Kruste Skrevet August 13, 2015 Share Skrevet August 13, 2015 (endret) Det var da veldig rart at det ikke skulle virke. Den pdfen har jeg aldri kikket på. Når INPA fungerer så er det eneste jeg har gjort er å flytte rheingold til rett plass, så forandret vci konfig. Må innrømme at jeg har dårlig peiling på disse programmene. vet ikke hva du du mener med å flytte rheingold til rett plass ( har lagt den i C programfiler hvis det er det du mener) Jeg har innstalert en annen INPA, Ediabas enn den du la ut i denne tråden og den funker som den skal, har ikke problem med den. Skal være litt knot Otis for å få ting til Hva med disse Comportene skal jeg bruke Com 1 med latency 1 ? Endret August 13, 2015 av Kruste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 13, 2015 Share Skrevet August 13, 2015 Det er korrekt det du har gjort. Eneste jeg kan tenke meg er å evt se på ediabas konfiguratoren i rheingold mappa. Det er en exe fil som du setter til std obd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kruste Skrevet August 13, 2015 Share Skrevet August 13, 2015 Og hvordan gjør jeg dette ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 13, 2015 Share Skrevet August 13, 2015 Dobbelt klikk og velg std obd. icemanM5 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kruste Skrevet August 13, 2015 Share Skrevet August 13, 2015 Har nå gjort dette, men ingen kontakt med bilen har mest lyst til å gi opp hele skiten det er så frustrerende. Er nok for dårlige datakunskaper fra min side som er hovedårsaken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 13, 2015 Share Skrevet August 13, 2015 Hmm. Meget rart. Meget rart. Kan du se om rheingold starter ediabas, den lille grønne e en nede i system tray? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kruste Skrevet August 14, 2015 Share Skrevet August 14, 2015 Har mest lyst til å sende maskina med kabel til deg Otis så du kan se på dette. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 14, 2015 Share Skrevet August 14, 2015 (endret) Do it Tenkte å foreslå det selv. Endret August 14, 2015 av Otis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kruste Skrevet August 14, 2015 Share Skrevet August 14, 2015 Vi tar dette over PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killarinc Skrevet August 17, 2015 Share Skrevet August 17, 2015 Noen som har link til download av ispi next? Eller en ista d/p pakke så jeg får programert også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henryk Skrevet August 18, 2015 Share Skrevet August 18, 2015 Er det noen i Østfold/evnt Halden som har mulighet til og hjelpe meg og kode inn us park? Hadde jeg blitt veldig glad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torolav933 Skrevet August 19, 2015 Share Skrevet August 19, 2015 Nåken i Bergensområdet som kan hjelpe meg med å ta ein diagnose på E46en min? ☺ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killarinc Skrevet August 22, 2015 Share Skrevet August 22, 2015 Trenger noen som er drevne på programering. Krise!!! se her http://bimmers.no/topic/801268-hjeeeeeeeeeeeelp/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johanngj Skrevet August 25, 2015 Share Skrevet August 25, 2015 De systemene har ikke noe med hverandre å gjøre. Så det kommer nok ikke av senking. Har du sjekket dekktrykk? Du kan nullstille rdc i idrive. Flat Tyre Monitor lot seg ikke nullstille grunnet feilmelding på modulen. Koblet opp rheingold på nytt, og fant at DSC modulen hadde feil. Dette fordi senkeprosedyren jeg hadde gjort tydligvis ikke var gjort riktig og bilen hadde gått i transportmodus på bakakslingen. Da oppfylles ikke kravene for at dekktrykkskontrollen skal fungere via ABS-sensorene på bakakslingen, og feilmelding utløses som Error i idrive på FTM, og som feilkode på DSC i rheingold. Planen som rheingold satte opp startet kompressoren til bakaksel, og satte den til standard høyde. Feilminnet slettet. Nå fungerer alt fint igjen. Så da er sammenheng mellom feil på dekktrykkskontroll og tukling med software-senking av bakaksel på E61. Verdt å vite. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 25, 2015 Share Skrevet August 25, 2015 Man lærer så lenge man lever! Veldig bra at du skrev hva som faktisk var feil. Ellers lurer jeg på hvorfor senking ble feil utført opprinnelig..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå