Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

chassi nr i morgen :)

Blir spennende og se! :)

Bruk NSC Expert og koder VIN på LCM

Kan vel bruke pa soft til det og?

Vet ikke hvordan man gjør det med ncs, føler meg ikke helt stødig med det programmet :)

Jeg har ikke bruk mye PA. NCS er et farlig program :twisted: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan herved konstantere at jeg har fått kodet facelift LCM på 98 modell, med xenon og led baklys :) Eneste som mangler er og montere høydejustering, for der fikk den feil når den kodet xenon. Men kommer ingen lampevarsel eller noe. LED lyser jevnt og blinker ikke i det hele tatt.

Ny facelift VS Gammel LCM:

0v3y6yhkg2o82o28i3rw.jpg

For og legge inn rett KM og chassi nr brukte jeg PA soft, utrolig enkelt og fint program til akkurat den jobben!

Her er et par bilder av PA soft 1.3.6:

Her kan du korrigere chassi nr, og ut til venstre kan du korrigere KM:

x48nu7yk2tgamxpmfers.jpg

Oversikt over alle moduler:

3hzc55as71wv6t8dba31.jpg

Boksen:

7qtln55eq0wzv4fciezt.jpg

mudbug:

Har du en link til noen som selger samme type kabel som du bruker? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jeg ikke sett før! :)

Får du tatt diagnosis request, og component activation på det meste på test modules?

På 98 modell får jeg nesten ikke noen slike muligheter, mens på min 03 får jeg dette på så og si ALLE moduler :?

98:

Slik er det på nesten alle modulene, ikke mulig og gjøre noe som helst :?

v158k6ostdpdiwmenbxg.jpg

Ingen test schedual mulig heller :?

yn2254rnnckhbo88q0sh.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jeg ikke sett før! :)

Får du tatt diagnosis request, og component activation på det meste på test modules?

På 98 modell får jeg nesten ikke noen slike muligheter, mens på min 03 får jeg dette på så og si ALLE moduler :?

98:

Slik er det på nesten alle modulene, ikke mulig og gjøre noe som helst :?

v158k6ostdpdiwmenbxg.jpg

Ingen test schedual mulig heller :?

yn2254rnnckhbo88q0sh.jpg

Yeep jeg kan teste på min interface :D . Min interface heter ADS og ODBII:

ADS is an EDIABAS interface that is designed to use a serial port to communicate with the 20-pin diagnosis connector.

The ADS driver in EDIABAS will only work with a serial port configured as COM1, that is, on address 3f8 irq 4. This usually means that usb-serial ports and pcmcia serial ports won't work.

The ADS interface is required to communicate with control modules that require wake up on the L-line. The OBD interface does not provide this.

The ADS interface may be connected to either the 16 pin OBD2 socket or the 20 pin diagnosis socket with an adapter.

The STD:OBD driver in EDIABAS will also drive this hardware, but will not allow use of the L-line.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan herved konstantere at jeg har fått kodet facelift LCM på 98 modell, med xenon og led baklys :) Eneste som mangler er og montere høydejustering, for der fikk den feil når den kodet xenon. Men kommer ingen lampevarsel eller noe. LED lyser jevnt og blinker ikke i det hele tatt.

:)

Gjorde du dette for å slippe å ha de motstandene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan herved konstantere at jeg har fått kodet facelift LCM på 98 modell, med xenon og led baklys :) Eneste som mangler er og montere høydejustering, for der fikk den feil når den kodet xenon. Men kommer ingen lampevarsel eller noe. LED lyser jevnt og blinker ikke i det hele tatt.

:)

Gjorde du dette for å slippe å ha de motstandene?

Jepp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan herved konstantere at jeg har fått kodet facelift LCM på 98 modell, med xenon og led baklys :) Eneste som mangler er og montere høydejustering, for der fikk den feil når den kodet xenon. Men kommer ingen lampevarsel eller noe. LED lyser jevnt og blinker ikke i det hele tatt.

:)

Gjorde du dette for å slippe å ha de motstandene?

Jepp :)

Kjøpte du ny eller brukt LCM da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan herved konstantere at jeg har fått kodet facelift LCM på 98 modell, med xenon og led baklys :) Eneste som mangler er og montere høydejustering, for der fikk den feil når den kodet xenon. Men kommer ingen lampevarsel eller noe. LED lyser jevnt og blinker ikke i det hele tatt.

:)

Gjorde du dette for å slippe å ha de motstandene?

Jepp :)

Kjøpte du ny eller brukt LCM da?

Det er en brukt fra en 2002 mener jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...