Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Kan jeg senke luftfjæringa e39 touring med dette systemet? Bestilte meg: BMW INPA / Ediabas OBD & ADS Interface. Ser att man kan programere så mye forskjellig, så tenkte det kanskje gikk med lufta også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey. Men jeg finner ingen av di andre som har med rund kontakt, jeg har pinn nr 15. Hva trenger jeg vedsiden av det jeg har kjøpt? Tenkte på: (ebay søk) BMW Scanner 1.4.0 PA SOFT 1.4 1.40 Diagnostic Tool EEPROM ECU EWS LCM IKE DME. Men det er jo ingen med rund kontakt. ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et problem med telefonen i min E38 og får ikke kontakt med den i noen av programmene, har tilgang til INPA, DIS, NCS og Progman. Telefonen er originalt utstyrt i bilen, men er helt død når jeg prøver å få kontakt med den.

Kan det være selve modulen til telefonen som er ødelagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sjekket koblingene i overgangen? Der finst noen som er "feilkoblet" og som gjør at ting ikke virker slik det skal. Hadde en sånn selv, måtte lodde om ledningene og da funka alt knas :) Link til koblingsskjema i første post :)

Du tenker på kabelovergangen fra OBD til 20 pins kontakten eller? Eller inni selve BMW Scanner modulen?

Tok sin tid men har nå sjekket om kabelovergangen var problemet, men den funker, så da må det vel være noe rart med BMW Scanner boksen eller bilen?

Edit: I og med at dette er en stund siden så er problemet her at jeg ikke får kontakt med bilen og BMW Scanneren, dukker opp "connection error with ike and ews" om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel samme problem som Super1 har..

Og man er jo aldri 100% garantert at kabelene funker da alt er kinavarer.. :)

Men er jo vanskelig og vite om det er en ødelagt kabel som er problemet..

Kan jo prøve en annen usb kabel, da jeg fikk min 1.4.0 og plugget den i dataen med medfølgende usb kabel slo maskina seg av i det millisekund kabelen kom inn i usb porten.. Akkurat som du nappet ut batteriet. Den bare kortslutta hele dritten.. Ble ikke ødelagt da heldigvis. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...