Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Har du lest beskrivelsen i første post?

Der står akkurat det du lurer på.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

Hadde håpet å finne en som gikk fra E46 og til F serien jeg. :shock:

Burde jeg kjøpe denne da ? Til de nye ?

Men er det bare sånn coder, eller kan man lese feila, slette osv ?

http://www.ebay.com/itm/A05011-BMW-SCAN ... 52&vxp=mtr

Hva med denne ?

http://www.ebay.com/itm/A05025-4-in-1-B ... 37&vxp=mtr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest beskrivelsen i første post?

Der står akkurat det du lurer på.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

Hadde håpet å finne en som gikk fra E46 og til F serien jeg. :shock:

Burde jeg kjøpe denne da ? Til de nye ?

Men er det bare sånn coder, eller kan man lese feila, slette osv ?

http://www.ebay.com/itm/A05011-BMW-SCAN ... 52&vxp=mtr

Hva med denne ?

http://www.ebay.com/itm/A05025-4-in-1-B ... 37&vxp=mtr

Ingen av de funker nok desverre ikke på F serien, ut i fra beskrivelsen vertfall.

Vet ikke om der finst kabler som funker på de aller siste modellene, har ikke sjekket men :)

Den siste linken har jeg lurt litt på og kjøpe, virker greit med diagnose for mange biler i samme boks :) Men vet ikke hvor godt denne funker så kan ikke si noe om den :)

Men til E46 kan du bruke Bmw scanner 1.4.0 vertfall, eller ediabas kabelen med inpa osv :)

1.4.0 er vel den greieste og sette opp og bruke. Sletter feilkoder og kan kode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ADS med INPA og NCS expert, og BMW Scanner 1.4 og har prøvd meg fram på 3 forskjellige biler. Alle med rund 20 pins kontakt. Det er en 1995, en 1997 og en 2000 modell. 2000 modellen har ikke pin 15, de 2 andre har det. Ser ikke ut for at det har noe å si om pin 15 er i bruk eller ikke. Det som er forskjell er hvor ny bilen er, jo nyere desto flere moduler får du kontakt med og flere av de kan du gjøre endringer i.

Og jo eldre bilen er jo viktigere er det å kjøpe ADS kabel og bruke INPA for å lese ut feilkoder, og NCS expert for å gjøre endringer. På 2000 modellen kan jeg gjøre mye med BMW Scanneren mens på 1995 modellen er det minimalt som kan gjøres. Tilsvarende er det med INPA og ADS kabelen, mye på den nyeste og mindre på den eldste. Men mer enn med BMW Scanner. 1997 modellen ligger ca midt imellom de to andre.

En annen viktig ting er at du får mer detaljert informasjon om feilene med INPA enn BMW Scanner. Men med INPA må du ta en og en modul av gangen. Så jeg scanner gjennom alle med BMW Scanner først, og så går jeg inn på de modulene som har feil med INPA etterpå.

Edit: glemte en viktig ting, når jeg fikk BMW Scanneren fant det ingen moduler på noen av bilene. Fant noe på nettet om at flere hadde måtte lodde sammen pin 1+2, og pin 7+8 i boksen for å få det til å funke.

Gjorde dette og alt var bare velstand :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av dette utstyrey som kan kode inn nye nøkler til e39 2001?

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

Ingen som vet?

Du mener da kode nøklene til EWS/Startsperra regner jeg med?

Det skal vel gå med bmw scanner 1.4.0 mener jeg, har aldri hatt behov for og gjort det så har ikke turt og rota så mye inn på EWS modulen, men mener der var noe som omhandlet koding av nøkler :)

Jeg kan dobbelsjekke om du er interisert, er ikke sikkert jeg får tid i dag, men sikkert i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av dette utstyrey som kan kode inn nye nøkler til e39 2001?

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

Ingen som vet?

Du mener da kode nøklene til EWS/Startsperra regner jeg med?

Det skal vel gå med bmw scanner 1.4.0 mener jeg, har aldri hatt behov for og gjort det så har ikke turt og rota så mye inn på EWS modulen, men mener der var noe som omhandlet koding av nøkler :)

Jeg kan dobbelsjekke om du er interisert, er ikke sikkert jeg får tid i dag, men sikkert i morgen. :)

Ja, trenger en ny nøkkel, og denne må innlæres til bilen. Regner med de kommer blank, og må kodes derifra.

Har ikke bmw-scanner selv, men har inpa/dis greiene... Fungerer meget bra på e39'er i hvert fall, så vidt prøvd på e60, meget bra der og.

BTW: Vet du om det er mulig å ettermontere instrument med den små, evt instrument og radiodel (mid) med stor OBC på e39?

520'en min fra 97 har kun utetemp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har funnet noen brukermanualer for INPA, men finner ikke den infoen jeg søker. Er det noen her som kan dele en slik manual?

Alpejohn; i en annen tråd skriver du at INPA kan lese matetrykk før HP-pumpe, hvor finner du denne verdien?

Hva skjer når jeg trykker F4(mass adjustm.)? er man inne å forandrer på mappingen?

Hva skjer når jeg trykker F5(rot. conform.)?

ojo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...