Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Man Loves Porsche So Much He Builds House Around It... :P

http://www.bloomberg.com/video/all-room ... atZEg.html

Akkurat slik vil jeg også at mitt bileierskap skal være... kun ren glede (altså slik som den første delen av filmen). Jeg vil bo slik at jeg kan gå/sykle eller ta offentlig transport til jobben, butikker, skoler/fso, skogen, sjøen, venner etc.... og kun kjøre bilen (gjerne en vintage BMW eller Porsche) fordi jeg har lyst til å ta en tur med den. Disse Petrolicious filmene er helt geniale... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rått! Nå vet jeg hva jeg skal gjøre når min tid for å bygge eget hus kommer. Må vel bare regne med å være singel, noe han sikkert er :P

Forstår på et vis at han har gjort det.

Har selv nettopp kjøpt meg en 911 (930) og er helt i ekstase. Bilen er en eu 81 mod. SC og helt orignal. Ble i forbindelse med 50 års jubileumet til 911 brukt som utstillingsmodell for å representere 930. Så her er det såvidt jeg tør kjøre bilen. Men når jeg gjør det smiler jeg fra øre til øre i ett par uker etter det :)megypa6y.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med en skikkelig fin 911... ta godt vare på den... 8)

Modellen du har er en 911 SC fra den såkalte G-serien (1973-89). Modellen heter faktisk kun "911" der "SC" spesifikt forteller at den er en Super Carrera til forskjell fra en Carrera Coupé med litt flere hestekrefter. 911 Turbo fra den samme tiden kalles internt for 930. Dette er litt merkelig, men forklaringen er at 911 Turbo er såpass forskjellig fra de to andre samtidige 911 modellene at den fikk et helt eget modellnavn. Porsche 924 Turbo har forøvrig internnummeret 931, mens den mer alminnelige 924 modellen i likhet med med din 911 kun heter "924"... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder G-serien er det kun 911 Turbo som heter 930. Når det gjelder de mer spesifikke modellnavnene som "SC" og "Carrera" var det mye frem og tilbake opp igjennom årene. Det er derfor årsmodellen som avgjør mer konkret hva slags modell det er snakk om. Å få en skikkelig oversikt over de ulike 911 modellene på 60-70 og 80-tallet krever nesten en doktorgrad i bilhistorie... :roll:

Helt generelt har de litt mer hardcore Porschene egne modellnummere som adskiller dem fra de mer alminnelige modellene. Selve nummeret forteller hvor i den kronologiske og/eller historiske prosjektrekken den enkelte modellen tilhører. 911 har av historiske årsaker et lavt nummer og modellen het sogar egentlig 901, men dette påklaget Peugeot og Porsche endret modellnummeret til 911.

904/906/907/908/909/910 er racing/banebiler.

912 er en 911 med boxerfireren fra 356.

914 er en egen modell med boxerfirer basert på teknikk fra VW og 911.

916 er en mer påkostet 914 med boxersekser.

917 er en av Porsches mest berømte racing/banebiler.

918 er en kommende superbil med hybridteknikk.

924 har en frontmontert vannkjølt rekkefirer.

928 har en frontmontert vannkjølt V8 motor.

930 er en 911 Turbo (G-serien).

931 er en 924 Turbo.

934 er en 911 RSR (G-serien).

935 er en spesialisert 911.

936 er en spesialisert racing/banebil.

937 er en 924 Carrera GT.

939 er en spesialisert 924 Carrera GT.

942 var en 928 prototype med fire dører.

944 er en viderutvikling av 924 med en halv V8 motor fra 928.

951 er en 944 Turbo med rattet på venstre side.

952 er en 944 Turbo med rattet på høyre side.

953 er en rallymodell av 911 med 4x4.

955 er Cayenne mrk.1.

956 er en racing/banebil.

957 er Cayenne mrk.2.

958 er Cayenne mrk.3.

959 er en superbil som også vant Paris-Dakar Rally.

961 er en racing/banebil basert på 959.

962 er en racing/banebil.

964 er en 911 fra perioden 1989-94.

965 er en 911 Turbo (964).

968 er en viderutvikling av 944.

osv. osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott ut koll!

Det huset var noe "over the top", men å ha garasje med glassvegg til for eksempel en tilknyttet tvstue hadde jeg vært helt med på.

Link til en liten 911 prosjekttråd: http://forums.pelicanparts.com/porsche- ... slope.html

Ellers satt jeg å så på After Drive på tven i går kveld (Mediapc koblet til). Min samboer kom inn i stua, så på tven i 10 sekunder og sa "Det der er vel litt vel nerdete? Et bilprogram UTEN biler?!"

Kan jo forsåvidt være litt enig, men det er interessant! Var forøvrig episoden hvor de snakker om Honda NSX. Jeg fikk SKIKKELIG lyst på en slik igjen. Er noen år siden jeg drømte om en sist. En slik en hadde vært perfekt:

honda-NSX-custom-honda-23276594-1024-768.jpg

men uten vingen.

eller slik:

Honda-NSX-72857.jpg

1993_honda_nsx-pic-1832490288761463423.jpeg

Møtte faktisk en svart NSX for et par uker siden. Skikkelig head turner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må man sannelig si var litt av en samling... fornuftig å konsentrere seg om 3-serier (les: jeg har aldri hatt andre BMW modeller). Hmmm... det er nok lettere å bygge opp slike litt enklere/billigere samlinger i Das Vaterland (sort of). Petrolicious filmene er også kjempefine og jeg har nok sett de aller fleste... :)

Honda NSX er et kapittel for seg i bilhistorien... litt mer om bilen her... :)

Drive Clean viser hvordan man skal bruke "Touch-Up Paint". Jeg lærte iallefall noe nytt her. Det neste programmet bør nesten handle om hvordan man reparerer gamle og dårlige lakkreparasjoner... #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den filmen om "3-seriemannen" (litt inspirert av alle -mannen i media) virket som en dårlig kamuflert reklame for 3- serie GT.

Den drive clean filmen må jeg se. Har en del steder jeg skulle lagt på litt maling på begge bilene. Kombinert med den parkeringsbulkfilmen sist så er jo dette gull, om en tør å gå løs med verktøy og hammer på karosseriet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... jeg tror også at filmen egentlig er en reklame for 3-serie GT, men den er jo litt artig av andre årsaker også... :)

Artig er også dagens anmeldelse av gårsdagens The Wall konsert i Dagbladet. Showet får stort sett bare terningkast 6 i ulike aviser og er åpenbart helt fantastisk. Det er interessant hvordan Roger Waters har klart å fornye konseptet siden selve albumet kom ut 1979. Jeg kjøpte platen/e det samme året og husker musikken som helt genial, men Waters og konseptet som ganske fraværende. Dette med en indre psykologisk mur forsto jeg ikke som 12 åring. Senere ble muren også fysisk i forbindelse med Berlin murens fall i 1989.

Et annet aspekt ved The Wall albumet (inkl. konserten) er at det har et budskap med mening. Dette fester også Dagbladets utsendte seg ved og bare les hva han skriver:

"Min første oppsummerende tanke er hvor utrolig fett det er å være på en konsert med musikk og tekster som handler om noe. Vi er etter vant til at en storkonsert i bunn og grunn er et vekkelsesmøte hvor vi møtes for å hylle en eller annen sexbombe som lirer av seg noe vrøvl om penger og føkking. Å se en hel konsert hvor hovedpersonen ikke tar seg til skrittet, må være temmelig forvirrende for de yngste i salen («mamma, mamma - hvorfor jukker ikke mannen mot publikum?»)".

Dette er viktige ord og jeg er glad for at jeg fikk oppleve musikk på en tid da også musikere og band i gigantklassen hadde noe viktig på hjertet... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":78vf0094]Den filmen om "3-seriemannen" (litt inspirert av alle -mannen i media) virket som en dårlig kamuflert reklame for 3- serie GT.

Det var intrykket jeg også satt igjen med, men en flott sammling likevel :) Er mye artig i BMW sin egen kanal også.

En liten hyllest til E34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig jeg også. Jeg hører f.eks i dag mye på country, da jeg føler dette er en av få sjangere der man enda har litt innhold i teksten. Holder meg dog unna opp-poppa klisje country som er laga for harry ungdom som synes alle country sanger må handle om boots pickuper og hvor country man er..

Jeg vil igrunn driste meg til å si at det et pop musikk og ikke country. .

Uansett. Ingenting slår de gode gamle klassikerne som floyd og straits f.eks. De er som en god vin: blir bare bedre med årene (her vet jeg at du Fredrik er uenig hva Knopfler angår, noe jeg har vanskelig for å forstå). Gi meg alle 26 minuttene av shine on you crazy diamond over hvilken som helst moderne dunk dunk sang. For de som aldri har hørt gjennom hele sangen i ett strekk så anbefales det. Det burde vekke følelser i alle som er musikkelskere, uansett preferanser.

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...