Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Har sett bedre bilder i en salgsannonse..

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/m1/35/74843/

Der har vi det igjen...

128000785_2.jpg

Persiske tepper i en sportsbil... Sist jeg så det var i en Ferrari på vårtreffet på Øvrevoll. Håpløst.

Men artig valg av bilder på et salgsobjekt til 2 millioner.... Oser jo seriøs bilforhandler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe... det lukter utvilsom litt "Grøftekanten Bil AS" av den annonsen, men jeg tror faktisk at Jens Winther Automobiler i Roskilde er et nogenlunde seriøst firma. De har solgt biler siden 1962 og BMW siden 1966. Idag har de spesialisert seg på Honda, BMW og Husqvarna motorsykler. Den aktuelle M1´en påstås å tidligere være eid av Simon Spies (1921-84). Han var blandt Danmarks rikeste forretningsmenn, men også litt av en eksentriker. Midt under krigen i 1942 meldte han seg f.eks inn i Danmarks Nasjonalsosialistiske Arbeiderparti uten å være nazist. Han ville bare få muligheten til å jobbe i Østerrike. Det var mer spennende enn å være i det okkuperte og etterhvert krigstrette Danmark. Han startet også Spies Rejser... som var blandt de aller første pakketur og charterselskapene i Europa.

Danmark ligger 10-15 år etter Norge når det gjelder bilannonser og presentasjon av biler i alminnelighet. Dette er selvfølgelig et resultat av de dårligere økonomiske tidene her nede, men det er også et resultat av andre tradisjoner. Folk tenker at hvis selgeren virkelig gjør seg umaken å lage en skikkelig annonse med 30 gode bilder og en utfyllende tekst lukter det definitivt ugler i mosen. Noe må være galt med bilen siden selgeren stresser så vannvittig og ikke bare selger bilen på normal måte... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, artig vri.

Tror ikke han her heller blir løpt ned:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=39177650

Kan jo være krasjet i begge ender uten at en ved det. Eventuelt ha "monsterstyling" :)

Ellers tok jeg meg selv i å stå og glane på en ny A-klasse i et lyskryss på morgenen i dag. De har vært skikkelig heldige med det designet!

En ting som har begynt å irritere meg er at oftere og oftere jeg hører en deilig motorlyd komme bakfra når jeg er ute og går, så viser det seg at lyden kommer fra en gammel VW Transporter e.l.

Nye 5 serien (med sekser) er nesten umulig å høre ved pådrag, selv om en står rett ved siden av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":35ftss85]

Nye 5 serien (med sekser) er nesten umulig å høre ved pådrag, selv om en står rett ved siden av...

Nja..det er fin lyd i F10 bare man gir på litt. Sto for en stund siden utenfor butikken her og beskuet en F10 535I med en eldre mann bak rattet, sjampanjefarget og uten M-sport så var bilen ganske anonym. Men likevel, når han faktisk tråkka på litt når han kjørte ut på hovedveien så kom det en herlig fin Sekserlyd. Akkurat sånn som det skal høres ut :)

VR6 Caravellene har faktisk ganske grom lyd, de er ganske populære her til lands så jeg har hørt noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[space]: Tiff Needell har også et par F1 løp for det tidligere britiske laget Ensign på samvittigheten. Han har også bl.a konkurrert i Le Mans med en Porsche 956... som forøvrig er designet av Norbert Singer. Han var helt sentral i utviklingen av Porsche 917. Den modellen var som vi vet en stor suksess og Singer kom derfor til å spille en nøkkelrolle for Porsches 16 senere seire i Le Mans. Singer er også ansvarlig for Porsches tidlige racingsuksess med 911 (f.eks 935) og det er nettopp ham Singer Vehicle Design hyller med deres fantastiske fortolkning av 911... 8)

Apropos Singer Vehicle Design... og den kreative lederen Rob Dickinson. Han har en fortid som frontsanger i bandet Catherine Wheel. De spilte alternativ rock der bl.a Pink Floyd, Joy Division og Talk Talk var forbildene. Bandet hadde middels suksess på 90-tallet, men er etter min mening verdt å bruke litt tid på. Bandet var/er klart undervurdert. Singer Porsche og rock´n roll... mannen er rocka... ferdig diskutert... :)

Når det gjelder F10 og hvordan moderne biler generelt er med tanke på at man knapt kan høre motoren (selv ved akselerasjon) slår det meg hvor rett Ove Kvam i BMWCCN hadde for mange år siden da han uttalte at han heller ville kjøre en E30 318is på full pinne enn en mer sivilisert E30 325i. Han ville ganske enkelt høre at motoren virkelig jobbet og at han måtte gjøre en innsats for å få bilen til å gå bra. Jeg liker ikke utviklingen moderne biler har tatt på dette området. Det blir for sivilisert og alt for lite involverende etter min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det egentlig finnes noen M1 her i landet?

Vet iallfall om en som ble solgt ny her i 1981, tror den finnes i landet ennå. Var en lokal mann som kjøpte denne ny i sin tid :) Har også sett noen biler som folk har hatt stående men om de har vært registrert vet jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er minst et par "norske" M1 eksemplarer. Ugland (Grimstad) har en standard M1 og i tillegg var det en original racingrigget Procar M1 i regi av Carozzeria Alfa i Drøbak.

Vedrørende Mercedes-Benz 500K forteller min gamle, men geniale bok av Lee Gohlike at den kunne leveres i hele åtte forskjellige korosserityper. Det var standard roadster, special roadster, open tourer, cabriolet A, cabriolet B, cabriolet C, saloon samt et mer aerodynamisk karosseri kalt Autobahn Kurier. Gohlike forteller også at en special roadster er verdt 10 ganger så mye som en cabriolet.

Motoren er forøvrig en kompressormatet V8 på 5018 cm3. Den yter 160 HK ved 3400 rpm... noe som absolutt var ganske imponerende i 1934-36. Apropos diskusjonene vi har vedr. bensinforbruket på E34 520i. 500K hadde iht. Mercedes-Benz et gjennomsnitlig bensinforbruk ved blandet kjøring intet mindre enn 2,70 liter/mil. Selv med en bensintank på 110 liter har den en helt begrenset aksjonsradius.

Jeg liker forgjengeren Type S anno 1928 bedre. Den har en rekkesekser på 6800 cm3 som er konstruert av Ferdinand Porsche og yter 225 HK ved 3200 rpm samt 451 Nm ved 1900 rpm. Karosseriet er etter min mening blandt de aller fineste fra perioden... :)

1dbqnd0ng6q623tngdra.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":1iem0q13]
Har sett bedre bilder i en salgsannonse..

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/m1/35/74843/

Der har vi det igjen...

[ Bilde ]

Persiske tepper i en sportsbil... Sist jeg så det var i en Ferrari på vårtreffet på Øvrevoll. Håpløst.

Men artig valg av bilder på et salgsobjekt til 2 millioner.... Oser jo seriøs bilforhandler...

Var med en kompis å hente en 1985 Mercedes S280 på furuseth for 3 år siden og denne hadde også 4 stk persiske tepper i. Latterlig stygt men måtte jo le litt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":2ea44bzu]
Har sett bedre bilder i en salgsannonse..

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/m1/35/74843/

Der har vi det igjen...

[ Bilde ]

Persiske tepper i en sportsbil... Sist jeg så det var i en Ferrari på vårtreffet på Øvrevoll. Håpløst.

Men artig valg av bilder på et salgsobjekt til 2 millioner.... Oser jo seriøs bilforhandler...

Var med en kompis å hente en 1985 Mercedes S280 på furuseth for 3 år siden og denne hadde også 4 stk persiske tepper i. Latterlig stygt men måtte jo le litt da.

De handler sikkert på biltema http://biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbe ... lsk-39898/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargen heter enten Mahognimetallic eller Cognacmetallic. Begge er spesialfarger og ganske like på bildene i katalogen. Det er derfor litt vanskelig å se hvilken av fargene som er på ditt bilde. Jeg holder dog en knapp på Mahognimetallic. Den Autobahn Kurier Mercedesen er bare sexy... :P

x1ptb2qt7g7nkwvxe19m.jpg

Innlegg som de to siste med henvisning til de såkalte persiske teppene/mattene holder vi til tulletråden. I denne tråden forsøker vi å være litt mer seriøse... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...