Gå til innhold

Esveen's garasjetråd - F25 X3 3.0d 2012


 Share

Anbefalte innlegg

TEK123 er kult, tror jeg betalte 99 eks. moms pr. meter, men er verdt det for utvidelse i framtiden. Skulle gjerne hatt vann/avløp men det blir litt for mye jobb. Begynner og bli fornøyd nå. Fredrik90: E61 blir stående ute siden den har DEFA. Om E24'n blir vinterlagret ett annet sted blir E61 satt inn om vinteren.

 

Når jeg tenker meg om trenger jeg enda en garasje......

Ja daså, med DEFA er det jo ingen problem :) Man kan vel som bilinteressert aldri få stor nok garasje, har selv en plan på en skikkelig garasje hvis vi skal i gang å bygge hus igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

BMW I3:

 

I dag ble I3'en overlevert på Sulland i Trondheim. Første gang vi har kjøpt helt ny bil så det var spennende. Liker bilen bedre og bedre. Synlig karbonkonstruksjon, hekkmotor, bakhjulsdrift, lavt tyngdepunkt, 170hk/1195kg, 0-100 på 7,2s og minimale driftsutgifter til prisen av en Golf. Røverkjøp?

 

Blir spennende og se hvordan den fungerer i hverdagen.

 

DSC_2214_zps38cd7690.jpg

 

DSC_2215_zps8b09ec58.jpg

 

DSC_2217_zpsbd789b62.jpg

 

DSC_2219_zpsb33af72c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratuerer med ny bil :) Artig at når man først skal være miljøvennlig så er man merketro og holder seg til BMW, det er bra :) Kjenner flere som er begeistret etter å ha kjørt I3, jeg har ikke kjørt denne selv men bare sittet i og det er ikke tvil om at det fortsatt er en BMW. Detaljene er lett å kjenne igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Fredrik. Man kan si hva man vil om utseende, det er elsk eller hat. Men man får virkelig ett inntrykk av og kjøre fremtiden her. Blir spennende og se utviklingen på elbiler framover. Har kjørt rundt 30 mil denne uka og har lite å utsette på bilen i forhold til forventningene.

 

Legger til ett bilde fra i kveld:

 

Garasje_zpse42e3454.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja jeg skal ikke stikke under en stol at for min del så er det mer hat en elsk. Men det relaterer seg kun til utseende vel og merke, ellers så er jo I3 kanskje en av de beste EL bilene på markedet på den overkommelige siden av en Tesla Model S. Personlig så hadde jeg valgt E Golf da den ikke stikker seg ut som en elbil, men det er en smaksak som alt annet :)

E24en er iallfall nydelig der den står ved siden av nykomlingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Takk for det Fredrik. E24'en har for tiden gåen dynamo, så den står til pynt. Har fått gjort litt mer med garasjen siden sist. Måtte gjøre noe med den tomme hvite veggen bak E24'en. Resultatet ble sådan:

 

DSC_2288_zpsc42f5060.jpg

 

DSC_2276_zps910ebeac.jpg

 

DSC_2307_zps3542fe9d.jpg

 

DSC_2289_zpse5f86611.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger garasjen din, og bilparken din representerer virkelig to vidt forskjellige tidsaldre i BMW's historie! Fascinerende å se de to ved siden av hverandre, så fine og riktige på hver sin måte. Håper E24'n blir kjørbar igjen før vinterlagringa står for døra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Garasjen begynner virkelig å ta form. Kult å lage noe akkurat slik som man vil uten innblanding. Håper å få ordnet E24'en så fort som mulig.

 

Om noen har dynamo fra M30 liggende så rop ut!

Hva er galt med den du har? Dårlige lagre? Børster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet strøm under kjøring, først stereo, instrumenter og bilen (automaten?) gikk i nødmodus. Stoppet bilen og den var tom for strøm. Satte på startkabler og fikk start, på tur hjem skjedde det samme. Målte 3,6V ladespenning.

 

Må ta ut dynamo og se hva problemet er, men skulle vært på biltreff på søndag, så hadde vær greit om noen hadde en fungerende dyamo som kan monteres rett inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ESveen changed the title to Esveen's garasjetråd - F25 X3 3.0d 2012

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...