mudbug Skrevet Februar 18, 2012 Share Skrevet Februar 18, 2012 noen her som bor i stavanger omerådet som har lyst (og nok kunnskap) til å hjelpe meg å programmere DME og EGS (smg) til nyeste sw på min e46 09.2002 M3 ?eventuelt kan forklare hvordan man finner ut hvilke filer man skal bruke med winkfp ?? Det er nok med ISTAP V.41 for din bil. Bruk SSS progman for å finne part no. Her er E46 file som bruker med winkfp. Husk at winkfp 5.1.6 er den beste å oppdatere. ftp://94.212.182.18/SSS-Progman/ISTAP-D ... 41/E46.rar ftp://94.212.182.18/Other-Software/How% ... WinKFP.pdf Du må sjekke nøye med forskjellig DME sone (USA, EURO, Janpan.....). Hvis du er tvil, anbefale jeg deg å la BMW oppdatere for deg, ellers koster det dyrt . Du skal ha skikkelig strøm supply. Hva er din chasis nummer??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Februar 18, 2012 Share Skrevet Februar 18, 2012 Takk mudbug, du har ikke gjort det før du og vil tjene noen kr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Februar 18, 2012 Share Skrevet Februar 18, 2012 Takk mudbug, du har ikke gjort det før du og vil tjene noen kr? Jeg har oppdatert DME på min bil. Det er bedre å ødelegge på min bil enn andre bil. Hva er din chasis nr??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Februar 18, 2012 Share Skrevet Februar 18, 2012 Se pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Februar 18, 2012 Share Skrevet Februar 18, 2012 Se pm VIN WBSBL91020JP84638 Type code BL91 Type M3 (EUR) E series E46 (2) Series 3 Type COUPE Steering LL Doors 2 Engine S54 Displacement 3.20 Power 252 Drive HECK Transmission MECH Colour CARBONSCHWARZ METALLIC (416) Upholstery TEILLEDER W.N./ZIMT (N5ZM) Prod.date 2002-09-13 Options Code Description (interface) Description (EPC) S261A SIDE AIRBAG FOR REAR PASSENGERS Side airbags for rear passengers S302A ALARM SYSTEM Alarm system S313A EXTERIOR MIRROR PACKAGE Fold-in outside mirror S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Deleted, model lettering S354A GREEN STRIPE WINDSCREEN Windscreen, green-tinted upper strip S423A FLOOR MATS, VELOUR Floor mats velours S428A WARNING TRIANGLE Warning triangle and first aid kit S441A SMOKERS PACKAGE Smoker package S464A SKIBAG Ski bag S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Seat heating driver/passenger S495A 3. HEADREST REAR CENTRE 3-point belt & head restr'nt,rear middle S502A HEADLIGHT WASHER SYSTEM Headlight cleaning system S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC) S521A RAIN SENSOR Rain sensor S522A XENON LIGHT Xenon Light Code Description (interface) Description (EPC) S601A TV FUNCTION TV function S609A NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional S630A CAR TELEPHONE WITH CORDLESS RECEIVER Car phone with cordless receiver S650A CD PLAYER CD player S672A CD CHANGER BMW FOR 6 CDS CD changer for 6 CDs S674A HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM HARMAN KARDON Hi-Fi system Harman Kardon S792A M LT/ALY WHEELS DOUBLE SPOKE 67, 19" BMW LA wheel M 19" forged S793A SMG DRIVELOGIC Sequential M Gearbox Drivelogic S818A MAIN BATTERY SWITCH Battery master switch S842A COLD CLIMATE VERSION Cold-climate version S850A ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT Additional Export tank filling S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Dealer List Europe S888A DANISH/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Operating instructions, Danish S896A DAYTIME LIGHTS FUNCTION Daytime driving lights S925A SHIPPING PROTECTION PACKAGE Dispatch protection pack Code Description (interface) Description (EPC) S946A CONSIDERATION OF PRICE DEPENDENCY Dummy-SALAPA Standard equipment Code Description (interface) Description (EPC) S210A DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC) Dynamic stability control S249A MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL Multifunction f steering wheel S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D Interior mirror with automatic-dip S459A SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY Seat adjustment, electric, with memory S520A FOGLIGHTS Fog lights S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Automatic air conditioning S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Kilometre speedo S550A ON-BOARD COMPUTER On-board computer S710A M LEATHER STEERING WHEEL M sports steering wheel, multifunction S775A INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE Headlining anthracite S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS White direction indicator lights S851A LANGUAGE VERSION GERMAN Language version German Du har S793A, så er din nye DME programmed part nr, 12 14 7 837 793, din SMG programmed unit er 23 60 7 837 727 http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/C ... rogrammed/ http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/C ... trol_unit/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trymsvei Skrevet Februar 20, 2012 Share Skrevet Februar 20, 2012 Men den koster vel skjorta. Har du kjøpt den privat??? Det som hadde vært genialt i denne tråden var om de erfarne folka her inne kunne lagt ut en DIY på hvordan de gjør ting som feks programmere lys, beltealarm, osv. Hvilke programmer dere bruker og hvilke menyer osv. Slik at vi uerfarne lærer lettere uten å trykke oss bort og ødelegge noe Den koster litt ja, nei har ikke kjøpt den privat, jobber i et firma som er forhandler av den diagnosetesteren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Februar 21, 2012 Share Skrevet Februar 21, 2012 Takk mudbug,men har ikke lader fortiden så tror jeg får vente litt å se, er det noen måte å se hvilke sw man har i inpa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Februar 21, 2012 Share Skrevet Februar 21, 2012 Takk mudbug,men har ikke lader fortiden så tror jeg får vente litt å se, er det noen måte å se hvilke sw man har i inpa? Hei! Du må ha strøm supply konstant 13,8 V. ikke lader. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Februar 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2012 Takk mudbug,men har ikke lader fortiden så tror jeg får vente litt å se, er det noen måte å se hvilke sw man har i inpa? Om du går inn på DME og Informasjon kan du muligens se det der. Er vel F1 tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Februar 21, 2012 Share Skrevet Februar 21, 2012 f2 og f3 her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cayzer Skrevet Februar 21, 2012 Share Skrevet Februar 21, 2012 Hei! Jeg har en 2007 E60 525da LCI og vil gjerne koble til Bluetooth OBD på en enhet med Android. Men nå fant jeg denne oversikten, og lurer på om jeg skal tolke det slik at det ikke er vits i å kjøpe ELM327 eller noe tilsvarende for min bil? Og hvordan kan jeg evt finne ut hvilken protokoll og hvilket utstyr jeg må ha? http://www.bildiagnosebutikken.no/manualer/OBD2_protocols.pdf Ellers er det jo et godt tilbud på denne for øyeblikket: http://www.bsbutikken.no/index.php?main_page=product_info&cPath=33_412&products_id=960562 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Februar 21, 2012 Share Skrevet Februar 21, 2012 Da har du nye nummeret som jeg har skrevet over. Bruk SSS progman for å sjekke part. no. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a4driver Skrevet Februar 22, 2012 Share Skrevet Februar 22, 2012 Er det noen der ute driver med BMW diagnose utover på egen bil (DIS/PROGMAN)? Har 11 år gammel sw på motoren, en N42/B18 og skulle gjerne oppdatert. Ønsker ikke å sponse det lokale merkeverkstedet med 6000.- + for de 10 tastetrykkene og 176 minuttene det står av seg selv med PROGMAN i gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Februar 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2012 Er det noen der ute driver med BMW diagnose utover på egen bil (DIS/PROGMAN)? Har 11 år gammel sw på motoren, en N42/B18 og skulle gjerne oppdatert. Ønsker ikke å sponse det lokale merkeverkstedet med 6000.- + for de 10 tastetrykkene og 176 minuttene det står av seg selv med PROGMAN i gang.. For og si det enkelt, om du tar kjangsen på at noen KANSKJE får det til privat og at du sparer 6000,- så er det bare og sette i gang. Men vær klar over at bommer du/dere og motorstyringa krasjer, må du nok doble om ikke tredoble beløpet og likevel sponse verkstedet ditt. Er du heldig har du et verksted som har mulighet for og recode krasja enheter, er du uheldig er enheten ødelagt og må byttes, er deu ekstra uheldig må den byttes til HELT NY (13-15000,-) + koding på bmw verksted. (Bmw kan ikke/får ikke låv til og kode brukte enheter derfor må du kjøpe ny). Jeg rota det til selv, men heldigvis har jeg et verksted i nærheten som kan trikse med brukte enheter og slikt. Så de klarte og rekode min DME. Totalt kosta det meg 4500,- inkl bilberging. Så vil du risikere alt dette, så ikke kom hit og klag på at alt gikk til helvete den dagen du trodde du sparte 6000 Men seriøst, skal dem ha 6000,- for og oppdatere? Jeg vet ikke hva selve oppdateringen kostet for meg, men jeg fikk oppdatert sw på girkassa på samme verksted, og det kosta meg 850,- Tenk over om du er villig til og risikere privat oppdatering, det er mye som kan gå galt! Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Februar 22, 2012 Share Skrevet Februar 22, 2012 Ser ut som jeg fikk programmert M-Track mode på dsc-en nå, så da ble jeg happy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå