Blaa Skrevet Juli 22, 2011 Share Skrevet Juli 22, 2011 Mitsubishi Lancer Evo eller Subaru Impreza WRX er vel også to biler som kan gi mye morro for pengene, hvertfall i USA.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 22, 2011 Share Skrevet Juli 22, 2011 Mitsubishi Lancer Evo eller Subaru Impreza WRX er vel også to biler som kan gi mye morro for pengene, hvertfall i USA.. Det blir litt i den samme gaten som f.eks mer motorsterke BMW´er og Porsche... bare billigere. Jeg har aldri helt hatt sansen for japanske muskelbiler, men det er en smaksak. For min del faller de fleste japanske sportsbilene litt mellom to stoler. De europeiske sportsbilene har mer karakter og jevnt over bedre kjøreegenskaper... og de amerikanske er uslåelige på motor og pris (i USA). Jeg hadde derfor tatt den helt ut og kjøpt en nyere Corvette eller en annen tilsvarende amerikansk bil. Husk at dette handler om USA... midtvesten... the heartland. John Mellencamp, small towns... gårder... nære verdier. Slik det også er mange steder i Norge (og Danmark) bare man kommer utenfor de store byenes kjas og mas. Det er kanskje verdt å nevne at staten Mennesota er ca. 2/3 av Norges størrelse og at den største byen Minneapolis har ca. 400K innbyggere (ca. 3/4 av Oslo´s størrelse). Minnesota er en "hvit" stat (ca. 90%) og ca. 32% av statens innbyggere er av skandinavisk herkomst. det bor ca. 5,3 millioner mennesker i Minnesota. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 22, 2011 Share Skrevet Juli 22, 2011 Mitsubishi Lancer Evo eller Subaru Impreza WRX er vel også to biler som kan gi mye morro for pengene, hvertfall i USA.. Da er du der igjen at du like godt kan kjøpe en Porsche eller BMW med firehjulstrekk, når man like vel skal ha noe ikke amerikansk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blaa Skrevet Juli 22, 2011 Share Skrevet Juli 22, 2011 Helt enig med dere i at WRX og Evo kan sammenlignes med Porsche og BMW, men i et litt annet prisleie.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Juli 22, 2011 Share Skrevet Juli 22, 2011 Hvordan kan f.eks interiørkvaliteten i en WRX\EVO sammenlignes med nevnte tyskere? Nei, det kan de ikke. Det er helt grusomt! Dårlig støyisolert er de også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wacman Skrevet Juli 22, 2011 Share Skrevet Juli 22, 2011 Grunnen til at jeg ville tendere mot å velge en BMW der borte,ville kun vært at det er eneste reelle mulighet til å få meg en f.eks. 540i eller 330i å leke med uten at sønnen min måtte brukt bleiene på begge sider. Mye motor er jo et skjellsord her til lands,når avgiftene kommer løpende,så dette ville vært en fin anledning til å eie noe litt hårete. Lenge siden jeg har vært noen stor Corvette-fan,men de er sikkert utrolig kule å kjøre. Skulle jeg kjørt amerikansk,måtte det blitt noe litt erke-amerikansk. En trimmet,brutal pick-up eller noe gammeltmed stil Camaro SS '67, El Camino SS, Chevelle SS '69 osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blaa Skrevet Juli 22, 2011 Share Skrevet Juli 22, 2011 Pickup, amerikansk v8.. SRT-10 eller F-150 Lightning.. Lightningen får en jo til rundt $10k Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juli 22, 2011 Share Skrevet Juli 22, 2011 pick up faktisk.. isåfall må jo jeg da skyte inn dodge med 5,9 cummins og "litt attåt" som et bra alternativ. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blaa Skrevet Juli 22, 2011 Share Skrevet Juli 22, 2011 pick up faktisk.. isåfall må jo jeg da skyte inn dodge med 5,9 cummins og "litt attåt" som et bra alternativ. Og svingskive på planet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juli 22, 2011 Share Skrevet Juli 22, 2011 cummins med "litt attåt" spiser de du nevnte der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 22, 2011 Share Skrevet Juli 22, 2011 Har nå nettopp kjørt noen bil bak rattet i en Tahoe og jo da, sammenliknet med en 3-serie så er den som en båt. Men jeg satte pris på å sitte høyt og oversiktelig, kraftig drag i motbakker og det faktum at man kommer i herlig cruise modus bak rattet i en sånn doning. Og tro det eller ei, bilen er lett å manuvrere og lett kjørt i bytrafikken til tross for sin store størrelse. Men dette er ingen bybil bare så det er sagt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wacman Skrevet Juli 23, 2011 Share Skrevet Juli 23, 2011 Noe av det jeg flirte mest av sist jeg kjørte Tahoe,var at da jeg stoppet ved rødt lys,sto bilen og vugget/svaiet nesten helt til det ble grønt. Ganske myke fjærer,kan man si. Minner litt om de gamle "flakene" fra forna da'r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Juli 23, 2011 Share Skrevet Juli 23, 2011 Men dette er ingen bybil bare så det er sagt Ser du vekk fra parkhus er den glimrende synes jeg, du slipper også at folk kjører ut foran nesen på deg Minner litt om de gamle "flakene" fra forna da'r. Ja det er vel en pen måte å si det på, min ampickup gikk med et sett med hjul på planet hele året så en fikk jevnet ut litt, synes du tahoen er ille, prøv en pickup uten lass Ser flere anbefaler å kjøpe en Corvette og har selv veldig lyst på en, men hva tror dere om det at jeg skal bo i Minneapolis, Minnesota? Er vel ganske sammenlignbart med Norge mht. snø og vinter. Skal helst kunne bruke bilen hele året. Følger dama med slår du til på corvette Men ærlig sagt: Ser for meg at du får samme probl som jeg ville fått i usa. Tror det hadde blitt så mye å velge i at jeg måtte tatt pubrunden først bare for å komme ned på jorda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wacman Skrevet Juli 23, 2011 Share Skrevet Juli 23, 2011 Stemmer også for en pubrunde først,for å uklarne hodet. Det er mange helter fra barndommen som står i USA og blinker av krom og bensindamp,så jeg ser dilemmaet til trådstarter. Grov,uraffinert men absurd sterk pickup eller coupe-personbil hadde vært på craigslist-søket mitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 23, 2011 Share Skrevet Juli 23, 2011 En dag... skal jeg være i statene og være den stolte eier av en 1965 Cadillac Miller-Meteor ("Ghostbusters Mobile"). Den skal være ombygget til campingbil og jeg skal kjøre USA, Canada og Baja California tynt med den... Motoren er originalt en 472 V8 på litt over 7 liter som yter 340 HK og 650 Nm, men den bores lett opp til 8,2 liter (500 cu)... 400 HK og 750 Nm... Holy Cow!... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå