wagon Skrevet Februar 15, 2014 Share Skrevet Februar 15, 2014 Nei, desverre. Men DIS/SSS kan muligens fungere om du får tak i VMware til mac da.. De kjører jo virituelt uansett. Hmm... ville helst slippe å installere det, men får vel gjøre det da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Februar 15, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2014 Men du kan jo installere windows gjennom bootcamp.. det har jeg gjort på min macbook pro. Funker gull d. Men jeg bruker ikke den til diagnose da, men må ha windows tilgjengelig, vist ikke dør jeg. Men da får du alle programma på mbp da. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wagon Skrevet Februar 15, 2014 Share Skrevet Februar 15, 2014 Det var Bootcamp jeg tenkte på at jeg ville slippe å installere Er mindre glad i windows... men må vel ha det da så jeg får testet dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjellsen Skrevet Februar 16, 2014 Share Skrevet Februar 16, 2014 Hei. Håper dette er det rette sted å komme med problemet Jeg har ett problem som trengs litt assistanse. Jeg bruker Carsoft V6.5 og fikk opp ERROR på ABS systemet. ABS sensorer V og H forran ( har nye). Men så er det problem 177. Jeg har ohmet begge ABS releer, den røde var deffekt. Byttet den ut, alle sikringer er OK. Men får fortsatt feilen opp. Jeg målte om det kom spenning til 30, 0,00V. Men på 85 og 87 kom det 12,7V på trinn 2 på tenning. 85 er jord og 87 er forbruker som skal motta spenning når 86 blir aktivert fra tenning.(spolen). Så mottat 87 spenning fra 30. Så dette er helt feil. Men ja, er det noen som kan gi meg noen tips? krypstrøm? feil fra ABS hjerne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Februar 16, 2014 Share Skrevet Februar 16, 2014 Motorproblem 1997 316i http://bimmers.no/topic/778710-motor-problem-diagnose-1997-316i/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bikerider Skrevet Februar 17, 2014 Share Skrevet Februar 17, 2014 Skulle gjerne hatt en diagnosetester til og lese av feilkoder og mulighet til å slette gamle feilkoder når eventuelle feil blir reparert/fikset. Trenger ikke mulighet til og omprogrammere moduler. Hvilken diagnosetester, kabel/plugg og program vil dere da anbefale til min bil(e39 525ia 2001 mod)?Hjerne en som relativt grei å bruke. Har prøvd og lese meg litt opp og kommet frem til at BMW sanner 1.4.0 kanskje kan være den rette for meg? stemmer dette? Vil denne isåfall også fungere på e34? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Februar 17, 2014 Share Skrevet Februar 17, 2014 1.4.0 er grei til e39 ja. bruker denne selv vil ikke funke på e34 Bikerider reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kotnes Skrevet Februar 22, 2014 Share Skrevet Februar 22, 2014 hei. jeg lurte på om denna vil fungere på en bmw e39 525tds? http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46266164&searchQuery=bmw+diagnose Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Februar 23, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2014 Om du leser teksten står det at den funker fra 97 mod, så det er vel nærliggende og tro at den funker ja. Men har aldri testa, så jeg vet ikke. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Har alltid brukt NCS EXPERT til koding på min 1 serie, men nå har jeg prøvd en veldig veldig lettvin måte å kode på!! Kan kode langt fra like mye som med NCS EXPERT, men utrolig lettvint og kjekt, og man kan gjøre basic koding som å skru av beltesjekk, velkomstlys, drl, osv! Koder jo vanligvis på datamaskinen min, men nå har jeg brukt en app på mobilen for å kode og diagnostisere og det fungerte bra!Finnes jo utallige apper for å ta diagnose på biler, men denne appen er laget spesielt for BMW og muliggjør også koding, og det gjør ingen andre apper som jeg vet om! Den finnes til både Iphone og Android og er jo helt genial Appen heter BMWHAT og fungerer med både billige elm327 obd blåtann kontakter og bmw obd-usb (k-line, k+dcan osv) ledning som man vanligvis bruker til koding med ncs expert. (Krever mobil med OTG funksjon)http://www.ivini-apps.com/bmwhat-bmw-diagnosis.html Appen kan både ta grundig diagnose på din BMW, kode forskjellige moduler, og vise informasjon om verdier på forskjellige sensorer osv. Hadde bare lest om denne appen og trodde først det var for godt til å være sant, så jeg måte teste det ut selv! Med blåtann kontakt kan du ta diagnose på de aller fleste bmw'er med obd2 kontakt, men du kan kun kode bmw'er etter 03/2007.Men med obd ledningen kan du selvfølgelig ta all diagnose som er mulig og kode bmw'er både før og etter 03/2007.For å brukte obd-usb ledning med mobilen må du ha en android telefon med USB OTG funksjon (on the go) som gjør at du kan koble til vanlige usb kontakter med en overgang til micro usb. Tok diagnose på flere moduler i dag som jeg visste inneholdt et par "CAN signal" feilmeldinger som ikke går vekk, og programmet fant akkurat de samme feilmeldingene som INPA gjorde! Gikk raskt og fungerte bra! Virka stabilt også Så måtte jeg prøve kodingen, og tenkte å prøve meg med noe enkelt som å få skriften "AUTO" til å vises i det automatiske air condition (IHKA) displayet når jeg setter på Auto funksjonen. Vanligvis er det bare knappen som har lyst grønt når dette er aktivert men det har ikke stått noe annet en vifte hastighet og grader i displayet. Verdien fra før stod som "not active" og bare trykte på "active" og så trykte jeg på "code". Så måtte jeg bare akseptere noen betingelser og så var kodingen over på null komma niks! Tok et halvt sekund eller noe slikt, gikk veldig fort. Så slo jeg av og på tenningen for å teste det ut, og tro det eller ei, det fungerte jo strålende! Så nå er det fritt fram for å kode og diagnostisere din BMW med mobiltelefonen Jeg brukte en K+DCAN OBD - USB ledning til kodingen. Testet også ut diagnose med en ELM327 blåtann kina kopi, begge fungerte! Anbefales på det sterkeste! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Februar 23, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2014 Testet bmwhat med dritt kina bluetooth adapter, fikk kontakt en gang, men fikk ikke gjort en dritt. Prøvde med kabel på Nexus 4 og Galaxy S2 med CM10.3 og standard OS, fikk det ikke til.Så ga meg på det, og holder meg til data. Er ikke så ofte jeg bruker den uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Super1 Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Lastet ned appen før, men klarte ikke å få den til å funke, hadde jo ingen adapter Hvordan adapter bruker man for iphone ? Kan noen lage diy på det? hvis det allerede ikke finnes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselMotor Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Har brukt BMWhat nå en god stund og funnet ut at det beste har vært å bruke USB-OTG adapter og K+D-CAN kabelen. Da har jeg fått opp like mange feilkoder som i BMW DIS/INPA. LIker godt BMWhat, men den er ikke feilfri. Har programmert noe med den, men ikke fått noe til å fungere enda. Men den appen er veldig deilig til å ta diagnose med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselMotor Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Super1, du må bruke en WiFi adapter for å få kontakt med bilen, fordi iPhone ikke støtter bluetooth-enheter slik som android gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Super1 Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Skal wifi adapteren kobles til bilen pc mob? hvor? skjønner ikke helt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå