Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

hei hei :) har netopp kjøpt med kabel til å programere/diagnosere samt installert programmer. 

er HELT fersk på dette, . så lurte på om det finnes noen form for diy på å kode/programmere noe enkelt. sånn jeg kan få med hovedtrekkene som må gjøres for å få det riktig. 

har inpa/dis/sss progman/ncs

takker for hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei :) har netopp kjøpt med kabel til å programere/diagnosere samt installert programmer. 

er HELT fersk på dette, . så lurte på om det finnes noen form for diy på å kode/programmere noe enkelt. sånn jeg kan få med hovedtrekkene som må gjøres for å få det riktig. 

har inpa/dis/sss progman/ncs

takker for hjelp :)

Du kan jo lese litt her, står godt utfylt og mye god info. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har nå installert inpa, dis og sss

Fulgt guiden som er linka til på første side. Sliter med at jeg får error 200.166 når jeg prøver og koble meg til til bilen med dis. Inpa funker fjell, får slettet feil koder osv

Noen som vet hva det kan være?

Har obd2 til USB og overgang fra obd2 til 20pin kontakt. Og pcen kjører winxp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DIAGNOSIS BUS ERROR. COMMUNICATION BETWEEN OPERATING UNIT AND DIAGNOSTIC HEAD IS IMPAIRED) ERROR NUMBER 200.166

Cause:- BMW DIS cannot connect to the vehicle, or its electronic modules in order to carry out tests and read error codes, because of an interface connection error between the vehicle and laptop.

Solution(s):-

i) Make sure all firewalls, including any built in windows firewall are disabled, or better still, completely uninstalled.

ii) Ensure that the Ediabas.ini file has been modified with the correct IP and port settings

iii) Check that INPA connects to the vehicle correctly. If not, then make sure you have configured the COM port settings to COM1 within Windows.

iv) Remember to start IFHSrv32 and the BMW Diaghead emulator before starting the BMW DIS Virtual machine. Both of these need to be activated each time DIS is used.

v) Ensure that the interface lead is connected to the vehicle, and that the vehicle ignition is switched to the ‘II’ position (Wipers, HVAC, Windows etc active)

vi) Ensure that you are using EDIABAS 6.4.3 or EDIABAS 6.4.7 versions

vii) Some newer BMW’s only activate the OBD socket when the doors are closed. If you still get the 200.166 BUS ERROR after completing the check list above, then it would be worthwhile, attempting connection with the doors closed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være noen instillinger som ikke er korrekte.

Uansett anbefaler jeg deg å lese gjennom disse trådene:

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1385070-DIS-Success

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1297683-How-to-install-DIS-w-EasyDIS-v44-step-by-step

Jeg har installert DIS på denne måten, og tror egentlig dette er den beste måten å gjøre det på.

DIS v44 har også muligheten for koding/programmering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen verksteder i Oslo-området som har spesielt peiling på nettopp ECU og feil på diagnosesystemet? Altså at ingen diagnostiske verktøy ikke får kontakt med styreenheten (communication error, hardware error etc). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk som forventet ikke til å kode noe ting på søndag, på ncs dummy fikk jeg ikke opp ka som var activ og ikke var ingen oversettelse så alt stod på tysk. resten av programmene vill ikke koble seg opp mot bilen. fikk samme error på dis som "robin 1379" over her. 

er vell ingen i bergen's området som har lyst å hjelpe en stakars ?  :bounce:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...