Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

For å få BMW scanner 1.4.0 til å fungere må man ha Windows xp da eller ?

Det vet jeg faktisk ikke, har xp på maskina jeg bruker til diagnose, men kan hende jeg kan teste med vista i morgen og se om det funker :)

hmm, hvorfor finner jeg ikke denne hos meg?

http://i351.photobucket.com/albums/q453 ... mw1409.jpg

96 modell e39..

Den ligger under LCM, Reprogramming og light coding eller noe slikt, men jeg har og testet på en 97, der fikk jeg bare opp "No coding avaleble, YET." :? Sikkert pga. gammel LCM :) (Eller var det under coding?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få BMW scanner 1.4.0 til å fungere må man ha Windows xp da eller ?

Det vet jeg faktisk ikke, har xp på maskina jeg bruker til diagnose, men kan hende jeg kan teste med vista i morgen og se om det funker :)

hmm, hvorfor finner jeg ikke denne hos meg?

http://i351.photobucket.com/albums/q453 ... mw1409.jpg

96 modell e39..

Den ligger under LCM, Reprogramming og light coding eller noe slikt, men jeg har og testet på en 97, der fikk jeg bare opp "No coding avaleble, YET." :? Sikkert pga. gammel LCM :) (Eller var det under coding?)

jeg fikk det bare til å funke med xp ihvertfall .
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, var vel noe slik jeg og fikk opp, kjedelig sak, hadde vært kjekt å kunne justere litt, feks parklys i blinkers :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Går det ann å programmere bilen slik at den låser seg selv etter 1min om jeg forlater den ulåst? Da tenker jeg for biler med comfort access systemet.

Hei

Mener å huske det skal gå på e46 iallefall, tror det er 2 minutter uten at dører er åpnet så låser den hvis den er låst opp med fjernkontroll.

nå var det vel strengt tatt ikke det du spurte om ser jeg nå... usikker på om det går at den skal låse seg uten noen form for beskjed utenom at motoren er stoppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har funnet svaret på spm 1 i denne tråden:

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=564570

Da har jeg installert easyDIS v44 som beskrevet her:

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1297683

Det gikk fint på første forsøk. Har installert det på et vmware image på en IBM T22 som har seriell port. Har noen nye spørsmål:

1) Er det bare å koble til denne kabelen, også vil jeg kunne kjøre diagnose på bilen min, eller er det andre ting jeg må installere / konfigurere?

http://www.ebay.com/itm/BMW-INPA-Ediabas-OBD-ADS-Interface-/200680135082?pt=Motors_Automotive_Tools&vxp=mtr&hash=item2eb977d9aa

2) Må laptopen være tilkoblet strømnett når man kjører diagnose og resetter feilkoder, eller holder det med batteristrøm? Jeg skal ikke programmere med progman o.l.

3) Når man tar en diagnose, skal motoren være på, eller holder det at tenningen er på slik som når man resetter service-indikatoren?

OPPDATERING:

Det interfacet jeg linket til i sitatet over fungerer fint på E39, da jeg nettopp har koblet easyDIS til E39en for første gang.

Foranledningen var som følger:

Broren min satt i passasjersetet foran her om dagen, og i det han justerte setet tilbake kom airbag-lampa på. Koblet derfor til laptopen, og førsøkte først med ADS-tilkobling i easyDIS. Det gikk ikke bra, fikk feilmelding på noe med pin 15. Etter at jeg byttet til OBD (man trykker på en knapp på interface-chip-en og omkonfigurerer også i easyDIS) og valge "Diagnose" i easyDIS ble bilen min til stor begeistring autodetektert. Men når jeg skulle kjøre diagnoser fikk jeg en ny feilmelding som kun inneholdt en feilkode: 800.49. Istedet for å knote med å få det til å fungere lukket jeg easyDIS og startet INPA. Tastet meg inn på Airbag-menyen og valgte "les feilkoder". Da fikk jeg opp en feilmelding som gikk på beltestrammeren. Slettet så feilminnet og koblet meg fra bilen. Startet bilen, lot den gå litt på tomgang og observerte at airbag-varsellampa var slukket og kom ikke på igjen :D Yes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beltestrammeren er kjent feil, dårlig kontakt i kontakten mellom strammeren og bilens elnett under setet.

har selv klippet kontakten og loddet ledningene på min e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beltestrammeren er kjent feil, dårlig kontakt i kontakten mellom strammeren og bilens elnett under setet.

har selv klippet kontakten og loddet ledningene på min e39

Ok. Jeg antar varsellampa kommer på igjen dersom det skulle være et reelt vedvarende ledningsbrudd. Så lenge varsellampa ikke lyser er vel airbagsystemet "aktivert"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...