jonr Skrevet Mai 28, 2012 Share Skrevet Mai 28, 2012 Er det noen av disse programmene som kan fjerne tamper-dot og omprogramere DME fra automat til manuell spec? Tamper dot vet jeg ikke, tviler på det, da er litt av poenget med den borte, men å programmere DME til Manuelt fra Automat går jo, da må du bare kjøre inn sw fra en tilsvarende bil med manuelt gir isteden, det gjøres i DIS/SSS progman eller win....(et eller annet jeg ikke husker nå) men du må ha rett sw kode, så litt jobb å finne ut av det vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2012 Fjerne tamper dot kan du gjøre med Bmw scanner 1.4.0 Du må synkronisere km i LCM og speedometer, muligens også EWS. Har kun bytta LCM og oppdatert km i den slik at dotten forsvant igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Mai 29, 2012 Share Skrevet Mai 29, 2012 Fjerne tamper dot kan du gjøre med Bmw scanner 1.4.0 Du må synkronisere km i LCM og speedometer, muligens også EWS. Har kun bytta LCM og oppdatert km i den slik at dotten forsvant igjen. Det er VIN (chasisnr.) og km som gjør at tamper dot på speedometer. Du kan ikke forandre chasisnr. med BMW scanner hvis din speedometer har en software SW større enn 12. (SW:12). Men du kan demontere Eeproom chip og bruker et annet program for å forandre VIN og km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mai 29, 2012 Share Skrevet Mai 29, 2012 beltestrammeren er kjent feil, dårlig kontakt i kontakten mellom strammeren og bilens elnett under setet.har selv klippet kontakten og loddet ledningene på min e39 Ok. Jeg antar varsellampa kommer på igjen dersom det skulle være et reelt vedvarende ledningsbrudd. Så lenge varsellampa ikke lyser er vel airbagsystemet "aktivert"? flytt på setet og se om den kommer opp igjen kan være heldig at feilen er borte, eller så står setet i en posisjon som gir forbindelse i pluggen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Edge Skrevet Juni 11, 2012 Share Skrevet Juni 11, 2012 Noen som vet hva som skal til for å få androidapplikasjonen Torque til å fungere med en ELM327 /obdkey bluetooth adapter mot en '97 e39 med 20 pins diagnoseplugg(uten pin 15) og overgangskabel til 16 pins? Noen som har fått det til å fungere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andyE30 Skrevet Juni 13, 2012 Share Skrevet Juni 13, 2012 ingen som har en bmw scanner 1.4 med prog å selge eller noe? tar jo så lang tid få fra kina eller noe slikt;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juni 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2012 ingen som har en bmw scanner 1.4 med prog å selge eller noe? tar jo så lang tid få fra kina eller noe slikt;) Bare å bestille nå det, så dukker det opp før du vet ordet av det Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayerks-mach-werk Skrevet Juni 13, 2012 Share Skrevet Juni 13, 2012 Kan jeg bruke BMW scanner 1.4.0 til å programmere us blinklys ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juni 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2012 Kan jeg bruke BMW scanner 1.4.0 til å programmere us blinklys ? Jepp, men ikke på eldre e39, der kommer man ikke inn på Lcm, vet ikke hvorfor. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Juni 15, 2012 Share Skrevet Juni 15, 2012 Noken som veit ka diagnose verktøy / prog. eg må ha for å koble meg opp på motoren? Nulle feilkoder og service. Chassiset er ombygd 740 e32 - 87 Motoren: M60B40 93 Har prøvd med WoW diagnose (Würth) på jobben. Stikket er ein 20pin som går over til obd kontakt. Har prøvd med alle motorer fra første e32 til begynnelsen av e38. Men wow prog. får ikkje kontakt med bilen. Takker for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juni 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2012 Noken som veit ka diagnose verktøy / prog. eg må ha for å koble meg opp på motoren? Nulle feilkoder og service.Chassiset er ombygd 740 e32 - 87 Motoren: M60B40 93 Har prøvd med WoW diagnose (Würth) på jobben. Stikket er ein 20pin som går over til obd kontakt. Har prøvd med alle motorer fra første e32 til begynnelsen av e38. Men wow prog. får ikkje kontakt med bilen. Takker for svar. Da må du sikkert ha en ADS interface, går ut i fra at du har pinne 15 i 20pin stikket? Skal ikke si det helt sikkert altså, men INPA kan resette service og feilkoder på en enkel og kjapp måte, dette programmet er laget for eldre biler også, men da må man sikkert ha ADS.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Juni 16, 2012 Share Skrevet Juni 16, 2012 Eg har pinne nr.15 Kor hen får du tak i ADS interface? Får du tak i da på norske sider? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juni 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2012 Eg har pinne nr.15Kor hen får du tak i ADS interface? Får du tak i da på norske sider? Vet ikke om noen norske sider som selger (da hadde den sikkert kostet langt over 1000,-), men se i første post, der er link mener jeg. I utlandet vel og merke. Men jeg går ikke god for at dette vil funke, bare så det er sagt.. Men i og med at dette er en gammel bil så er det nærliggende og tro at det burde fungere med ADS, merk også at den kabelen krever PC med fysisk com port, de kunne ikke svare på om den ville virke med adapter, men det kunne være det ville virke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Juni 16, 2012 Share Skrevet Juni 16, 2012 Eg fekk til og nullstille service lampen med apparatet på jobben. Men apparatet får ikkje kontakt med motoren. Er service lampen og motor-feilkoder på samme styreenhet? Har også airbag lampe som lyser etter eg skifta ratt. Men diagnoseprog klarer ikkje å koble seg opp på den styreenheten heller. (airbag kom vel i e32 750?, så det kan hende eg har valgt feil bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juni 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2012 Eg fekk til og nullstille service lampen med apparatet på jobben. Men apparatet får ikkje kontakt med motoren. Er service lampen og motor-feilkoder på samme styreenhet? Har også airbag lampe som lyser etter eg skifta ratt. Men diagnoseprog klarer ikkje å koble seg opp på den styreenheten heller. (airbag kom vel i e32 750?, så det kan hende eg har valgt feil bil) Nå er jeg ikke sikker på dette men når du har pinne 15 vil det kun være få moduler som er tilgjengelig via obd 1/2, og det er nok lite trolig at den du prøver med er ads Så skal ikke se bort ifra at du må ga ads for og komme inn på airbag osv Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå