Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Nope... jeg har dessverre ikke svaret Jørgen. Andre må imidlertid gjerne svare i tråden... :)

[space]: Jeg elsker stilen og jeg elsker auraen som omslutter disse gamle 911´ene... cool. Takk for filmen. Tenk om noen (eller om noen kjenner noen) kunne bygge opp om imaget på en BMW E9, "02" eller E30 på den samme måten... det hadde også vært kult... :P

Det passer faktisk ganske fint med 993 speil på G-serien også... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, var ikke meningen at denne skulle i tråden din, Fredrik! Satt på iPhone og skrev, så har bomma på "tulletråden" og din her ser jeg. Kan godt slette innlegget.!

Fikk forøvrig lastet ned og oppdatert den til bruk på alle BMW via sealey.co.uk sin hjemmeside! :)

Beklager nok en gang :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus Walker viser god utnyttelse av feltene på freeway :)

https://www.youtube.com/watch?v=YQEkFMfHIG0

Kjedelig det han sa at de tidligste modellene har dobblet og tripplet seg de siste 18 mnd, mye pga 50-års jubileet til 911.

Skulle GJERNE hatt en slik eldre modell, men ser at prisene i Tyskland også er ganske høye nå, selv om de kan tas inn som veteraner.

Har sansen for den han viste frem i Jay Leno videoen. En skikkelig bruksbil, tøff som fy. Og som de sa. "You can use all the power, all the time". Da er vi litt inne på det samme som gjør Mx-5 osv også morsomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et veldig godt poeng som få virkelig forstår dybden av. Jeg husker at den kjente profilen Ove Kvam i bmwccn´s forum for mange år siden sa noe av det samme vedr. E30 318is vs. E30 M3. Tiltross for at han hadde kjørt E30 M3 mange ganger likte han E30 318is bedre nettopp fordi han kunne jobbe med bilen maksimalt stort sett hele tiden. Det kunne han ikke med E30 M3 uten at det gikk for fort, ble for farlig samt at han risikerte lappen hele tiden.

Jeg tror at jeg helt ubevisst hadde den samme tanken da jeg solgte min siste Porsche i 1989. Jeg elsket bilen (944 med facelift), men mistet lappen i tre måneder fordi jeg kjørte for fort. Jeg skulle bare hurtig kjøre fra en Alfa Romeo GTV6 2,5. Det gikk selvfølgelig fint uten problemer, men det kostet meg lappen. På en eller annen måte mistet jeg der og da lysten på virkelig hurtige biler (altså anno 1989). Det nærmeste jeg har kommet siden er en 1997 E36 323i i 2001. Det var også en nedtur. Jeg mistet ikke lappen med den bilen, men jeg fikk en bot på 2000 kroner for å kjøre for fort. Det er med andre ord hhv. 24 og 12 år siden jeg sist hadde en snakk med politiet vedr. min kjørestil... :lol:

Alfa Romeo GTV6 2,5

urqvbmoji3kliuzd91oj.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et litt artig alternativ... F10 M5 med 6-trinns manuell gearkasse. Det er faktisk ganske utrolig at dette alternativet finnes i USA, men ikke i Europa... :?

Det er faktisk helt utrolig... Hva i all verden skal amerikanere med det? [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsket bilen (944 med facelift), men mistet lappen i tre måneder fordi jeg kjørte for fort. Jeg skulle bare hurtig kjøre fra en Alfa Romeo GTV6 2,5. Det gikk selvfølgelig fint uten problemer, men det kostet meg lappen

Så bøtenivået og straffen for å kjøre fort var ikke fullt så hårreisende her i landet på 80 tallet? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe... nei. På den tiden var det 90 Km/t grense på motorveiene i Norge og jeg ble tatt i 134 Km/t. Det var et par formildende omstendigheter: det var på landets mest moderne motorveistrekning (Asker-Lier), det var tørt og det var lite trafikk. Jeg ble tatt i motsatt retning rett etter tunnelen mot Oslo. Hadde jeg blitt tatt i 135 Km/t ville det ha kostet meg lappen i 6 måneder.

Den andre gangen jeg har blitt stoppet av politiet i en fartskontroll var i Århus. Jeg kjørte i 90 Km/t i 80-sone. Dette er den generelle fartsgrensen i Danmark og gjelder på alle landeveier med mindre annet er påbudt. Til mitt forsvar skal det sies at det var lite trafikk, veien var dobbeltsporet samt at jeg kjørte forbi en buss som akselererte og hadde nogenlunde den samme hastigheten som meg. Bussen ble ikke stoppet tiltross for at jeg såvidt kom forbi før jeg ble tatt i kontrollen... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et litt artig alternativ... F10 M5 med 6-trinns manuell gearkasse. Det er faktisk ganske utrolig at dette alternativet finnes i USA, men ikke i Europa... :?

Det er faktisk helt utrolig... Hva i all verden skal amerikanere med det? [-X

The Land of the Free - når du kjører ut fra bilforhandleren, skal bilen være konfigurert slik du selv valgte, ikke slik imporøren bestemte at bilen skulle være. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et litt artig alternativ... F10 M5 med 6-trinns manuell gearkasse. Det er faktisk ganske utrolig at dette alternativet finnes i USA, men ikke i Europa... :?

Det er faktisk helt utrolig... Hva i all verden skal amerikanere med det? [-X

The Land of the Free - når du kjører ut fra bilforhandleren, skal bilen være konfigurert slik du selv valgte, ikke slik imporøren bestemte at bilen skulle være. :)

Godt poeng igrunnen :) Tenk at i automatlandet USA så får man manuell men ikke i Europa, verden er tydeligvis i forandring dog ikke til det beste alltid :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...