Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Edit:

ZR-1 hadde forresten bare 375hk (Lotus motor). Fikk vel rundt 400 de 2 siste årene av produksjon om jeg husker rett.

Stemmer vel, går surr i antall hester og årstall :wink:

Just for info...Da har den første pakistanske gutten (24år) kjøpt seg Panamera i oslo :)

Blir veldig nyskjerrig på hvordan han har fått til dette, ikke mange 24 åringer som kan finansiere en sånn bil rett uten videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just for info...Da har den første pakistanske gutten (24år) kjøpt seg Panamera i oslo :)

Pakistaner?... Du mener sikkert at en norsk 24 åring har kjøpt en Panamera (noe som ikke er så rent lite imponerende når alt kommer til alt). Jeg er ikke så opptatt av nasjonaliteter og etnisk herkomst. Det viktigste er at folk kan oppvise norsk folkeskikk og bidra med deres til vårt felles beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan han har finansiert det? Sønn av en rik forretningsmann i oslo Fredrik90!

En real pappagutt altså, da er det ikke så imponerende lengre. Tenkte kanskje han hadde jobba hardt eller studert seg til og jobb som gir en lønn som kan finansiere en sånn bil. Vet om Norske ungdommer som har fått både 997 911 Turbo S og ny Mustang Shelby GT 500 før de har fyllt 20 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe jeg og alle vet veldig godt hva du mente i ditt forrige innlegg Fredrik90 :)

Nei det tror jeg ikke, hva var det i utgangspunktet jeg mente da?

Har han jobba og gjort seg fortjent til bilen eller har han fått den, det er det jeg er jævla nysjerrig på! Er de økonomiske middlene til å finansiere bilen skaffet ved hjelp av kriminelle handlinger siden du holder kosta så tett til brystet?

Og kom ikke med det rasistpisspratet ditt igjen, hadde reagert på samme måte om en etnisk Norsk 24 åring hadde skaffa seg en Panamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tviler igrunn på det...da hadde du siktet til rik pappa og hytte på vestlandet med hest og båt... de fleste vet hvilken baktanker som lå til grunn for ditt spørsmål UTEN at jeg drar rasistkortet :)

Men siden dette er fredrik sin tråd så skal jeg slutte å skrive tull her...

Jeg skal oppriktig si at jeg hadde heller valgt en Panamera enn en M5 anyday NETTOP pga utstrålingen den gir... hvem av de som er raskest har liten betydning...Er mer streetcred som gjelder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

114i ligger ihvertfall inne på konfiguratoren på bmw.no.

Merkelig... den finnes ikke i prislistene... :?

Spottet en 114i rett bortafor nabolaget senest idag :)

Hvordan han har finansiert det? Sønn av en rik forretningsmann i oslo Fredrik90!

En real pappagutt altså, da er det ikke så imponerende lengre. Tenkte kanskje han hadde jobba hardt eller studert seg til og jobb som gir en lønn som kan finansiere en sånn bil. Vet om Norske ungdommer som har fått både 997 911 Turbo S og ny Mustang Shelby GT 500 før de har fyllt 20 år.

På Nesøya og Snarøya i asker og bærum får snørrvalpene 997 Gt3 og lignende stæsj til 18års dagen sin... :P#-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Nesøya og Snarøya i asker og bærum får snørrvalpene 997 Gt3 og lignende stæsj til 18års dagen sin... :P#-o

Har en kompis som studerer på BI i Oslo, han har fortalt at det er mange av dem der ja :roll: Han ene har visst en Audi S5 også #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Nesøya og Snarøya i asker og bærum får snørrvalpene 997 Gt3 og lignende stæsj til 18års dagen sin... :P#-o

Har en kompis som studerer på BI i Oslo, han har fortalt at det er mange av dem der ja :roll: Han ene har visst en Audi S5 også #-o

Hadde ikke du tatt imot lignende om du var i den situasjonen?

Hadde du sagt; nei takk - jeg kjøper heller denne Golf 3 GLen for mine egne sparepenger, jeg.

Klart - det smaker sikkert bedre av ting man har "fortjent", men uansett... Jeg hadde ikke sagt nei takk.

Nå tror jeg også slike historier ikke stemmer helt med virkeligheten for de aller, aller fleste. Også i dette området. Det er nok heller snakk om mer fornuftige investeringer fra foreldrenes side, som leilighet og utdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig hadde jeg ikke sagt nei til en slik bil..

Og må huske at det er mange familier med svært god økonomi på disse øyene. En 997 Turbo til sønnen blir som å ta en handletur på Rema for oss vanlige døde :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men siden dette er fredrik sin tråd så skal jeg slutte å skrive tull her...

Thank you Sir. Panamera og andre fine biler er som de er. Folk får naturligvis kjøpe hva de vil til seg selv og/eller sine barn. Barneoppdragelse er heldigvis ikke et tema her inne... tulletrådsmateriale... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifht 320 efficient dynamics motor, så ja, dette er Prince motoren de har sammarbeidet med PSA om, sitter i Mini, og bør gjøre en god figur i F30.

Er slike motorer som gjør diesel mer og mer uaktuelt for meg om dagen, dessverre er mitt budsjett ikke helt "moderne" ifht nybil investeringer og disse nye spennende bensin motorene.

Så ser ut til at det blir diesel igjen, enten 08 E83, (gammelmodig og trang for 4) evt en 08-09 520Dat (ikke 4 hjulstrekk, og kjipt å sitte lavt igjen, men så mye mer moderne da gitt.

Hva mener folket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste toget har ikke gått når det gjelder dieselbiler, men det er ingen tvil om de moderne bensinmotorene gjør en ytterst fin figur både når det gjelder effekt og drivstofforbruk. Jeg tror at vi nå får en overgangsfase på 3-4 år hvor salgstallene dieselbiler vs. bensinbiler vil jevne seg ut og stabiliseres.

Jeg er imidlertid ganske overbevist om at dieselbilene vil slå tilbake. Utfordringen er å få redusert effekthysteriet på den samme måten som med bensinbiler. Fremtiden er en dieselmotor (R4) på rundt 1,4 liter som yter 160 HK og rundt 300 Nm... altså en mellomting av dagens 318d/320d.

Ronald: Gå for en E61 520d med litt hyggelig ekstrautstyr. Det er ikke den mest elegante BMW´en, men det er en super familiebil... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...