Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Har nå fått både ibus->usb interface, et vanlig odbII interface til edibias,sss, osv. Og så fant jeg igjen min orginale Rosstech VagCom Hex-usb kabel.

Hele vmware opplegget må jeg nok gi opp da installeren krasjer ved første oppstart. Sier noe om at den ikke finner harddisk, og at cd/dvd må sjekkes.

FInnes det noe diagnoseprogram som enkelt og greit kan kjøres fra windows? Har forsøkt med Carsoft, men den fungerer ikke med noen av de 3 kablene mine..

Har du ferdig tillaga maskiner til vmware?

Jeg har noen ferdig installerte maskiner som var bare å lage til ip så funker det, hadde jeg hatt en ftp server så kunne jeg lagt dem ut der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest hele tråden og noen ting jeg fortsatt skjønner ikke. :oops: Er mekaniker på merkeverksted men jobber daglig med Honda og Citroen. Så Honda har en diagnose verktøy med to softs en til opdatering og en til feilsøk og coding(konfigurering), Citroen en laptop en soft som heter Diagbox den har alt i et. Der har vi også universal ''tester'' som heter TEXA den var nok til å lese ut minne og nulstile olje indikator og osv på min E39 men nå jeg trenger koding mulighet. Så til meg er litt vanskelig å skjønne hvorfor så mange soft og interfaces? Hadde lyst på GT1, OPS interface og bruke t30 med DIS og SSS for å slippe Vmware men ser at dere bruker PA eller NCS for å kode km og chassi nr på LCM modul går ikke med sss? Også hva er forskjelen mellom ops og opps? Må du ha alt, for å åpne ale codings muligheter på BMW? Sorry at det ble så lang innlegg. #-o Taker for svar. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du trenger kun SSS om du skal kode det bmw har tenkt at verksteder skal få lov til å kode.

Har noe PA og NCS som fins ikke inn i DIS og SSS?

``Skal få lov til å kode.`` Hva mener du?

Bmw får bare låv og kode og forandre på visse ting, somme ting får dem ikke lov og gjør. Vet ikke hvorfor.

Om du svir ECU'en så kan ikke dem programmere en brukt en til bilen din (tror jeg), da utstyret deres ikke "har låv" og gjøre dette.. (Jeg skal ikke påstå det, men har hørt det).

Jeg har heldigvis et verksted i nærheten med en annen bmw tester, der dem KAN kode en brukt ECU, og gjøre diverse som bmw ikke får låv til :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du trenger kun SSS om du skal kode det bmw har tenkt at verksteder skal få lov til å kode.

Har noe PA og NCS som fins ikke inn i DIS og SSS?

``Skal få lov til å kode.`` Hva mener du?

Bmw får bare låv og kode og forandre på visse ting, somme ting får dem ikke lov og gjør. Vet ikke hvorfor.

Om du svir ECU'en så kan ikke dem programmere en brukt en til bilen din (tror jeg), da utstyret deres ikke "har låv" og gjøre dette.. (Jeg skal ikke påstå det, men har hørt det).

Jeg har heldigvis et verksted i nærheten med en annen bmw tester, der dem KAN kode en brukt ECU, og gjøre diverse som bmw ikke får låv til :mrgreen:

Stemmer det hva du hørt. Er samme hos oss med Citroen og Honda også har ikke mulighet for å kode en brukt ECU til en annet bil. Derfor spurt jeg om sss har mulighet for kode om chassi nr og km til LCM modul og osv...

Vet du hva den verksted bruker? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det hva du hørt. Er samme hos oss med Citroen og Honda også har ikke mulighet for å kode en brukt ECU til en annet bil. Derfor spurt jeg om sss har mulighet for kode om chassi nr og km til LCM modul og osv...

Vet du hva den verksted bruker? :)

Var en BMW-tester fra det engelske markedet :)

Jeg bytta LCM på bilen til faren min, en 98 modell, monterte facelift LCM III for ledbaklys osv.

Brukte progman til og legge inn orginal programmet på den nye LCM, og brukte PA soft 1.3.6 til og kode km og chassi nr. Deretter kodet jeg xenonlys med progman til slutt. Funket gull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det hva du hørt. Er samme hos oss med Citroen og Honda også har ikke mulighet for å kode en brukt ECU til en annet bil. Derfor spurt jeg om sss har mulighet for kode om chassi nr og km til LCM modul og osv...

Vet du hva den verksted bruker? :)

Var en BMW-tester fra det engelske markedet :)

Jeg bytta LCM på bilen til faren min, en 98 modell, monterte facelift LCM III for ledbaklys osv.

Brukte progman til og legge inn orginal programmet på den nye LCM, og brukte PA soft 1.3.6 til og kode km og chassi nr. Deretter kodet jeg xenonlys med progman til slutt. Funket gull :)

Takk for tips :wink: skal prøve å finne ut litt mer om den. Lest hele tråden så vet at du bruker alle andre programer også. Hvordan er P.A. i forhold til andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det hva du hørt. Er samme hos oss med Citroen og Honda også har ikke mulighet for å kode en brukt ECU til en annet bil. Derfor spurt jeg om sss har mulighet for kode om chassi nr og km til LCM modul og osv...

Vet du hva den verksted bruker? :)

Var en BMW-tester fra det engelske markedet :)

Jeg bytta LCM på bilen til faren min, en 98 modell, monterte facelift LCM III for ledbaklys osv.

Brukte progman til og legge inn orginal programmet på den nye LCM, og brukte PA soft 1.3.6 til og kode km og chassi nr. Deretter kodet jeg xenonlys med progman til slutt. Funket gull :)

Takk for tips :wink: skal prøve å finne ut litt mer om den. Lest hele tråden så vet at du bruker alle andre programer også. Hvordan er P.A. i forhold til andre?

I mine øyner er pa soft nesten helt ubrukelig, eneste det og kode chassi nr og km. Kan foredten aktivere tv in motion også med det, men til diagnose er det helt ubrukelig for meg, alt er i hex koder og slint jeg ikke forstår. Men sikkert bra til noe, men ikke noe jeg vet noe om :P kosta bare 200 da, så var ikke store tapet. Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå fått melding om at, "selflevel suspension inactiv."

Går ut ifra dette har med min relativt grove senking av bilen min. 03 525dat. Virker som den gikk i en slags "nødmodus" og hevet seg selv igjen.

Jeg lurer derfor på om det finnes noe diagnose-verktøy for "idioter?" Har relativt dårlig greie på data, men har vært med på relativt mye feilsøkning og diagnose-testing av lastebiler jeg har kjørt. Gjelder hovedsaklig MAN CatsII

Finnes det et produkt som kan passe for sånne lettere tilbakestående som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå fått melding om at, "selflevel suspension inactiv."

Går ut ifra dette har med min relativt grove senking av bilen min. 03 525dat. Virker som den gikk i en slags "nødmodus" og hevet seg selv igjen.

Jeg lurer derfor på om det finnes noe diagnose-verktøy for "idioter?" Har relativt dårlig greie på data, men har vært med på relativt mye feilsøkning og diagnose-testing av lastebiler jeg har kjørt. Gjelder hovedsaklig MAN CatsII

Finnes det et produkt som kan passe for sånne lettere tilbakestående som meg?

Hva har du gjort for å senke den da?

:) er det på staget eller i programmet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå fått melding om at, "selflevel suspension inactiv."

Går ut ifra dette har med min relativt grove senking av bilen min. 03 525dat. Virker som den gikk i en slags "nødmodus" og hevet seg selv igjen.

Jeg lurer derfor på om det finnes noe diagnose-verktøy for "idioter?" Har relativt dårlig greie på data, men har vært med på relativt mye feilsøkning og diagnose-testing av lastebiler jeg har kjørt. Gjelder hovedsaklig MAN CatsII

Finnes det et produkt som kan passe for sånne lettere tilbakestående som meg?

Ingen som kan tipse meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...