Gå til innhold

2008 E92 325i M-Tech

Share

Anbefalte innlegg

Bilen står midlertidig under åpen himmel nå. I påvente av nytt hus som overtas i januar. (Med dobbel garasje). Gjør nesten vondt å se den slik. Men den ser ikke ut til å klage. Selv etter å ha stått i 5-8 minusgrader i 5 dager,starter den med en gang, og maler som den katten den er.

m8c17jkwhk8pysdi5jt7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lørdag uten planer gir fritidsproblemer. Tok derfor med meg kameraet ut og laget en liten filmsnutt. Mitt aller første forsøk på noe som kan minne om filmredigering, så ikke forvent noe særlig. Både bruker og utstyr er langt under middels i dette tilfellet. Resultatet ble en kort og kjedelig kjørefilm uten spenning, men med litt sekserklang. Får se om jeg tar med meg lærdommen og glimter til med noe litt sprekere til våren.

(Vet ikke hvorfor den hakker litt på youtube. Gjør ikke det på min maskin, men whatever...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Brukernavnet ditt.. :lol: )

Hehe. Hva skal man kalle seg? Mitt eget navn er jo altfor kjedelig. Så da ble det dette. Forøvrig inspirert av min 90-talls(anti)helt:

Cosmo_Kramer.jpg

og ikke

220px-Cosmo_May2011.jpg

(Eller var det omvent? :-s )

Edit: Når jeg tenker meg om så var det kanskje youtubenavnet du mente? Joda. Tok meg vel ca 3 sekunder å klekke ut det. Skulle bare ha en konto i en snøkave. Navnet var mindre viktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer lite spennende med denne bilen, så "bloggen" blir syltynn. Har fått tak i vinterhjul, så nå er det delvis helårsbil. (jeg sparer den fra verste saltlaken etter beste evne. har jo en annen bruksbil også). 17" ble jammen litt nedgradering gitt. Og ren bil kan jeg bare drømme om på denne tiden av året...

[ Bilde ]

Bilen fungerer forøvrig helt dønn knirkefritt. Har vært heldig med alle mine BMW'er tidligere, men denne er jeg eksepsjonelt fornøyd med. Kjempebil på alle måter.

Sendte deg en pm i tilfelle du er interessert i nye felger type 219M!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 2 months later...

Går så smått mot vår, og jeg tenkte den trengte litt ekstra omsorg igjen.

En rask vask i hjulhusene (kun avfetting og spyling) viser at den har tålt sin første vinter bra:

j3m035f11ge7raw6gwvi.jpg

Og etter en skikkelig runde med Prickbort, litt Iron X, og En god runde med Meguiars NXT-såpe begynte den å vise seg fra sin bedre side. (Dessverre kun dårlige mobilbilder her):

e5fbd8ajfm5jnml1s9nj.jpg

skyreib9fltnc2rxed1o.jpg

Forøvrig kommer bilen for salg på finn ila kort tid. Må ikke selge, men skulle gjerne hatt noe mer praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Bilen er svært vanskelig å prissette. Litt flåsete sagt, så havner prisen der markedet vil den skal havne. Jeg har forsøkt å fiske litt hos div forhandlere, samt sett litt på hva disse vil koste å importere i dag. Jeg vil nok havne med et utgangspunkt på 350k-ish. Så får vi se. Med litt velvilje kan jeg uansett beholde den om jeg ikke oppnår en pris jeg kan leve med. Kommer nok en finnannonse etterhvert, så merker jeg hvordan responsen er. Selv om vi har baby på vei, så har vi en annen bil, samt en svært gunstig bo/jobb/barnehagelokalisering. Alt innen rekkevidde med sykkel/gange.

Vil virkelig ikke selge den da. Er blitt veldig glad i denne bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med sommerhjulene ser forbruket ut til å ligge rundt 0,8 på blandet. Akkurat nå står den på 0,79. Hadde den på langtur til Møre i vår. Da lå den rundt 0,65-0,7. På virkelig pen langkjøring er det neppe umulig å lure den ned mot 0,6, men jeg orker ikke å drive utelukkende sparekjøring med denne. Skal ha litt kjøreglede med seg på veien og :)

ren bykjøring bedriver jeg ikke, så hva den bruker der vet jeg faktisk ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med sommerhjulene ser forbruket ut til å ligge rundt 0,8 på blandet. Akkurat nå står den på 0,79. Hadde den på langtur til Møre i vår. Da lå den rundt 0,65-0,7. På virkelig pen langkjøring er det neppe umulig å lure den ned mot 0,6, men jeg orker ikke å drive utelukkende sparekjøring med denne. Skal ha litt kjøreglede med seg på veien og :)

ren bykjøring bedriver jeg ikke, så hva den bruker der vet jeg faktisk ikke.

Åja, det var jo ikke så ille!

Har en søster som kjøpte seg en 116i som jeg syns hadde veldig stort forbruk i forhold til min 118d med chip som bruker mye mindre.. kjørestil er jo en viktig faktor i dette bildet! Den måleren hennes er også ødelagt, så den viser 10.0l heletiden, haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...