Alpejohn Skrevet Januar 6, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2013 HeiHar funnet noen brukermanualer for INPA, men finner ikke den infoen jeg søker. Er det noen her som kan dele en slik manual? Alpejohn; i en annen tråd skriver du at INPA kan lese matetrykk før HP-pumpe, hvor finner du denne verdien? Hva skjer når jeg trykker F4(mass adjustm.)? er man inne å forandrer på mappingen? Hva skjer når jeg trykker F5(rot. conform.)? ojo Hei, Er det denne manualen du har? http://www.motodok.com/Documentation/Fi ... as-doc.pdf For og lese av matetrykk før HP pumpa går du inn på motor, og velger "read digital values" mener jeg? Står nede på linja, kan også velge "Read analog values". Da kommer du inn på en side med mye tall og styr, husker ikke helt under hvilken meny dette var, men en av de første (F2,F3. Etter du har valgt read values) Du skal da være inn på en side med mange grønne søyler som kan ha rød farge osv. Nesten i bunn til venstre mener jeg, er det en som heter "Pre supply pressure" Ganske dårlig forklart, men husker ikke i hodet hva som står på alle menyene før jeg ser dem selv Når det gjelder de to siste, er det motor du er inne på da? Litt lettere og se om du tar en screen shot Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfan Skrevet Januar 7, 2013 Share Skrevet Januar 7, 2013 Hei Ja det er den manualen som kom med kabelen, har også en i pdf (fikk ikke limt den inn). "mass adjustm." og "rot conform" er begge under motor. Jeg tror mass adjustm måler dysene på en eller annen måte. Men hvor mye kan man stole på denne målingen? Hvilke andre feil kan dysene/injektorene ha dersom denne testen kommer gjennom ok? "rot. conform" tror jeg tester motorens evne å gå dersom det gjøres endringer i fuel/tenning på sylindrene. Min motor går veldig ujevnt når jeg kjører denne testen. Hvordan vet man om motoren består testen? Matetrykk; jeg trykker F5(status) under motor. Så analog values, men jeg finner ikke noe jeg forbinder med matetrykk, se bilde. Hva er PWG poti1 og PWG poti2 ojo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Januar 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2013 Kan desverre ikke gi noe svar på hva som er godkjent på de testene, og heller ikke det andre Men om du trykker videre på neste bilde så tror jeg det er der man finner pre supply pressure Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killarinc Skrevet Januar 7, 2013 Share Skrevet Januar 7, 2013 Noen som har lyst til og skrive en enkel guide her på hvordan man koder abs styrenhet? Må bytte styreenheten på min e39 og må kode den er et problem med pcen min så jeg får ikke brukt gt1 osv så jeg tenkte og bruke ncs eller lignende Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Januar 7, 2013 Share Skrevet Januar 7, 2013 Noen som har lyst til og skrive en enkel guide her på hvordan man koder abs styrenhet? Må bytte styreenheten på min e39 og må kode den er et problem med pcen min så jeg får ikke brukt gt1 osv så jeg tenkte og bruke ncs eller lignende her er: http://www.keepandshare.com/doc/4726675 ... e-pdf-792k pass for laster ned bmwcoding.com lykketil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Januar 9, 2013 Share Skrevet Januar 9, 2013 Hei. Spurte tidligere om diagnose til bilen min Bmw E32 740 1993. (s.51) Blei då henvist til denne sida av -Alpejohn-. http://www.ebay.com/itm/BMW-INPA-Ediaba ... 0b&vxp=mtr Spørsmålene mine er då: - Eg må vel ha eit data-program som virker med diagnose-verktøyet? Kor skaffer eg da? - Er dette diagnose-verktøyet alt eg treng av ledninger og "hardware"? Plug & Play? - Kan dette diagnose verktøyet komunisere med fleire styreenheter? F.eks Abs og Airbag. Har eit diagnose-verktøy på jobben (Wurth/wow), men dette klarer berre å finne motorstyreenheten til bilen. Får ikkje opp Airbag styreenhet, og ABS. Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
internetdude Skrevet Januar 10, 2013 Share Skrevet Januar 10, 2013 Du trenger vel com kabel i tillegg. Største utgift og problem er vel en gammel pc med com port, hvis du ikke har noe sånt liggende? Programvare laster du gratis ned på nettet. Når det gjelder moduler du får opp må du nesten bare prøve, men som du sa så er det som regel dårlig på gamle biler. Uansett er det verdt pengene og de ekstra modulene du får opp får du bare ta som en bonus. Har du com port win-XP pc er det veldig enkelt og greit å få i gang. Har du ikke ser det ut som det er muligheter men krever litt mer pc kunnskaper og kødd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ugha Skrevet Januar 11, 2013 Share Skrevet Januar 11, 2013 Noen i Stavanger området som har lyst og programmere litt på en E-61 2004 mod? :) hadde vert til stor hjelp, tenkte eg skulle senke den bak og evnet koble bort varsel lyset\lyden for att passasjer ikke har selen på seg. har prøvd selv men den dumme pc'en får ikke kontakt med bilen hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfan Skrevet Januar 12, 2013 Share Skrevet Januar 12, 2013 Hei Alpejohn; ser på et bilde du har i tråden din ang. ”Low pre supply pressure” at du leser av matetrykket. Denne siden finner jeg ikke i INPA! Legger merke til at øverst på pc skjermen din står det DDE 4.0 Verson 1.09. Er ikke din bil en 2003 mod, samme som min?. Dog er min e46, men jeg velger DDE5. I tillegg ser jeg at nede på inpa bilde at hos deg er F1 Digital og F2/F3/F4/F5 er Analog. Hos meg er F1/F2 Digital og F3/F4 Analog. Bildet jeg postet i denne tråden sist mandag viser hva jeg får opp dersom jeg velger F2 Analog. Har vi forskjellig inpa versjon, min er 5.0.2, hva er din versjon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Edge Skrevet Januar 12, 2013 Share Skrevet Januar 12, 2013 '97 528ia Har byttet skiltlysa til led og prøver å slå av pæresjekken på skiltlysa med bmw scanner 1.4. Får derimot denne feilmeldingen når jeg prøver å gå inn på lightcoding på lcm modulen..: https://dl.dropbox.com/u/98131243/lightcodingerror.jpg Feilmeldingen sier: Not available for this coding index,yet. Noen som har vært borti dette og vet hvordan jeg kommer inn på light coding igjen? Jeg har da vært inne på light coding for ikke så lenge siden. Har prøvd å la bilen stå en times tid med frakoblet batteri også, ingen forskjell.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Januar 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2013 HeiAlpejohn; ser på et bilde du har i tråden din ang. ”Low pre supply pressure” at du leser av matetrykket. Denne siden finner jeg ikke i INPA! Legger merke til at øverst på pc skjermen din står det DDE 4.0 Verson 1.09. Er ikke din bil en 2003 mod, samme som min?. Dog er min e46, men jeg velger DDE5. I tillegg ser jeg at nede på inpa bilde at hos deg er F1 Digital og F2/F3/F4/F5 er Analog. Hos meg er F1/F2 Digital og F3/F4 Analog. Bildet jeg postet i denne tråden sist mandag viser hva jeg får opp dersom jeg velger F2 Analog. Har vi forskjellig inpa versjon, min er 5.0.2, hva er din versjon? Hei, Jeg får bare opp DDE 4.0, mulig E46 har en nyere versjon kanskje? Kan koble på og sjekke i morga, mener jeg har 5.0.2, men usikker '97 528iaHar byttet skiltlysa til led og prøver å slå av pæresjekken på skiltlysa med bmw scanner 1.4. Får derimot denne feilmeldingen når jeg prøver å gå inn på lightcoding på lcm modulen..: https://dl.dropbox.com/u/98131243/lightcodingerror.jpg Feilmeldingen sier: Not available for this coding index,yet. Noen som har vært borti dette og vet hvordan jeg kommer inn på light coding igjen? Jeg har da vært inne på light coding for ikke så lenge siden. Har prøvd å la bilen stå en times tid med frakoblet batteri også, ingen forskjell.. Min erfaring, med eldre E39 type 97-98 så har ikke jeg heller kommet inn på LCM, får samme melding. Så spørs om de eldre (LCM2) ikke støttes av programmet Det du kan gjøre, om du har ediabas kabel med NCS er og kode den vekk der Faren min bytta til LCM3 på sin 98 mod, mener jeg kom meg inn på den da, noe jeg ikke gjorde før når han hadde LCM2 Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Edge Skrevet Januar 12, 2013 Share Skrevet Januar 12, 2013 '97 528iaHar byttet skiltlysa til led og prøver å slå av pæresjekken på skiltlysa med bmw scanner 1.4. Får derimot denne feilmeldingen når jeg prøver å gå inn på lightcoding på lcm modulen..: https://dl.dropbox.com/u/98131243/lightcodingerror.jpg Feilmeldingen sier: Not available for this coding index,yet. Noen som har vært borti dette og vet hvordan jeg kommer inn på light coding igjen? Jeg har da vært inne på light coding for ikke så lenge siden. Har prøvd å la bilen stå en times tid med frakoblet batteri også, ingen forskjell.. Min erfaring, med eldre E39 type 97-98 så har ikke jeg heller kommet inn på LCM, får samme melding. Så spørs om de eldre (LCM2) ikke støttes av programmet Det du kan gjøre, om du har ediabas kabel med NCS er og kode den vekk der Faren min bytta til LCM3 på sin 98 mod, mener jeg kom meg inn på den da, noe jeg ikke gjorde før når han hadde LCM2 Fredrik Men bare det at jeg var inne på light coding på samme bilen bare for noen måneder siden.. Hvorfor kommer jeg plutselig ikke inn lengre, jeg har ikke forandret på noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Januar 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2013 Det kan jeg desverre ikke svare på Har aldri kommet inn på en eldre E39 selv, så trodde ikke det funka jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Edge Skrevet Januar 12, 2013 Share Skrevet Januar 12, 2013 Det kan jeg desverre ikke svare på Har aldri kommet inn på en eldre E39 selv, så trodde ikke det funka jeg Ok, får prøve å få til ncs med carsoft kabelen da.. Men rart at jeg kom innpå tidligere da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brannmester Skrevet Januar 12, 2013 Share Skrevet Januar 12, 2013 noen som ha testa 2.0.1 kabelen? har bestillt den, men skulle gjerne hatt noen erfaringer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå