sveinern2 Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 Hei! Driver og ser på biler, og spesielt en 01 mod e46 med 1,9l og 105hk. Sedan. Noen som har erfaringer med denne motoren? Blir den alt for slapp å kjøre? Er det heller verdt å gå opp til 320? Er yrkessjofør så kan ikke kjøre så fort heller, og bensinen er jo så j..dyr! Blir enten en godt utstyrt 316 eller dårlig utstyrt 320. hmm
hagenisse Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 Min mening er at den er helt grei. Ingen racer selvsagt, men det er ikke 320 heller. Du må jo nesten bare prøve.. noen er godt fornøyde med 100hk, andre synes 1000hk blir for lite.
Joher Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 Har 98" 316, vel og merke bare 1,6 liter og 102hk. Bilen funker heeelt greit, bruker lite bensin og alt. Men du mister jo livsgnisten av å kjøre den til tider, for de går relativt dårlig og 4er lyden er skikkelig trasig når alternativet er rekke6. Men som jeg sier til alle, som bruksbil er det helt konge, så kan man heller ha en gøy bil ved siden av. En 320 er jo tross alt ingen racer det heller (den bare bruker mer bensin)
FredrikE24 Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 Modern har kjørt rundt i 97 316i i ja, er vel snart 10 år, motormessig på de årene har vi bytta Termostat og multireim bytta vi igår, bremseklosser forran og bremsebånd bak, en bakpotte. Jeg har klart å få den bilen ned i 0.6 i snitt på bykjøring i Oslo etter kjørekomputerens tall. Går helt greit om man ikke kjører rundt på store tunge ting. Veldig god bruksbil! Selvfølgelig gøy med motor, men er en forferdelig fornuftig bil!
Fredrik Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 Selvfølgelig gøy med motor, men er en forferdelig fornuftig bil! Jeg synes denne uttalelsen egentlig oppsummerer hva slags modell E46 316i er... vel talt.
S.Arnesen Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 jeg hadde ikke lagt i di ekstra kronene man må ut med for en 320....
goty Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 316 er vel noe av det smartere man kan "investere" i.
StigJ Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 Jeg har nå snart hatt min E46 318i i 10 år. Kjempebil som har vært veldig lite tull med. Rett og slett vært en billig bil for meg. Komfortabel er den også. Hatt den ned i 0.59 liter på mila på feriekjøring og ligger på 0.8 med vanlig frem og tilbake til jobbkjøring. Men hiver du på store hjul og lesser litt tungt anlegg i så merker man forbruket. Ligger på 0.9 - 0.95 på vanlig bykjøring med sommerhjula. Men med slik kjøring jeg bedriver med med den så blir den aldri skikkelig varm heller. Men en racerbil blir det jo aldri.
Dirty Skrevet April 27, 2011 Skrevet April 27, 2011 Jeg har nå snart hatt min E46 318i i 10 år. Kjempebil som har vært veldig lite tull med. Rett og slett vært en billig bil for meg. Komfortabel er den også.Hatt den ned i 0.59 liter på mila på feriekjøring og ligger på 0.8 med vanlig frem og tilbake til jobbkjøring. Men hiver du på store hjul og lesser litt tungt anlegg i så merker man forbruket. Ligger på 0.9 - 0.95 på vanlig bykjøring med sommerhjula. Men med slik kjøring jeg bedriver med med den så blir den aldri skikkelig varm heller. Men en racerbil blir det jo aldri. nesten en liter på mila! da kan man jo heller kjøre en e36M3 kjører den på 1 liter
Fredrik 90 Skrevet April 27, 2011 Skrevet April 27, 2011 Jeg ville nok heller sett på 318 framfor 316, da 318 har litt bedre yttelser og bruker mindre drivstoff. Man klarer seg sikkert greit med 316 til småkjøring men med en gang bilen skal brukes til noe annet så kommer du til å merke det. Enten ha med flere personer i bilen eller mye bagasje på en langtur f eks så vi du sårt merke at de 105 hestene vil slite godt. 320en er en helt annen motor, ingen racerbil men det vil jeg ikke påstå en 328i er heller. Man har en herlig sekserlyd og et ganske ok drag, mange skriker ut at M52 motoren med 150 hester går dårlig men alt for mange av disse har kun kjørt denne motoren i E39 hvor den er mer eller mindre slapp. Forbruket på disse er heller ikke så galt i en mye lettere 3-serie Jeg personlig ville uten tvil gått for 320I, har får man en motor som funker greit til småkjøring og langkjøring i tillegg til greie ytelser som er totalt fraværende i 316 eller 318. Også var det lyden da..
hagenisse Skrevet April 27, 2011 Skrevet April 27, 2011 Slite godt med hva da? Jeg kjører til vanlig rundt med 70hk (på 1500kg) og 0-100 på over 20 sekunder. Holder uten problemer følge med trafikken og vel så det. En 316 er jo mye raskere... Klart, på autobahn blir det trått, men det er lite autobahn i Norge..
StigJ Skrevet April 27, 2011 Skrevet April 27, 2011 Jeg har nå snart hatt min E46 318i i 10 år. Kjempebil som har vært veldig lite tull med. Rett og slett vært en billig bil for meg. Komfortabel er den også.Hatt den ned i 0.59 liter på mila på feriekjøring og ligger på 0.8 med vanlig frem og tilbake til jobbkjøring. Men hiver du på store hjul og lesser litt tungt anlegg i så merker man forbruket. Ligger på 0.9 - 0.95 på vanlig bykjøring med sommerhjula. Men med slik kjøring jeg bedriver med med den så blir den aldri skikkelig varm heller. Men en racerbil blir det jo aldri. nesten en liter på mila! da kan man jo heller kjøre en e36M3 kjører den på 1 liter Hehe. Ja står nå på 0,92 på mila. Men problemet er at jeg har 8 kilometer til jobb. Bilen blir aldri skikkelig varm. Så hadde jeg skulle brukt en E30M3 hadde det nok gått litt mer suppe. Z4en har forøvrig forbruk på 1,2 liter på mila på samme tur.
Bradbury Skrevet April 27, 2011 Skrevet April 27, 2011 Jeg har halvparten av veien til jobb, så det er ikke en ideell kjøretur for å holde forbruk lavt. Heldigvis er det slik at når det blir køkjøring, da er det i nedoverbakke både til og fra jobb. Min 116 har 115 hk, og jeg kunne klart meg med 50 hk på disse korte turene, men på landeveien merker jeg at jeg gjerne skulle hatt litt mer gamp tilgjengelig. Litt for ofte må jeg ned i gir for å komme litt opp i fart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå