Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Vil si at den øverste feilen er styring av termostat er problemet. 

Den andre er vel viften på dme som ikke virker.

Kan dog ha vært kjekt med mer feilsøking i feks rheingold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Otis skrev:

Vil si at den øverste feilen er styring av termostat er problemet. 

Den andre er vel viften på dme som ikke virker.

Kan dog ha vært kjekt med mer feilsøking i feks rheingold. 

takk for svar :) venter på pakke fra uk med kabel. men ser ut som påsken kom i veien for leveringen.

passet dårlig da motorlampen akkurat  begynte og lyse :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen i Drammen (eller innenfor en halvtimes radius) som kan kode ABS-kontrollmodul og airbag-kontrollmodul på en 2000-modell 728i (E38)?
Jeg har diagnoseverktøy, men ikke kode-mulighet.
(Ser at listen over kontaktpersoner er utdatert, med mange gamle lenker til profiler, så...)

Koding av ABS-kontrollmodul.
Jeg har byttet til ”ny” (brukt) Bosch-modul med riktig delenummer (Bosch-nr 0 265 950 002 / BMW-nr 34526758971), da den originale viste seg å ikke kunne repareres/loddes.
Girkassen går for øvrig i ”Transmission Failsafe Program” nå på grunn av ABS-modulen.

Nåværende ABS-feilkoder lest ut med iCarsoft i910-II:
61 Steering-angle sensor, identification
58 Precharging pump

Koding av Airbag-kontrollmodul.
Jeg har byttet til ”ny” (brukt) Temic-modul med riktig delenummer/software-versjon (BMW-nr 65776900727 / Temic-nr MRSZ3/A 6110 / SW-versjon 2.5), da den gamle gikk i stykker etter frakobling av venstre bakdør med batteri tilkoblet.

Nåværende Airbag-feilkoder lest ut med iCarsoft i910-II:
(Ikke kontakt)

Hilsen Tord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av feilkodeleserene/koderene som nå har blitt bra nok å bruke med BT på smarttelefonen? Noen program til Android som skiller seg ut? Har en DTK performance boks i motorrommet som står på såkalt spareprogram. Er det noen av disse appene man kan bruke til å stille inn på spareprogram i selve bilen? Litt kjipt hvis man blir stoppet i fullt sirkus med politi og veivesenet.

 

/Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med https://www.bildiagnosebutikken.no/icarsoft-bmw-multi-system-scanner-i910-ii-med-service-reset.html  ? 

Tenker da på om den faktisk finner ting som er feil, og hvor nøyaktig den er. For uten koding, er det noe den ikke utfører ? 

Finnes det noen slike håndholdt diagnose apparat som kan brukes på E36 ned til 91 modell ? Icarsoft`n tok bare ned til 97 :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Noen som har tips til program som er enkelt å bruke får å lese feilkoder på og programere småting(bulb check feks)? som fungerer på e87 osv.

Har brukt bmw scanner på litt eldre biler(e39) og syns det har vært topp, kunne tenkt meg noe lignende på e87n. 

Har inpa nå som fungerer ok til feilsøking. Men styr å manuelt gå inn på hver modul får søke etter feil.

Har også ncs expert, men forstår heller lite av dette(har ikke prøvd så hardt å lære meg heller da) virket noe tungvindt ut fra filmene jeg har sett av det. Men kan kode alt mulig her etter hva jeg forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Førsøker Rheingold Rheingold 3.54.11 fra 04/16, men den finner ingen feil.
Og det er feil, INPA finner flere og jeg vet at det er flere feilmeldinger i bilen.
 
Tips til å få denne versjonen av Rheingold til å fungere?
 
Alternativt trenger jeg link til forrige versjon av Rheingold 3.47.10 som fungerte.

 

Endret av BingoBonzo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...