Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

hmmmm sliter med nettverks biten i DIS jeg :( noen tips?

har fått satt diaghead ipen ti 192.168.68.30 (i unix/DIS) satt opp host filen i DIS satt vmweare subnet til 192.168.68.0 ->192.168.68.254 DHCP 192.168.68.1 - 192.168.68.254 skrudd av NAT fjernet alle de andre NIC, kan pinge 192.168.68.1 i windows så den er oppe på windows.. kan pinge 192.168.68.30 i unix så den er oppe der, men av en eller annen grunn snakker de ikke sammen :( har skrudd av fw og antivirusbootet 100 ganger og kjører den ifh-server eller hva den heter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått satt diaghead ipen ti 192.168.68.30 (i unix/DIS) satt opp host filen i DIS satt vmweare subnet til 192.168.68.0 ->192.168.68.254 DHCP 192.168.68.1 - 192.168.68.254 skrudd av NAT fjernet alle de andre NIC, kan pinge 192.168.68.1 i windows så den er oppe på windows.. kan pinge 192.168.68.30 i unix så den er oppe der, men av en eller annen grunn snakker de ikke sammen :( har skrudd av fw og antivirusbootet 100 ganger og kjører den ifh-server eller hva den heter..

Når du går inn i DIS, etter å ha starta diaghead og ihfserver, får du noe signal på strekene oppe på statuslinja da? Får du på kun den nederste, eller ingen av dem? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker en Carsift interface, har forstått det sånn at man ikke skal bruke dieaghead emulator da? om jeg setter på VM on så kommer det opp diaghead sympol og signalstyrke, men kjører altså ikke emulatoren.

Om du går inn i DIS, og trykker inn på Change (Tror det var der) så skal der være noe ang. signaler som du må trykke aktivere på.. Kan sjekke når jeg kommer hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må også kjøre Ediabas.exe ved å starte INPA og Exit (ediabass kjører i bakgrunn). Du må også kopler på diaghead i DIS hvis du har ikke koplet dette før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

argh :/ skjønner ikke en dritt, har installert å sletter 4 ganger og ingen endring :( inne i unix shellet får jeg pinget 192.168.68.30 som skal være diaghead så den ser ut til å være oppe der, har installert vmware pånytt nå, denne gangen vmware 6.0 men ingen endringer der heller, får pinget 192.168.68.1 som skal være nic til vmware så den bør også være oppe, har endret ediabas.ini med port og ip, og INPA fungerer fint, kjørte IFH-Service før jeg startert DIS,, prøvde for moroskyld også å legge inn diaghead emulatore, startet den når DIS maskinen var fullt lastet inn, men ikke noe kontakt på API testen og får ikke opp noe på connections under admin i DIS, bare loader litt på disken så stopper den.

blir gaaaaaaaaaaaaall :( hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

argh :/ skjønner ikke en dritt, har installert å sletter 4 ganger og ingen endring :( inne i unix shellet får jeg pinget 192.168.68.30 som skal være diaghead så den ser ut til å være oppe der, har installert vmware pånytt nå, denne gangen vmware 6.0 men ingen endringer der heller, får pinget 192.168.68.1 som skal være nic til vmware så den bør også være oppe, har endret ediabas.ini med port og ip, og INPA fungerer fint, kjørte IFH-Service før jeg startert DIS,, prøvde for moroskyld også å legge inn diaghead emulatore, startet den når DIS maskinen var fullt lastet inn, men ikke noe kontakt på API testen og får ikke opp noe på connections under admin i DIS, bare loader litt på disken så stopper den.

blir gaaaaaaaaaaaaall :( hehe

Har du lagt inn i ediabass.ini :

; Interface

; Description : Connected diagnosis interface

; Default = ADS

Interface =STD:OBD

; RemoteHost

; Description : server address/name

; Default =

RemoteHost = 192.168.68.1/Diaghead

;-----------------------------------------------------------------------------

; Port

; Description : IP communication port

; Value : 1000 < port < 30000

; Default =

Port = 6801

Velkommen til Diagnosen verden :D:D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lagt inn i ediabass.ini :

; Interface

; Description : Connected diagnosis interface

; Default = ADS

Interface =STD:OBD

; RemoteHost

; Description : server address/name

; Default =

RemoteHost = 192.168.68.1/Diaghead

;-----------------------------------------------------------------------------

; Port

; Description : IP communication port

; Value : 1000 < port < 30000

; Default =

Port = 6801

Velkommen til Diagnosen verden :D:D:D:D

har lagt inn det der på windows delen ja, ikke med /Diaghead etter ipen men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...