Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Ok, men er T30 ene eneste laptopen hvor man ikke trenger WMware? Ser på ebay at det er litt forsjellige utgaver ute å går på T30. 256 og 512 MB RAM blant annet.

Ja. Du må ha en harddisk akkurat 18,635 GB og 256 MB Ram. Den må du bruke med orginal diagnose head eller kinesiske klone interface.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, takker. Tror jeg går for en billig ny/brukt laptop og kjører WMvare. T30 begynner jo å dra på åra..

Jeg har 3 T30 hjemme :D

Er det egentlig vert å satse penger på en slik pc og disse gule hodene? Koster jo skjorta, og da har du dis og progman?

Hvilken modeller funker disse på egentlig? Tar dem helt frem til 2010 og ned til e 30 ? :-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilkode 42, 43 og 05 på ASC.

Vet at jeg har trøbbel med ASC/ABS, men hvilken sensor?

Jeg forstod ikke hvordan jeg skulle kunne se hvilken som var gåen.

Bruker DIS.

Du kan gå inn på EXPERT MODE for å teste hver sensor ved å rulle på hjulet. Husk å sette gir i N.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Men jeg fant ut av det. 42 og 43 vet jeg ikke hva er for noe.

Men jeg slettet feilkoder og kjørte litt, da kom 05 opp igjen. Og det er høyre bakhjul.

Så da var jeg 1342,- fattigere og 1 time mer å bruke på bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger hjelp til et par ting...

Jeg får ikke til å programmere med DIS. Diagnosen går fint, samt autodetect av biltype. Så det er jo litt rart...?

Jeg får heller ikke progman (SSS) til å virker i det hele tatt. INPA virker jo, og jeg har satt opp EDIABAS til samme IP som INPA og i oppsettet på SSS, men altså ingen kommunikasjon med bilen. Har også prøvd å starte IFHserv, som hører til DIS, men da får jeg beskjed om at kommunikasjonen med bilen er korrupt. Ellers får jeg bare beskjed om at "initialzation was unsuccessful".

What to do?

Et siste spørsmål er; Kan man kode om feks e46 med miles på clusteret til km ved hjelpe av feks SSS? Evt et annet program?

Hallo

Litt sent svar fra min side, men vi prøver!

Har nått fått SSS lagt inn pånytt via VMware.

Alt ser helt fint ut, jeg kan velge external device å greier. Men når jeg skal starte en ny sesjon for min bil så ser jeg at progman starter en ny sesjon, men etter kanskje 10 sekunder så får jeg beskjeden "communication between car and radiohead is disrupted" Så avsluttes denne tilkoblingen. Får ikke kommet forbi dette.

Og både IFHServe og diaghead starter og går. DIS virker helt fint, samt INPA.

Har dere noen forslag?

For å kople på SSS progman :

1. Kjør INPA og quit av program. Du ser EDIABAS som er fortsatt kjøring i bakgrunn. Jeg regner med at din interface på EDIABAS.INI er STB:OBD

2. Kjør IFHserve32.exe. Jeg husker ikke navn

3. Start opp VMWare og kjør SSS progman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at mitt forrige innlegg ble noe rart. Her er det jeg skrev i sted.

Hallo

Alt ser helt fint ut, jeg kan velge external device å greier. Men når jeg skal starte en ny sesjon for min bil så ser jeg at progman starter en ny sesjon, men etter kanskje 10 sekunder så får jeg beskjeden "communication between car and radiohead is disrupted" Så avsluttes denne tilkoblingen. Får ikke kommet forbi dette.

Har dere noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at mitt forrige innlegg ble noe rart. Her er det jeg skrev i sted.

Hallo

Har dere noen forslag?

Du trenger ikke diaghead for SSS

1. Start INPA og Exit (men Eidiabass er fortsatt kjørt i bakgrunn)

2. Start IFHSErve32.exe

3. Start SSS Progman

Diaghead er kun for DIS. Du fikk ikke programmert i DIS pga etter DIS V.44 brukte BMW SSS for å programmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...