Thundercoil Skrevet November 15, 2011 Share Skrevet November 15, 2011 Noen som vet hvilket program man bruker for å slå av "bulb check" på en 2001 E46 med OBDII? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 15, 2011 Forfatter Share Skrevet November 15, 2011 Noen som vet hvilket program man bruker for å slå av "bulb check" på en 2001 E46 med OBDII? Kan vertfall bruke navcoder, men da må du ha en ibus-device. Kan også bruke Bmw scanner 1.4.0 ut i fra det jeg ser på bilder av programmet. Og det går sikkert and i NCS-Expert også, men da litt mer avansert/tekstbasert. Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet November 15, 2011 Share Skrevet November 15, 2011 Takker! NCS-Expert har jeg faktisk liggende, men har aldri brukt det før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 15, 2011 Forfatter Share Skrevet November 15, 2011 Takker! NCS-Expert har jeg faktisk liggende, men har aldri brukt det før. Da bør du lese deg litt opp først, så du ikke gjør noe galt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekis Skrevet Desember 2, 2011 Share Skrevet Desember 2, 2011 Hei. Noen her som vet om man kan benytte en V-checker V401 til å lese av feilkoder på en 93` E31 850 M70? Denne bennytter jo OBDII og har en overgang til BMW 20-pinner i motorrommet. Står att den er kompatibel med BMW E31 på nettsiden, men ingenting om hvilke modeller-om den kun fungerer på modeller med Siemens-styring og M73. OBDII ble jo først standard i 96` om jeg ikke har misforstått. Det som er mest aktuelt er å få lest av feilkoder på motor. Håper på fornuftige svar fra kyndige folk her. Evt. tips om hva som fungerer best kun til å lese av feilkoder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Desember 2, 2011 Share Skrevet Desember 2, 2011 Takker! NCS-Expert har jeg faktisk liggende, men har aldri brukt det før. Da bør du lese deg litt opp først, så du ikke gjør noe galt Her er en innføring i hvordan man bruker FSW_PSW.MAN til å kode med NSC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Desember 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2011 Hei.Noen her som vet om man kan benytte en V-checker V401 til å lese av feilkoder på en 93` E31 850 M70? Denne bennytter jo OBDII og har en overgang til BMW 20-pinner i motorrommet. Står att den er kompatibel med BMW E31 på nettsiden, men ingenting om hvilke modeller-om den kun fungerer på modeller med Siemens-styring og M73. OBDII ble jo først standard i 96` om jeg ikke har misforstått. Det som er mest aktuelt er å få lest av feilkoder på motor. Håper på fornuftige svar fra kyndige folk her. Evt. tips om hva som fungerer best kun til å lese av feilkoder. Hei, jeg kan vertfall si at jeg har ikke hørt om denne sjekkeren før. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Desember 4, 2011 Share Skrevet Desember 4, 2011 Jeg har skaffet meg en IBM T22 laptop med seriell port og uformatert harddisk (120GB). Er det noen av dere som vet hvordan man installerer BMW DIS som "operativ-system" på en laptop, d.v.s. at man ikke først installerer windows, vmware osv... ? Skal kun bruke laptopen til diagnose/lese feilkoder, og vil helst slippe unna å måtte bruke tid på alt windows-styret dersom det er mulig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Desember 4, 2011 Share Skrevet Desember 4, 2011 Jeg har skaffet meg en IBM T22 laptop med seriell port og uformatert harddisk (120GB). Er det noen av dere som vet hvordan man installerer BMW DIS som "operativ-system" på en laptop, d.v.s. at man ikke først installerer windows, vmware osv... ? Skal kun bruke laptopen til diagnose/lese feilkoder, og vil helst slippe unna å måtte bruke tid på alt windows-styret dersom det er mulig Her er en link hvor du kan installere NATIVE GT1/DIS. Jeg er tvil om det går an pga hardware på din T22. Du må ha T30 og en harddisk 18.635 GB for å installere Native