Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Er det mulig å kode bort den funksjonen med setebeltevarsling på en e6x?

Ihvertfall lyden, lampa er ikke så nøye med.

Ja. legg inn OI11og OI12 FA, og vips så er lyden borte om du "glemmer" beltene. Lampen lyser imidlertid fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å kode bort den funksjonen med setebeltevarsling på en e6x?

Ihvertfall lyden, lampa er ikke så nøye med.

Ja. legg inn OI11og OI12 FA, og vips så er lyden borte om du "glemmer" beltene. Lampen lyser imidlertid fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge 20 pins kontakten finnes i motorrommet bør den brukes.

Vær obs på at 20 pins kontakten krever en ADS kabel for å kunne kommunisere med alle moduler.

Kun vist 20 pin kontakten har pinne 15, da må man ha ADS, har den ikke pinne 15 kan man bruke en vanlig kabel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

antispinn lampa lyser hele tiden. men da må jeg skaffe ny. om ingen har en å låne bort

Om antispinn lampa lyser bør du vertfall sjekke wiren til ASC. Som sagt så hadde kompisen min samme problem, bilen oppførte seg rart, manglet krefter av og til og den hadde feilkode på gassspjeld potentiometeret. :)

EDIT:

Han hadde foresten også en del slike "shadow-faults". De forsvant etter han bytta wiren. :)

Hadde blant annet shadow på abs pumpe, tank vent valve, og et par andre.

etter lang venting på ny potentometeret. enda er feilen der. og bilen oppfører seg akkurat samma. tålmodigheten min begynner å ta slutt nå. i dag tok jeg ut forskjellige kontakter også ny dignose. bare for å se. fikk feil på de punktene som jeg tok ut sensoren og slettet de like lett igje etterpå. men 77 (119) den går ikke bort. jeg har prøvd å se etter wiren du snakker om men jeg har bare en wirer på bilen. og den er like fin.

jeg prøvde også og starte bilen også ta en dignose. da kom kam sensoren om hele tiden som feil og fikk ikke slettet den. stoppet jeg bilen fikk jeg slettet den.

håper noen virkelig kan hjelpe meg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann, har lest gjennom denne tråden flere ganger, men blir litt forvirret innimellom -

hva er feks:

DIS

TIS

SSS

OPS

OPPS

GT1

forskjellen på Orange,gul OPS boks?

vet at de 3 første "hører" sammen, men er det innen for DIS. OPS og OPPS er det bare nye og gammel versjon?

Har noen DIS manualen + feilkode manual, liggende, pga megaupload problematikken for å si det sånn - så er ikke den linke tilgjengelig.

Burde jeg kjøpe laptop eller burde jeg kjøre vmware for å bedre kunne justere minne,hdd etc. Er det noen selger på ebay som man har god erfaring

med, tenkte da på styre unna billige kina kopier som jeg har hørt kan by på problemer. - erfaringer?

noen som kjører nyere vmware versjoner og vet at det fungerer, tenkte da på Vmware 8 workstation og windows 7 feks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

antispinn lampa lyser hele tiden. men da må jeg skaffe ny. om ingen har en å låne bort

Om antispinn lampa lyser bør du vertfall sjekke wiren til ASC. Som sagt så hadde kompisen min samme problem, bilen oppførte seg rart, manglet krefter av og til og den hadde feilkode på gassspjeld potentiometeret. :)

EDIT:

Han hadde foresten også en del slike "shadow-faults". De forsvant etter han bytta wiren. :)

Hadde blant annet shadow på abs pumpe, tank vent valve, og et par andre.

etter lang venting på ny potentometeret. enda er feilen der. og bilen oppfører seg akkurat samma. tålmodigheten min begynner å ta slutt nå. i dag tok jeg ut forskjellige kontakter også ny dignose. bare for å se. fikk feil på de punktene som jeg tok ut sensoren og slettet de like lett igje etterpå. men 77 (119) den går ikke bort. jeg har prøvd å se etter wiren du snakker om men jeg har bare en wirer på bilen. og den er like fin.

jeg prøvde også og starte bilen også ta en dignose. da kom kam sensoren om hele tiden som feil og fikk ikke slettet den. stoppet jeg bilen fikk jeg slettet den.

håper noen virkelig kan hjelpe meg her.

Har du undersøkt ledning til throttle position sensor??? ellers du har en dårlig throttle position sensor???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men 77 (119) den går ikke bort. jeg har prøvd å se etter wiren du snakker om men jeg har bare en wirer på bilen. og den er like fin.

Har du undersøkt ledning til throttle position sensor??? ellers du har en dårlig throttle position sensor???

Her fant jeg kode 77 [119]

Fault Code 119 (77) - MDK throttle mechanical sticking (Motor Driven Throttle Valve (MDK))

PROCEDURE

If any of the above listed faults are set perform the following:

1. Using a breakout box check the wiring from the DME to the MDK for open or

short to ground.

2. If the wiring is correct then the MDK should be replaced. Important: After

MDK motor replacement, the DME adaptation values must be cleared.

Failure to clear the adaptation values will result in reoccurring faults.

3. Switch off the ignition off for 30 seconds.

4. Turn on the ignition and delete DME adaptations and fault code memory.

5. Press the accelerator pedal to wide open throttle (WOT) four times.

Håpe det hjepe litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal handle til min 97mod E39.

Kan jeg bruke det jeg linker til?

http://www.ebay.com/itm/800604-BMW-Scan ... ef&vxp=mtr

Må jeg ha denne i tillegg?

http://www.ebay.com/itm/120880064846?ss ... 1439.l2649

Har ikke cd-rom på pcen, når jeg tenker meg om. Hvordan er det å få det innstallert da?

Alt står sikkert her i tråden, men spør for å være på sikre sida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men 77 (119) den går ikke bort. jeg har prøvd å se etter wiren du snakker om men jeg har bare en wirer på bilen. og den er like fin.

Her fant jeg kode 77 [119]

Fault Code 119 (77) - MDK throttle mechanical sticking (Motor Driven Throttle Valve (MDK))

PROCEDURE

If any of the above listed faults are set perform the following:

1. Using a breakout box check the wiring from the DME to the MDK for open or

short to ground.

2. If the wiring is correct then the MDK should be replaced. Important: After

MDK motor replacement, the DME adaptation values must be cleared.

Failure to clear the adaptation values will result in reoccurring faults.

3. Switch off the ignition off for 30 seconds.

4. Turn on the ignition and delete DME adaptations and fault code memory.

5. Press the accelerator pedal to wide open throttle (WOT) four times.

Håpe det hjepe litt

MDK og DME? Hjelp :/ jeg er ikke helt inn i de forkortelsene helt enda...

throttle position sensor er helt ny orginal fra bmw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MDK og DME? Hjelp :/ jeg er ikke helt inn i de forkortelsene helt enda...

throttle position sensor er helt ny orginal fra bmw.

Du sjekker ledningsnett fra DME styreenhet til MDK. Se på bilder

MDK- Motor Driven Throttle Valve

tfajjus3vczfa8e9p57d.jpg

DME- DME ecu styreenhet- (E39 ligger under pollenfilter på passasjesiden)

05o8b1v2alzfcuudrcwv.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke cd-rom på pcen, når jeg tenker meg om. Hvordan er det å få det innstallert da?

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet?

du trenger begge delene ja, spør selgeren om han kan sende installasjons fila via mail.

selgeren fra denne linken gjorde det til meg :)

http://www.ebay.com/itm/170821713729?it ... 23&vxp=mtr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Skal det være noen grunn for at PA soft ikke finner LCM'en? Er 1997mod E39. Finner ikke modulen i DIS heller. Såvidt det jeg se, sto det LCMII. Er det versjoner av LCM som ikke er kodbar/lesbar?

2. Mangler indikasjoner i instrumentpanelet mitt. Bl.a. varsel for blinklys, nær-, fjærn- og kurve-/tåkelys.

Varsler bl.a. åpne dører, speedometer, tank, temp, multifunksjon, om ikke annet. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...