Gå til innhold

En av få 850i manuell i Norge - Solgt

Share

Anbefalte innlegg

For litt over en mnd siden hentet jeg meg sommerbil på Østlandet. En Calypsorot 1991 E31 850i med manuell gir, en av ti i Norge har jeg fått opplyst.

Den ble importert i 92 til Norge om jeg husker riktig. Selger hadde kjøpt nye vinterdekk i år med tanke på salg (det stod tyske vinterdekk på bilen fra før av, så den er trolig lite eller ikke vinterkjørt i Norge).

Bilen er ikke nyvasket på bildene...

Akkuratt hentet hjem med vinterfelgene (trolig siste gangen de var montert i mitt eie).

3nu4ayibn9skr0gx3ws2.jpg

Det var også mye støv i motorrommet etter å ha kjørt over fjellet, så jeg tok en kjapp vask av motorrommet

7dj2rx61bx9e6adv3x88.jpg

Rattet ble byttet en av de første dagene. Det gamle var av typen 4-eiket lastebilratt

2u01suqwtewj548lgq5r.jpg

Interiøret ser veldig velholdt ut for å være 20 år gammelt. Synd det ikke er sportsseter..

o6k9h3rif7q5osp247n3.jpg

Bilen har CSI front og diffuser bak, her med sommerfelgene jeg fikk med

xgz08726zsmndsa7puxf.jpg

mbsx04o3q6kp0tuwecwu.jpg

Ellers er planene klare for bilen:

- Senkesett, venter på nye tårnlager og diverse før jeg skal montere.

- 3-delte felger fra Tyskland, bestilt men ikke klar enda.

- Eisenmann eksos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 172
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For en strøken bil. Dette må være drømmebilen for mange her inne, en av de virkelige klassikerne fra BMWs sortiment :)

Misunner deg bare litt altså.. _litt_...

Men ville ha gjort noe med spillern da, ser så, feil ut at det er ny spiller inni der også "gammel" bil. Om du skjønner?

Må si det var meget rent og pent ellers! ^^ Få ut en liten filmsnutt av tolv'ern! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige kommentarer :)

BMW-Coupe: Den er faktisk en del bedre å kjøre en E46'en jeg hadde. Mye bedre komfort og en jevnt drag over hele registeret 8-)

SweetBMW: Er enig med deg ang. spilleren, men det er ikke så lett å finne en CD-spiller som passer inn i interiøret i disse dager. Firkanta knapper og sånt er jo veldig ut nå. Skal jeg montere original spiller blir det litt kjipt å ha kasett eller cd-spiller uten mp3.. Film kommer når jeg har fått kjøpt Eisenmann, det er nesten ingen lyd av eksosen originalt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige kommentarer :)

BMW-Coupe: Den er faktisk en del bedre å kjøre en E46'en jeg hadde. Mye bedre komfort og en jevnt drag over hele registeret 8-)

Akkurat det tviler jeg ikke på, dette er rett og slett en drømmebil! :applause:

Hvilke 3 delte felger er bestilt da Frode D? :wink::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer så mye! sikkert digg med en slik cruser med v12 og manuell 8)

forbruket er nok ikke det man bør tenke på når man kjøper en slik nei. har faktisk litt lyst på en sånn neste gang, om jeg skulle finnepå å selge e38n.

hvor dyr er forsikringa i forholdt til e38..? jeg betaler 7500 på min far. 75% bonus, egen garasje og kasko.

jeg synes cd 43 spilleren ser bra ut iaff. er det ikke mulig med en ipod docing med jackingang eller noe på den da tru? via cdveksler inngangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbruket er vel ikke noe jeg la vekt på når jeg vurderte å kjøpe bilen. Men slitedeler er nok en del dyrere enn andre modeller vil jeg tro.

BMW-Coupe: Felgene blir ikke avslørt før de står på bilen 8)

space-ace: I forsikring må jeg ut med 17k i året. Da har jeg 50%, kasko og er 21 år.

Den CD-spilleren var ikke dum! Viss det går an å koble til Ipod på den tror jeg det blir å se etter en sånn spiller. Mye finere enn den jeg har nå.

René: Ta å kjøp den på Valle. Såg på den på mandag, såg fin ut men den hadde automat.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil. :)

Jeg mener Becker også har "tidsriktige" spillere der man ihvertfall kan koble til aux. I et BMWCCN-blad fra ifjor eller året før er det en som kobler opp aux i en slik. Den spilleren i bladet var muligens litt for gammel igjen, men det går sikkert med noen litt nyere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Omsider!

Nydelig E31 du har der! :D

Ser du nevner dyre slitedeler, er det ikke slik at denne deler ganske mange deler med f.eks E34 i forstillingen?

mener jeg leste det ett eller annet sted. Isåfall er det jo ikke alt nødvendigvis så mye dyrere.

Føles bilen tung?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...