metode. http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... native+GT1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ørjan_S Skrevet Desember 5, 2011 Share Skrevet Desember 5, 2011 Skal du kjøre DIS native må du også ha ett diagnoseinterface som kobles til via nettverk, type originalt eller kina-klone. Kan ikke bruke serieport på laptopen da. (Alternativt må du ha en pc til som sørger for konvertering nettverk-serieport) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LN-TAL Skrevet Desember 10, 2011 Share Skrevet Desember 10, 2011 Jeg har tukla det litt til nå på vår e61. Jeg har klart (med SSS progman) å slette programmeringen / programvaren i tilhengermodulen og bluetooth modulen. Så når jeg prøver å sjekke feilkoder osv disse modulene står det stort sett FFFFFF på alle punkter (inkl part number osv). Er det noen måte jeg kan laste inn programvaren igjen, f.eks. med NCSEXPERT eller noe ? Evt. er det noen av dere som har mere peiling / bedre utstyr enn meg og vil hjelpe meg med dette ? (mot betaling selvfølgelig). Dt kan virke som om den kinakabelen min ikke er noe særlig bra, for jeg prøvde først å rette problemet ved å velge load sw i SSS, men dette gjorde bare problemene værre (i utgangspunktet var det kun bluetooth somvar fucka, menett dette forsøk ble trail modulen også slik). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Desember 10, 2011 Share Skrevet Desember 10, 2011 Jeg har tukla det litt til nå på vår e61. Jeg har klart (med SSS progman) å slette programmeringen / programvaren i tilhengermodulen og bluetooth modulen. Så når jeg prøver å sjekke feilkoder osv disse modulene står det stort sett FFFFFF på alle punkter (inkl part number osv).Er det noen måte jeg kan laste inn programvaren igjen, f.eks. med NCSEXPERT eller noe ? Evt. er det noen av dere som har mere peiling / bedre utstyr enn meg og vil hjelpe meg med dette ? (mot betaling selvfølgelig). Dt kan virke som om den kinakabelen min ikke er noe særlig bra, for jeg prøvde først å rette problemet ved å velge load sw i SSS, men dette gjorde bare problemene værre (i utgangspunktet var det kun bluetooth somvar fucka, menett dette forsøk ble trail modulen også slik). Som jeg forstår at du har oppdatert alle programvare i bilen din i tidligere tråd. Det er ikke lenge siden. Kanskje du har slettet utstyr koden i din FA listen.Chasis nr.??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LN-TAL Skrevet Desember 10, 2011 Share Skrevet Desember 10, 2011 Det er riktig at jeg har gjort. Mulig jeg har fikla med noe jeg ikke vet er ja, og når jeg går inn i SSS så får jeg beskjed om at noen moduler har ett ukjent / feil "part number", og den vil gjerne oppdatere programvaren igjen, men da får jeg spm og å taste inn 7 sifret delenr på SGM-ZKM/KGM, DME/DDE og TEL/ULF modulene. Chassinr er WBANP71080CS23942 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Desember 10, 2011 Share Skrevet Desember 10, 2011 Det er riktig at jeg har gjort. Mulig jeg har fikla med noe jeg ikke vet er ja, og når jeg går inn i SSS så får jeg beskjed om at noen moduler har ett ukjent / feil "part number", og den vil gjerne oppdatere programvaren igjen, men da får jeg spm og å taste inn 7 sifret delenr på SGM-ZKM/KGM, DME/DDE og TEL/ULF modulene. Chassinr er WBANP71080CS23942 Du må passe på å taste inn delenr. til DME/DDE. Når du trykker på oppdatere, så SSS progman oppdaterer hele bilen istedenfor hver modul. Jeg ser at du ha: S644A PREP. FOR. MOB. PH. BLUET. INTERF. S235A TRAILER-HITCH WITH REMOVABLE HEAD Du kan bruke NCS DIS og SSS for å lese SA/FA nummer om du ha disse kode på listen, ellers må du addere opsjonkoder inn i listen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LN-TAL Skrevet Desember 10, 2011 Share Skrevet Desember 10, 2011 Hmm, nå skjønner jeg ikke helt hva du mener ? Jeg må nok ha det inn med teskje Hva foreslår du at jeg prøver, gjerne step by step ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå