RS4 Skrevet November 14, 2013 Share Skrevet November 14, 2013 Hei! Får opp feilkode "asc/msr/eml Interface not ok" på min 97 523. Noen her som kan forklare meg hva det betyr? Sjekk denne http://lmgtfy.com/?q=asc%2Fmsr%2Feml+Interface+not+ok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet November 15, 2013 Share Skrevet November 15, 2013 Hei ! har fått tak i iOBD2 til iphone , slik at jeg kan sjekke og slette feilkoder Har også et annet spørsmål, finnes det et program , som jeg kan kjøpe på finn.no eller ebay for å sjekke feilkoder med datamaskin selv ? " sjøbuse" her på bimmers har et slik et og gjort det for meg Går det ann å skru av software , programere selv på det ? for eksempel få blinklysa til å lyse uten feilkode, skru av egr uten å få feilkode +++ BMW scanner hadde jeg før , fikk det aldri til å funke, men hvem program funker til slikt ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet November 15, 2013 Share Skrevet November 15, 2013 noen som selger bmw scanner ??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 15, 2013 Forfatter Share Skrevet November 15, 2013 Les første post, der står mye info om alle program. Får kjøpt alt på ebay, men sjekk at dem faktisk passer til din bil før du kjøper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet November 18, 2013 Share Skrevet November 18, 2013 Hei. Jeg har en `06 Bmw 116i hvor motor lyset lyser gult. Prøvde å finne ut om noen i området kunne lese ut feilkodene , men fant bare folk med program for 3 og 5 serien etc? Eller funker Diagnose med Bmw Scanner 1.4.0 på 1-serien fra 2006 også? Bilen er i Asker ihvertfall, og jeg skal være her til onsdag, så hadde vært supert om noen kunne hjulpet meg og fått lest ut feilkodene før det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Super1 Skrevet November 18, 2013 Share Skrevet November 18, 2013 Bmw scanner funker for E36 E46 E38 E39 E53 E82 E85 X5 X3 Z3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PatrickRye Skrevet November 18, 2013 Share Skrevet November 18, 2013 Har en E39 produsert i 98... er det slik og forstå at den ikke kan få lysblink ved opp og igjenlåsning grunnet eldre LCM med icarsoft 1.4.0? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet November 18, 2013 Share Skrevet November 18, 2013 Bmw scanner funker for E36 E46 E38 E39 E53 E82 E85 X5 X3 Z3 1-serien er vel E87 :/ Hvor må jeg gå da? BMW tar vel flesk for å opplyse feilkodene, og jeg må vel kanskje til og med bestille time selv om det bare tar 10minutter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 18, 2013 Forfatter Share Skrevet November 18, 2013 Inpa funker på 1 serie, så de som har dette kan nok ta diagnose på bilen din. Så lenge de har kabel som passer din årsmodell. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk Daniel80 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lene O Frank Jakobsen Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Hei. Jeg har en `06 Bmw 116i hvor motor lyset lyser gult. Prøvde å finne ut om noen i området kunne lese ut feilkodene , men fant bare folk med program for 3 og 5 serien etc? Eller funker Diagnose med Bmw Scanner 1.4.0 på 1-serien fra 2006 også? Bilen er i Asker ihvertfall, og jeg skal være her til onsdag, så hadde vært supert om noen kunne hjulpet meg og fått lest ut feilkodene før det Så ikke innlegget før nå. Har du reist tilbake? Bor i Halden, men kunne møtt deg på et sted på halv veien og lest ut feilkodene og sendt de på mail til deg og eventuelt slettet feilkodene. Har software som takler 1,ere E81, E87 E88, E82 F20 og F21 3,ere E46, E91, E90, E92 E93, F30 5, ere E60, E61,F07 og F10 6,ere E63 og E64 7,ere E65 og E66 F01 X1,er E84 X3,ere E83 og F25 X5,ere E53 og E70 X6,er E71 Z4,ere E85 og E89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet November 22, 2013 Share Skrevet November 22, 2013 BMW Scanner 1.4.0 fra ebay må være de best anvendte 161 kronene jeg har brukt hele mitt liv! US-blink, blinking på opp og igjenlåsing, leste ut og slettet en haug feilkoder som hang igjen, skrudde av cold check på angeleyes (pga LED), deaktiverte åpning av takluke via nøkkel (men kan lukkes), og det aller beste: Aktiverte Aux. Heating! Hadde kun Aux. ventilation tidligere. Alle X5 3.0d som jeg har sett, har Webasto som tilleggsvarmer og går kun når motoren startes. Nå er den aktivert som forvarmer, så jeg stiller den inn på ønsket klokkeslett og kommer ut til varm bil om morgenen! Magisk! Etter å ha lest ut og slettet feilkodene, girer faktisk kassen kjappere og finere også... Ikke aner jeg hvorfor, men jeg er megafornøyd Eneste jeg savner, er å kunne fjerne plingingen fra beltevarsleren i passasjersetet, men det forstår jeg at er ikke mulig med BMW Scanner/PA soft.. Handleposer og ryggsekker reagerer den veldig på. Og det er noe drit å ha handleposer i (og etter første sving og oppbremsing, UTOVER) gulvet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet November 22, 2013 Share Skrevet November 22, 2013 Så ikke innlegget før nå. Har du reist tilbake? Bor i Halden, men kunne møtt deg på et sted på halv veien og lest ut feilkodene og sendt de på mail til deg og eventuelt slettet feilkodene. Har software som takler 1,ere E81, E87 E88, E82 F20 og F21 3,ere E46, E91, E90, E92 E93, F30 5, ere E60, E61,F07 og F10 6,ere E63 og E64 7,ere E65 og E66 F01 X1,er E84 X3,ere E83 og F25 X5,ere E53 og E70 X6,er E71 Z4,ere E85 og E89 Hei. Setter stor pris på det, men måtte finne ut av det med en gang , så betalte 900,- for å få lest de ut hos Bavaria samme dag. De sa etter 45 minutter med bilen inne på verkstedet (mens jeg ventet) at softwaren i bilen må oppdateres før de kan lese av hvilke feilkoder som ligger inne, og de skulle ha 3200,- for oppdateringen :S Og derretter kunne de informere meg om hvilke feilkoder som lå inne og hva som måtte repareres etterpå.. Hadde ikke tid til å oppdatere da (kunne ta opptil 6 timer), og bilen står igjen i Oslo mens jeg er reist tilbake til Bergen, så tenker at jeg får prøve å få noen bekjente i Oslo til å kjøre den til sverige å reparere der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PatrickRye Skrevet November 22, 2013 Share Skrevet November 22, 2013 Gjentar meg selv;) Har en E39 produsert i 98... er det slik og forstå at den ikke kan få lysblink ved opp og igjenlåsning grunnet eldre LCM med icarsoft 1.4.0? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 22, 2013 Forfatter Share Skrevet November 22, 2013 Gjentar meg selv;) Har en E39 produsert i 98... er det slik og forstå at den ikke kan få lysblink ved opp og igjenlåsning grunnet eldre LCM med icarsoft 1.4.0? Vist du har lest guiden, ser du at dette ikke er på lcm, men på zke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lene O Frank Jakobsen Skrevet November 22, 2013 Share Skrevet November 22, 2013 Hei. Setter stor pris på det, men måtte finne ut av det med en gang , så betalte 900,- for å få lest de ut hos Bavaria samme dag. De sa etter 45 minutter med bilen inne på verkstedet (mens jeg ventet) at softwaren i bilen må oppdateres før de kan lese av hvilke feilkoder som ligger inne, og de skulle ha 3200,- for oppdateringen :S Og derretter kunne de informere meg om hvilke feilkoder som lå inne og hva som måtte repareres etterpå.. Hadde ikke tid til å oppdatere da (kunne ta opptil 6 timer), og bilen står igjen i Oslo mens jeg er reist tilbake til Bergen, så tenker at jeg får prøve å få noen bekjente i Oslo til å kjøre den til sverige å reparere der.. Hvis bilen er i nærheten av Svinesund noen gang så er det bare og si ifra så kan jeg hvertfall se om jeg kan lese ut feilkodene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå