FKS Skrevet August 21, 2013 Share Skrevet August 21, 2013 Hei. Kan jeg senke luftfjæringa e39 touring med dette systemet? Bestilte meg: BMW INPA / Ediabas OBD & ADS Interface. Ser att man kan programere så mye forskjellig, så tenkte det kanskje gikk med lufta også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet August 21, 2013 Forfatter Share Skrevet August 21, 2013 325icab_88: Hvilken bil er det snakk om? FKS: Kan justere med INPA ja. Men kan ikke programmere noe med inpa. Da må du bruke ncs expert eller progman/sss. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FKS Skrevet August 22, 2013 Share Skrevet August 22, 2013 Okey. Men jeg finner ingen av di andre som har med rund kontakt, jeg har pinn nr 15. Hva trenger jeg vedsiden av det jeg har kjøpt? Tenkte på: (ebay søk) BMW Scanner 1.4.0 PA SOFT 1.4 1.40 Diagnostic Tool EEPROM ECU EWS LCM IKE DME. Men det er jo ingen med rund kontakt. ???? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Super1 Skrevet August 22, 2013 Share Skrevet August 22, 2013 Kjøp runde itillegg så kam du koble dem sammen Koster ikke mye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FKS Skrevet August 22, 2013 Share Skrevet August 22, 2013 Det får jeg nok gjøre. Det kan bli kult! Har du en link til den kabelen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Super1 Skrevet August 22, 2013 Share Skrevet August 22, 2013 søk på item nr 121036759932 på ebay kjøpte den nylig Men sliter med å få installert drivere til programmet så har ikke fått brukt den ennå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FKS Skrevet August 22, 2013 Share Skrevet August 22, 2013 Det får jeg nok gjøre. Det kan bli kult! Har du en link til den kabelen? Fant adapter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet August 22, 2013 Share Skrevet August 22, 2013 Jeg har et problem med telefonen i min E38 og får ikke kontakt med den i noen av programmene, har tilgang til INPA, DIS, NCS og Progman. Telefonen er originalt utstyrt i bilen, men er helt død når jeg prøver å få kontakt med den. Kan det være selve modulen til telefonen som er ødelagt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet August 22, 2013 Forfatter Share Skrevet August 22, 2013 Om du har pinne 15 vil ikke bmw scanner fungere, du må ha ads. Vil virke med overgang til 20 om dubikke har pinne 15.. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 4 Beta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325icab_88 Skrevet August 22, 2013 Share Skrevet August 22, 2013 325icab_88:Hvilken bil er det snakk om? FKS: Kan justere med INPA ja. Men kan ikke programmere noe med inpa. Da må du bruke ncs expert eller progman/sss. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 2005 E61 525Dat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrius Skrevet August 22, 2013 Share Skrevet August 22, 2013 Har dere sjekket koblingene i overgangen? Der finst noen som er "feilkoblet" og som gjør at ting ikke virker slik det skal. Hadde en sånn selv, måtte lodde om ledningene og da funka alt knas Link til koblingsskjema i første post Du tenker på kabelovergangen fra OBD til 20 pins kontakten eller? Eller inni selve BMW Scanner modulen? Tok sin tid men har nå sjekket om kabelovergangen var problemet, men den funker, så da må det vel være noe rart med BMW Scanner boksen eller bilen? Edit: I og med at dette er en stund siden så er problemet her at jeg ikke får kontakt med bilen og BMW Scanneren, dukker opp "connection error with ike and ews" om jeg ikke husker helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet August 22, 2013 Forfatter Share Skrevet August 22, 2013 Det er vel samme problem som Super1 har.. Og man er jo aldri 100% garantert at kabelene funker da alt er kinavarer.. Men er jo vanskelig og vite om det er en ødelagt kabel som er problemet.. Kan jo prøve en annen usb kabel, da jeg fikk min 1.4.0 og plugget den i dataen med medfølgende usb kabel slo maskina seg av i det millisekund kabelen kom inn i usb porten.. Akkurat som du nappet ut batteriet. Den bare kortslutta hele dritten.. Ble ikke ødelagt da heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrius Skrevet August 22, 2013 Share Skrevet August 22, 2013 Fikk det til å funke! Tok å gjorde den loddingen jeg hørte om tidligere, altså lodde sammen pin 7&8 inni den BMW Scanner boksen, og da fikk man endelig testet det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet August 22, 2013 Forfatter Share Skrevet August 22, 2013 Jaa, tenkte faktisk på det tidligere i dag! Mener jeg leste noe om samme feilen og at dette kunne være pga det, men tenkte ikke noe mer over det Min kom ferdig loddet. Greit og legge på minnet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet August 22, 2013 Share Skrevet August 22, 2013 Hvilken side bruker folk for tutorials etc? Hva er best? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå