Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

wicky: Alfa Brera, der er du faktisk inne på noe! Nå er jo ikke det et dumt utgangspunkt :)

De burde laget en slik nedskalert til 3-seriestørrelse også!

Har sett én A-klasse, på ring 3. Så fin ut! MB er ikke synonymt med gubbebil lenger, selv om det sitter langt inne å kjøpe MB for meg fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":j288k4i5]

Panamera får jo mye kritikk for utseendet, og jeg kan vel være enig i at ikke bakparten ser helt top notch ut.

Men se da på dette konseptet:

Porsche Panamera Sport Turismo

http://jalopnik.com/5946625/porsche-pan ... sche-wagon

[ Bilde ]

Ja takk!!!

Jøss... absolutt... dette løser alt som er galt med dagens Panamera. For en genial forvandling... vil ha... :P

hzp6q5ca9x36egixzr1a.jpg

8wc88gy91zafr8bki04l.jpg

Den nye A-klassen er griselekker og intet mindre enn en bombe i Golf klassen. Det var nok ikke dette BMW hadde i tankene da F20 ble utviklet. Jeg er helt enig i det flere påpeker at diskusjonen forhjulstrekk vs. bakhjulstrekk ikke er interessant for folk flest... og det er "folk-flest" markedet disse bilmodellene henvender seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... og bilen har stadig en rimelig potent V6 motor på 3,0 liter som yter 333 HK samt en elektrisk motor som yter 95 HK. Systemeffekten på til sammen 416 HK er nok til at Sport Turismo klarer 0-100 Km/t på under 6 sekunder og ganske sikkert en fornuftig topphastighet. Ladetiden for batteriene er forøvrig kun 2,5 timer... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er interessant snakker jeg ikke om, jeg snakker om hvilken som er mest kjørevillig og her er BMW best selvfølgelig :D Bra at BMW tørr så være annerledes også i denne klassen selv om det har blitt snakket om framhjulstrekk lenge.

Jeg antar at du har kjørt samtlige i klassen siden du kommer med den kommentaren?

Teknologien for fremhjulstrekkere har kommet langt de siste årene, og det blir bedre og bedre kjørebiler. Jeg har ikke kjørt noen av de selv, så jeg skal ikke rope høyt jeg heller. Jeg synes dog at man ikke skal kåre BMW til vinner bare fordi den har bakhjulstrekk, det er så alt for mange andre faktorer som spiller inn. Jeg kan kanskje være enig i antagelsen din, men man vet aldri.

Ellers så ser panameraen faktisk plutselig ut som en flott bil. Jeg har generelt ikke likt retningen designmessig Porsche har tatt de siste 10-15 årene, men nå har de faktisk sluppet en bil jeg faktisk liker. Og det veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må huske at bilen først er interessant om den klarer 0-100 km/t på under 4 sekunder, Fredrik.

En litt unødvendig syrlig kommentar der, men du har helt rett... såfremt fokuset er maksimal ytelse uten hensyn til drivstofforbruket. Panamera Sport Turismo er en hybridbil og ikke en F10 M5 eller en Panamera Turbo S. Ergo er fokuset først og fremst en balanse mellom tilstrekkelige ytelser på den ene siden og drivstofforbruk/utslipp av avgasser på den andre siden. Fisker Karma er et annet tilsvarende hybrid alternativ og den klarer med en systemytelse på 403 HK 0-100 Km/t på rundt 6 sekunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å dra fokus vekk fra syrlige kommentarer og potensielle krangler legger jeg ut bilder av noe som kanskje fanger din interesse, Fredrik.

Originalpolizei kom innom på Søndag med sitt nyeste innkjøp. Fikk prøvekjørt bilen som selvfølgelig var i perfekt stand en liten runde.

Jeg som aldri har kjørt 911 før fikk meg noe å bryne meg på. For dette var trangt og mekanisk. Men unektelig en ekte sportsbil.

c8uej2s1dbgfithoek5m.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...