Gå til innhold

trekkbil+ pendlebil


Olan89
 Share

Anbefalte innlegg

Skal bytte jobb nå snart så kunne tenkt meg en pendlebil. banebilen blir vel snart ferdig også så da hadde det vært et stort pluss om den kunne trekke hvertfall 2000kg så kan jeg bruke den til det også, men vil ikke bruke alt for mye på en sånn bil. noen gode forslag? er ikke så alt for mange biler som kan trekke så mye virker det som

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt av store firehjulstrekkere dar mye henger. Land Cruiser, Pajero, Patrol etc. 4Runner drar også godt over 2 tonn. E39 530d drar akkurat 2000 kg om det er en aktuelt alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Chevrolet Tahoe med gassdrift og du trekker mer en de jalla traktorene nevnt over her til halvparten av drivstoff kostnaddene. Folk som fnyser av disse bilene burde sette seg litt mere inn i hva de snakker om, kan ikke sammenliknes med Japanske biler av samme klasse. Og når det kommer et kjørekomfort så parkerer den iallfall Pajero og Landcruiser, biler som sjelden har vært kjent for å være gode å kjøre. Komfortable skinnseter, sterk motor, automatgir og cruisekontrol stiller sterkere enn vonde stoffseter, rørete manuell kasse og motor som må pines i oppoverbakker. Cruisekontroll og skinn koster skjorta på de svært få som har det

Har to kamerater med Tahoe og begge er superfornøyde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Chevrolet Tahoe med gassdrift og du trekker mer en de jalla traktorene nevnt over her til halvparten av drivstoff kostnaddene. Folk som fnyser av disse bilene burde sette seg litt mere inn i hva de snakker om, kan ikke sammenliknes med Japanske biler av samme klasse.

Har to kamerater med Tahoe og begge er superfornøyde :)

Neimen, har du støtt på noen som ikke liker amerikanske førkrigskonstruksjoner og blitt fornærma? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen, har du støtt på noen som ikke liker amerikanske førkrigskonstruksjoner og blitt fornærma? :)

Det er så flott med så mange seriøse her på forumet. En Tahoe er ikke mer "førkrigs" enn en Landcruiser, Patrol eller Pajero. Alle er bygget på ramme med skikkelig firehjulstrekk, men det er også der likhetene stopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrekt. Tahoe er vel egentlig mer som en lastebil i forhold til europeiske og japanske 4wd, med dertil kjøreegenskaper. Du er vel en av de som mener den dinosauren bruker "litern på mila"? Det er jo det fansen pleier å slenge fra seg i allefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt møte med Chevrolet Tahoe var blandet. Vi falt for den nydelige V8 motoren, dens komfortable førersete og ikke minst komforten når veien var rett og trafikken liten. Likevel greide den ikke å overbevise helt. Til det var bremsene for dårlige, og fjæringskomforten over små ujevnheter for dårlig. Bensinforbruket er dessuten for høyt når literprisen ligger på snaue 10 kroner. Heller ikke kvaliteten virket overbevisene på oss, for etter en simulert panikkbrems hørte vi en skranglelyd fra instrumentpanelet - før en stor mutter landet ved føttene våre...

Testet av dinside.no

Edit: påbudt med vernesko?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt møte med Chevrolet Tahoe var blandet. Vi falt for den nydelige V8 motoren, dens komfortable førersete og ikke minst komforten når veien var rett og trafikken liten. Likevel greide den ikke å overbevise helt. Til det var bremsene for dårlige, og fjæringskomforten over små ujevnheter for dårlig. Bensinforbruket er dessuten for høyt når literprisen ligger på snaue 10 kroner. Heller ikke kvaliteten virket overbevisene på oss, for etter en simulert panikkbrems hørte vi en skranglelyd fra instrumentpanelet - før en stor mutter landet ved føttene våre...

Testet av dinside.no

Edit: påbudt med vernesko?

Nå var dette en 2000 modell, altså førsteårs produksjon. På disse var kvaliteten noe lurvete men dette blei rettet opp i 2001/2002 modellåret. Hadde dette vært en proffesjonel test så hadde de tatt hensyn til det, Din side er jo kjent for å være litt for raske på avtrekkern.

Broom Benny om Tahoe:

"Tahoe er en bil som er lett å like. Rett og slett fordi den er så anvendbar og kan brukes til det aller, aller meste. Komfort og kjøreegenskaper er også overraskende bra, særlig med tanke på hvor enkel for- og bakstilling den er utstyrt med. Man kommer lett i cruisemodus bak rattet i Tahoe'n, og føler seg rett og slett litt som en småkonge bak rattet i denne store, sterke og komfortable bilen. Og de som sier at størrelsen ikke betyr noe, de juger. Her betyr den alt! Bilen kan nesten sammenlignes med en stor, myk, trygg og god teddybjørn for barske karer."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Fredrik. Maskinisten om bord hadde en sånn Tahoe fra starten på 2000 tidligere.. Var bare prakk og problemer, til en hver tid.. Han bytta den ut i en X5 faktisk, selv om han aldri skulle ha BMW.. Er ikke sammenlignbart nesten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen, har du støtt på noen som ikke liker amerikanske førkrigskonstruksjoner og blitt fornærma? :)

Det er så flott med så mange seriøse her på forumet. En Tahoe er ikke mer "førkrigs" enn en Landcruiser, Patrol eller Pajero. Alle er bygget på ramme med skikkelig firehjulstrekk, men det er også der likhetene stopper.

Hvis du faktisk mener at de er like, hvorfor står det i det første innlegget ditt at japanerne er jallatraktorer? Sånn heelt uten at noen engang har nevnt hverken tahoe eller japanere i tråden?

Er vel ikke du som fremstår som mest seriøs da. Ikke for å prøve å strate en krangel altså,

men etter at likhetene stopper begynner man vel kanskje å snakke om driftssikkerhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen, har du støtt på noen som ikke liker amerikanske førkrigskonstruksjoner og blitt fornærma? :)

Det er så flott med så mange seriøse her på forumet. En Tahoe er ikke mer "førkrigs" enn en Landcruiser, Patrol eller Pajero. Alle er bygget på ramme med skikkelig firehjulstrekk, men det er også der likhetene stopper.

Hvis du faktisk mener at de er like, hvorfor står det i det første innlegget ditt at japanerne er jallatraktorer? Sånn heelt uten at noen engang har nevnt hverken tahoe eller japanere i tråden?

Er vel ikke du som fremstår som mest seriøs da. Ikke for å prøve å strate en krangel altså,

men etter at likhetene stopper begynner man vel kanskje å snakke om driftssikkerhet?

Okei! For å gjøre det enkelt! Jeg har kjørt Landcruiser (2005 og 2011 mod), Patrol( 2006 mod) og Pajero (2009) og MYE Tahoe (ca 2003-2005). Inntrykket jeg sitter igjen med når det gjelder japanerene er "jalla, spinkelt, underdimmensjonert og kjedelig" når jeg måler dem opp mot Tahoen. Daffe dieselmotorer med grov og knattrende gange som super diesel, vonde sittestillinger og utrolig rørete girkasser men veldig gode i terrenget der Tahoen kan bli en smule stor og klumpete(og rett og slett for fin)

Det er iallfall de erfaringene jeg har fått med de overnevnte biler, og så vidt jeg vet er det som trådstarter spør etter! Har du ikke peiling på Tahoe og de andre bilene over her så hold tett, vi trenger ikke innspill fra useriøse flåkjefter uten peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bygger ikke h2 på tahoe? en kompis har en h2..

for all del, det er en konge bil å kjør sikker ( har kun sittet på ). får mye oppmerksomhet og alt sånn. MEN den er stor å klumpete. dårlig svingradius iaff. den bruker godt over 2L på mila på bykjøring og den går dårlig synes jeg. (vet den er stor å tung, men det forsvarer liksom ikke forbruket mener nå jeg)

han har og hatt litt problemer med den. mest elektriske feil dog. så er det endel klunking og klapring i understellet. dyre deler og antar jeg?

jeg er iaffal ikke imponert over den. MEN kan hende tahoe er annerledes, jeg vet ikke. de ser hvertfall bedre ut mener nå jeg (spesielt de helt nye)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, du kan jo prøve å høre på offroad.no. h4k.no og pirate4x4.no om jeg har peiling på firehjulstrekkere før du kaller meg en flåkjeft. Tipper jeg eide min første en god stund før du ble født..

Og hvem er vi? Du og trådstarter som er ute etter forslag til ny pendlerbil?

Jeg skal dog gi deg rett i at en Tahoe kanskje egner seg som trekkbil, men det er myye elektriske bugs på de og en bruksbil vil man jo helst bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, du kan jo prøve å høre på offroad.no. h4k.no og pirate4x4.no om jeg har peiling på firehjulstrekkere før du kaller meg en flåkjeft. Tipper jeg eide min første en god stund før du ble født..

Jeg skal dog gi deg rett i at en Tahoe kanskje egner seg som trekkbil, men det er myye elektriske bugs på de og en bruksbil vil man jo helst bruke.

Da spør jeg deg rett ut, har du kjørt mye Tahoe og fått selv fått erfare denne bilen? Få høre dine erfaringer med bilene som er nevnt så langt i tråden. Og hvis du er så mye eldre enn meg så får du holde deg for god til slike idiotinnlegg du har fart med i denne tråden.

Ja det var litt tull og tøys med de første Tahoene, noe som blei utbedret.

bygger ikke h2 på tahoe? en kompis har en h2..

og den går dårlig synes jeg. (vet den er stor å tung, men det forsvarer liksom ikke forbruket mener nå jeg)

H2 er bygget på Tahoen ja. Ble levert med 6,0 liters V8er på 325 hester i motsettning til Tahoen sin 5,3 liter på 299 hester. Vet ikke med H2en men Tahoen skal gjøre 0-100 på ca 9,7 sekunder og toppe 200 km/t, H2en er jo noe tyngre da men vil tro at det er noe av det samme. Hva angår forbruk på en Tahoe så har jeg selv målt ca 1,28 l per mil på fin langkjøring og 2,02 l per mil på bykjøring. Gassdrift (LPG) løser imidlertid drivstoffkostnaddene, full tank (80 liter) for 400 kroner og 650 km i rekkevidde :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...