Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Noken som veit ka diagnose verktøy / prog. eg må ha for å koble meg opp på motoren? Nulle feilkoder og service.

Chassiset er ombygd 740 e32 - 87

Motoren: M60B40 93

Har prøvd med WoW diagnose (Würth) på jobben. Stikket er ein 20pin som går over til obd kontakt.

Har prøvd med alle motorer fra første e32 til begynnelsen av e38. Men wow prog. får ikkje kontakt med bilen.

Takker for svar.

Da må du sikkert ha en ADS interface, går ut i fra at du har pinne 15 i 20pin stikket? :)

Skal ikke si det helt sikkert altså, men INPA kan resette service og feilkoder på en enkel og kjapp måte, dette programmet er laget for eldre biler også, men da må man sikkert ha ADS.. :)

Denne her som hadde passa?

http://www.aliexpress.com/store/402476/ ... RANTY.html

Har aldri handla fra utlandet før, men regner med at denne sida er sikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva som skal til for å få androidapplikasjonen Torque til å fungere med en ELM327 /obdkey bluetooth adapter mot en '97 e39 med 20 pins diagnoseplugg(uten pin 15) og overgangskabel til 16 pins? Noen som har fått det til å fungere?

Jeg har fått det til og fungere på flere biler. Koblet seg automatisk på den. Hva sliter du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva som skal til for å få androidapplikasjonen Torque til å fungere med en ELM327 /obdkey bluetooth adapter mot en '97 e39 med 20 pins diagnoseplugg(uten pin 15) og overgangskabel til 16 pins? Noen som har fått det til å fungere?

Jeg har fått det til og fungere på flere biler. Koblet seg automatisk på den. Hva sliter du med?

Lagde en tråd om problemet, men tilsynelatende ingen som hadde noe tips.

viewtopic.php?f=1&t=229420

Jeg sliter med at programvaren eller "bluetooth obd dingsen" ikke får kontakt med ecu på bilen.

Siden jeg kun har rund 20 pins kontakt må jeg bruke overgangskabel til 16 pins, tenkte kanskje det er dette som er problemet. Men overgangskabelen fungerer med carsoft'en, så er rimelig sikker på at den er i orden. 20 pins kontakten min har ikke pin 15, det er vel positivt.

Har du fått dette til å fungere på biler med kun 20 pins kontakt?

Jeg har prøvd med automatisk valg av protokoll, og jeg har også prøvd alle protokollene manuelt, men det hjelper ikke. Nå har jeg mest sannsynlig feil på bakstykke på tenningslåsen, kanskje dette også påvirker muligheten for å bruke denne obd dingsen..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som veit hvordan jeg skal legge inn coming home på nøkkel når jeg låser? Finner ikke den strengen i ncs expert.

Tror ikke det er mulig, så vidt jeg vet vertfall. Da må du isåfall ha e-light modul.. :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, har nå fått lagt inn diverse prog. (DIS/SSS/NCS-expert/INPA) på laptoppen. Driver å leser litt manualer før jeg gjør første forsøk på å koble til bilen.

Lurer på om jeg må kobble kabelen og starte programmene FØR jeg skrur på tenningen? Eller motsatt, skru på tenningen FØR jeg kobbler og starte programmene.

Litt dummy spørsmål men tenkte å være på den sikre siden:)

ojo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, har nå fått lagt inn diverse prog. (DIS/SSS/NCS-expert/INPA) på laptoppen. Driver å leser litt manualer før jeg gjør første forsøk på å koble til bilen.

Lurer på om jeg må kobble kabelen og starte programmene FØR jeg skrur på tenningen? Eller motsatt, skru på tenningen FØR jeg kobbler og starte programmene.

Litt dummy spørsmål men tenkte å være på den sikre siden:)

ojo

Tror ikke det spiller så stor rolle, men personlig kobler jeg til kabelen til maskina også til bilen og slå på tenning, kommer litt an på hvilken program jeg skal bruke men INPA for eksempel slår jeg på før jeg slår på tenninga.. Egentlig så varierer det hver gang så tror ikke det spiller så stor rolle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde en tråd om problemet, men tilsynelatende ingen som hadde noe tips.

http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=229420

Jeg sliter med at programvaren eller "bluetooth obd dingsen" ikke får kontakt med ecu på bilen.

Siden jeg kun har rund 20 pins kontakt må jeg bruke overgangskabel til 16 pins, tenkte kanskje det er dette som er problemet. Men overgangskabelen fungerer med carsoft'en, så er rimelig sikker på at den er i orden. 20 pins kontakten min har ikke pin 15, det er vel positivt.

Har du fått dette til å fungere på biler med kun 20 pins kontakt?

Jeg har prøvd med automatisk valg av protokoll, og jeg har også prøvd alle protokollene manuelt, men det hjelper ikke. Nå har jeg mest sannsynlig feil på bakstykke på tenningslåsen, kanskje dette også påvirker muligheten for å bruke denne obd dingsen..??

Jeg har brukt den både med overgang og uten og fungerer fint. Er nok noe feil et sted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt den både med overgang og uten og fungerer fint. Er nok noe feil et sted

Ok, så du har brukt det på en bil med kun 20 pins kontakt?

Hvilken obd dings og hvilken software?

Vet ikke hva som skulle være feil, lite trolig at det er feil på 2 forskjellige dingser. Diagnosekontakten min fungerer med carsoft'en, så jeg regner med den er i orden. Testet for ordens skyld carsoften også via overgangen til 16 pins, så også overgangskabelen ser ok ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har og fått error nr 26.

men, har hatt feil på innsugstemperatur føler og en stund, tok mot til meg i dag og byttet denne..

får ikke slettet feilmelding og har fremdeles feil på denne.

byttet den som står i innsuget. orginal bmw føler er byttet til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...