Gå til innhold

Toby91: Bmw E39 540i/6 og andre prosjekter i verkstedet


Toby91
 Share

Anbefalte innlegg

gratulerer med GROM bil!   e60/61 m5 er og blir en drømmebil.   v10 er definitivt den feteste lyden!    hvordan er denne til "vanlig bruk" ?   

 

 

540 kommer for salg nå da eller?   regner med den plutselig ble litt kjedelig ?:P hehe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

ikke så mye som har skjedd med denne bilen idet siste.

har stortsett bare brukt den slik biler skal brukes! nærmer seg straks 160tkm med bilen nå(kjøpte den på 114tkm)

ellers så bilgal som jeg er så har jeg solgt 520, handlet meg en Seat som brukes som "herjebil/pendlebil/gifaenbil"

så har jeg også handlet meg en bil til.. denne gangen ble det Amerikansk igjen:)

nemlig en Chevrolet Starcraft G30 6.2Diesel

post-57811-0-09674300-1418185805_thumb.j

post-57811-0-69509000-1418185806_thumb.j

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 8 years later...

Hei igjen folkens, etter en laaaaaaang å litt ufrivillig pause på alt av dyr bilhobby grunnet helse og Huskjøp så tenkte jeg at jeg kunne skrive en liten oppdatering. 540i har stått avskiltet nå siden 2017 :( men har over tid samlet deler til den store gullmedalje. så har kjøpt in mye nytt i bremsesystemet. alt nytt i handbrekk av kabler utløsere sko etc.

alt nytt av skiver og klosser samt glidere både fremme og bak.  komplett nytt veivhusventilasjonssett samt en hel haug med pakninger.

kjøpt inn komplett sett med deler til register(bytter før kjedet blir slakt å ramponerer skinner etc) + vannumpe og modifisert termostat og termostathus + en haug med filter og tilbehør :P sikkert en masse mer jeg ikke kommer på akkuratt nå. men bilen skal på veien igjen tilslutt. 

har i tillegg til dette bygd verksted sammen med min far så stiller godt der heldigvis. 

har dårlig samvittighet med tanke på hvor lite kjærlighet bilen har fått siste årene men slik er desverre livet. 

også fått på plass komplett "dekkverksted"(litt liten kompressor pr nuh men har større ståendes som må gåes over) med techlift utstyr så litt har jo skjedd med åra :) 

akkuratt nå holder jeg på med full overhaling på en X5 E53 4.6IS som hadde motorhavari. den får seg alt nytt av foringer og stag i understell fremme og bak samt alt nytt i bremser.. alt nytt i veivhusventilasjon register og alt av pakninger. ny vannpumpe med modifisert termostat og termostathus for lavere temp.

Motor står i 1000 deler og venter på forsterkede rammelager fra USA :) etter litt prøving å feiling iogmed det er første gangen jeg skrur motor i dette omfanget :P 

veiv er nyslipt 0,25 både rådejournaler og rammejournaler. så får jeg håpe jeg får dette til :P 

ting går tregt grunnet helse(fibromyalgi samt muligens revmatisme) men jeg samler deler å tar litt etter litt :) skal prøve å holde ting bedre oppdatert enn jeg har gjort til nå haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Toby91 changed the title to Toby91: Bmw E39 540i/6 og andre prosjekter i verkstedet
  • 3 weeks later...

skjer litt og litt, holder nå litt på med 540i og bytter alt av bremser og slanger. samt noe bremserør. har tatt ned bakstilling, eksos og mellomaksel. bakstilling skal få seg nye hovedforinger og knirkeforinger etc. pluss M5 stabstag og diff. M5 mellomaksel er også på plass og skal få nytt opphengslager. 

glassblåst alt av calipere samt lakket de. og de venter nå på nye stempler og tetninger. 

ellers så får 540in seg nye stabstag fremme samt nytt paralellstag og styrekuler og hjelpearm. 

blir også å skifte hovedforingene på bærearmene framme. 

1689127546763.jpg

1689127546799.jpg

1689127546804.jpg

1689127546808.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...