Spectral72 Skrevet August 27, 2014 Share Skrevet August 27, 2014 Er det noen i Rogaland (Stavanger og sørover) som kunne tenke seg å kjøre noe diagnose for meg? 1996 E39 520/523 Jeg har gjort en god del forsøk med 1.40 scanner, uten å få det til å virke. Ta kontakt her/på PM om det er noen som kan tenke seg å hjelpe Du har nok kanskje Pin 15 på din runde 20-Pin kontakt. Du trenger da ADS kabel og Bmw Scanner vil ikke virke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet August 27, 2014 Share Skrevet August 27, 2014 Hei! Trenger litt bistand her. Har en kamerat som hjelper meg, som har winkfp(samt fler andre program, men dette han mener vi bør bruke til dette) Her er saken: Jeg har en BMW Z3 som jeg har kastet ut M43B18, til fordel for en M44B19, fra en 1997 E36. Med den motoren fulgte det ikke med dme, så den ble kjøpt på ebay, og stammer fra en 1998 318is. Saken skulle vel vært veldig enkel: Synce dme med ews. Problemet er at vi får ikke opp noe å synce med på winkfp. Kan noen leie oss gjennom prosedyren for dette? Gjerne med winkfp, evt andre program som er mulig. Og ja, det er som alltid - det haster Planen er å komme meg til Våler til helgen, så å få startet bilen på torsdag hadde vært gull! Håper noen kan hjelpe oss. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
moekim666 Skrevet August 28, 2014 Share Skrevet August 28, 2014 Du har nok kanskje Pin 15 på din runde 20-Pin kontakt. Du trenger da ADS kabel og Bmw Scanner vil ikke virke. Hadde pin 15 og 20-pin på min 7'er. Kjørte bmw scanner uten problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spectral72 Skrevet August 28, 2014 Share Skrevet August 28, 2014 Hadde pin 15 og 20-pin på min 7'er. Kjørte bmw scanner uten problem. Det er jo knall bra at det virker da. Det har jeg til gode å få til, men på de bilene jeg har hatt disse probleme bruker jeg bare INPA/DIS med ADS kabel, så funker det brilliant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotron Skrevet August 28, 2014 Share Skrevet August 28, 2014 Hei, håper noen her inne kan hjelpe meg litt. Kjørte meg nettopp en liten tur med 330n, og ble litt bekymret. Bensinforbruket iht komputeren har gått rett til himmels. Har brukt å ligge på 0,7-1,2 liter per 10 km. Men nå var den fra 1,5-2,5!Jeg skal kjøre en lengre tur i helga, og skal da fylle den full og sjekke mot kilometer kjørt. Men hvis tallene stemmer, noen som har vært borti dette før? Bilen fungerer som normalt. Noen som mener det er lambdasondene som er gåen, og kjørte derfor en diagnosetest. Feilmeldingne jeg får opp:DME -> Shadow-memory: 5A/12 - Exhaust temperature before catalyst, bank 1, signal line, short circuit to negative 5B/12 - Exhaust temperature before catalyst, bank 2, signal line, short circuit to negative 5D/12 - Exhaust temperature after catalyst, bank 2, signal line, short circuit to negative EGS -> 81/0F - CAN Timeout DME EWS -> 33/02 - Toleration of changing code increased, key 3 0F/3F - Power on reset ABS* -> 5E19/A0 - CAN DME/DDE, engine torque not adjustable. 5E14/A0 - CAN Timeout DME/DDE 5D91/A0 - Wheel speed sensor front left extrapolation. LEW -> 09/67 - No CAN message (ASC) SRS -> 50/20 - Power supply, undervoltage Shadow-memory: 50/20 - Power supply, undervoltage IKE -> F6/84 - No CAN message (DME1) F8/84 - No CAN message (DME4) F7/84 - No CAN message (DME2) LCM -> 12/01 - Diagnostic link U11/1 defect 13/0C - Diagnostic link U10 defect Shadow-memory: 33/05 - Sidelight, front right 38/06 - Sidelight, front left ZKE -> 45/3F - Central locking system: Lock contact Driver's door 42/01 - Anti-theft alarm system: Interior protection 3D/01 - Central locking system: Short circuit or Open circuit at Motor Tailgate 01/01 - Wiper: Fuse for Pump, Interior light, Customer cut-off 07/01 - Anti-theft alarm system: Siren, Radio interior protection, Tilt alarm sensor or Wire STDWA Short circuit to ground or Open circuit Shadow-memory: 90/24 - Battery Voltage: Open circuit PDC -> 13/CE - Converter, rear centre right 14/CF - Converter, front left SPMFT -> 05/21 - Mirror-heating interruption SPMBT -> 05/23 - Mirror-heating interruptionNoen som ser noe som kan forårsake økt bensinforbruk?på forhånd takk for all hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet August 28, 2014 Share Skrevet August 28, 2014 Hei! Trenger litt bistand her. Har en kamerat som hjelper meg, som har winkfp(samt fler andre program, men dette han mener vi bør bruke til dette) Her er saken: Jeg har en BMW Z3 som jeg har kastet ut M43B18, til fordel for en M44B19, fra en 1997 E36. Med den motoren fulgte det ikke med dme, så den ble kjøpt på ebay, og stammer fra en 1998 318is. Saken skulle vel vært veldig enkel: Synce dme med ews. Problemet er at vi får ikke opp noe å synce med på winkfp. Kan noen leie oss gjennom prosedyren for dette? Gjerne med winkfp, evt andre program som er mulig. Og ja, det er som alltid - det haster Planen er å komme meg til Våler til helgen, så å få startet bilen på torsdag hadde vært gull! Håper noen kan hjelpe oss. Noen som kan bidra her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
moekim666 Skrevet August 28, 2014 Share Skrevet August 28, 2014 Lambda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evovrs Skrevet August 28, 2014 Share Skrevet August 28, 2014 Er ikke bare at kjøre komputer har blitt resatt, lite strøm eller lignende, Ved kort bytur vil den da bruke rundt det Og shaddow er gammelt minne, ting fra tidligere, ikke relativt nå, Nullstille alt og kjøre, da hva som kommer er feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evovrs Skrevet August 28, 2014 Share Skrevet August 28, 2014 Lambda er veldig sjelden feil på bmw, Når den får feil på lambda er det ofte luftlekasje som er grunnen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spectral72 Skrevet August 28, 2014 Share Skrevet August 28, 2014 Henger meg på evovrs, er nok noe i forkant av motor som spiller en puss. De her gummibelger rundt innsuget, samt ved LMM er verdt å ta en grundig sjekk på. Lignende feil hadde jeg på min E39. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evovrs Skrevet August 28, 2014 Share Skrevet August 28, 2014 Og slanger til oljeånding Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet August 29, 2014 Share Skrevet August 29, 2014 Noen som kan bidra her? Er ikke winkfp du bruker da. Bruker inpa til det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet August 29, 2014 Share Skrevet August 29, 2014 Det har du jaggu rett i. Motoren startet i går, synchen gjorde jeg med inpa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet August 29, 2014 Share Skrevet August 29, 2014 hei hei folkens, jeg tok diagnose på bilen for litt siden med bmw scanner 1.4.0 men ser ikke ut til å få kontakt med motor. bytta turbo på bilen for en uke siden på grund av turbo havari. etter alt var skrudd sammen starta vi bilen og den starta med en gang. så skrudde vi den av for å sjekke etter lekasjer at alt var tett og fint. så da skulle man starte opp bilen og få den ut av verkstedet. men det var jo ikke bare å drite i, etter 2 dager med "manuell" feilsøking klarte vi ikke finne noe.. så da kom jeg jo på at jeg hadde bmw scanner 1.4.0 liggende hjemme. så vi kobla bilen opp og tok en diagnose av bilen. men det ser ikke ut til å få kontakt med hjerne eller girkasse. eller er ikke bmw scanner bra nok til å finne ut om høytrykks pumpa er gåen? eller må jeg ha et annet program? eller har jeg gjort noe galt siden jeg ikke får kontakt med hjerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet August 29, 2014 Forfatter Share Skrevet August 29, 2014 Er pinne 7 og 8 lodda sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå