Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om man i INPA kan gå inn og lese av hva som har trigget en alarm, og evt. hvilke undermenyer man da må inn på? Nå har jeg byttet både panser-bryteren og satt inn nytt batteri uten at det har hjulpet på alarmen som går av sporadisk og helt uten grunn. Dette dukker ikke opp som en vanlig feilkode i feilminnet på bilen. Er snakk om en E39 produksjondato 04/1998. 

 

Husker ikke helt på E39, men mener det lagres i IM (Information Memory) i DWA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sortert søkene etter "Price: highest first"? :D

 

Du får kabler til under hundrelappen, men personlig har jeg denne, og har ingenting å utsette på den.

 

Programvare finner du enkelt rundtom på nettet, normale programmer til din bil vil være INPA, NCS Expert og litt slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sortert søkene etter "Price: highest first"? :D

 

Du får kabler til under hundrelappen, men personlig har jeg denne, og har ingenting å utsette på den.

 

Programvare finner du enkelt rundtom på nettet, normale programmer til din bil vil være INPA, NCS Expert og litt slikt.

 

Hehe, bare tok eit enkelt søk jeg.

Men da kan jeg kjøpe den da. Hvilken programvare er lettest å bruke?

Nettopp montert led grøftelys og må få vekk feilkoden, prøvde med motstand men ledningene bare falt av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NCS Expert (evt. NSC dummy, men dette har jeg ingen erfaring med) vil være riktig å bruke.

Vil anbefale deg å lese deg litt opp på dette før du begynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo igjen :) nå har jeg fått LCM 3.

 

noen som kan fortelle meg hva som må gjøres når jeg bytter denne ??

 

har diagnoseutstyr btw :)

 

er bare redd får å gjøre feil..

 

må eks batteri kobles ifra?

må jeg skrive ned km ?

osv osv :)

 

takker får svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger en guide i første post, som heter for "factory reset" et eller annet. Men les svarene der, jeg har glemt og endret teksten, da første steg ikke var nødvendig og gjøre likavel.

Du må ha bmw scanner 1.4.0 for å endre km, tror ikke man får gjort det med noe annet, muligens tool32, var diskutert en eller annen plass, men husker ikke helt hva det endelige resultatet ble. Sjekk guiden for koding med tool32 også du. :)

Hvilket utstyr har du foresten?

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må endre km stand, vis ikke får man tamper dot. :)

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

 

Nope ;) Testet med min fars E39 uten å endre annet enn VIN. Ingen dot etter noen tusen kjørte kilometer (og det er over 100000 som skiller på KOMBI og LCM). Tamper dot forsvant kun med korrekt VIN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Det var jo merkelig. Når jeg har gjort dette har jeg vel og merke forandret begge deler samtidig, og ikke bare en og en. Men sånn jeg har forstått det er doten for og vise forskjell på km mellom lcm og kombi.. :)

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende at det er forskjeller der ute da. Dette er en 98 med KOMBI (ikke IKE), så det kan være at de nyere eller mer avanserte sjekker begge deler? Får se om jeg leker litt med min egen E39 for å se om det blir annerledes der - bare for å bekrefte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...