Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er blandt de få som liker hjulkapsler, men det må være litt stil over kapslene (som f.eks at de er lakkert i bilens farge) og det hadde bl.a Mercedes-Benz. Vår VW Up! har forøvrig også hjulkapsler som er lakkert i bilens farge (iallefall rundt emblemet i midten av kapselen)... :)

 

gallery_38233_76_198454.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... og jeg så "outlaw" utgaven av E65 760i idag (V12 445 HK)... skikkelig harry med stygge 21" felger, stygg lakk og en million småbulker. Neppe verdt en krone over 200K. Tenk å ramponere en såpass fin bil (tross alt) på den måten... ikke kult... #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... den Top Gear utfordringen var kul og Ferrari Daytona er alltid fantastisk. Fra et europeisk ikon til to nesten like store amerikanske ikoner... Indian Chief og Piper J-3 Cub (les: Cub Crafters Cub). Dette er så amerikansk som det kan bli... :)

 

 

Nye Indian Motorcycles får Europapremiere på Oslo Motor Show 25-27 oktober 2013... :)

 

http://www.dinside.no/923814/indian-motorcycle-gjenoppstaar-fra-de-dode

http://www.messe.no/Oslo-Motor-Show/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine film å se i denne tråden! Her er en video jeg koser meg med nå på morgenstunden:

 

 

Jeg syns at "Atom heart mother" er fantastisk selvom ikke alle regner den på topp. Denne tribute-versjonen syns jeg absolutt ikke gjør skam på originalen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige ord. Jeg liker selv å se på filmer som holder høy kvalitet innholdsmessig samt når det gjelder bildeoppløsning. Det meste som er nytt kan heldigvis avspilles i 1080p HD. Jeg tror at vi kan takke GoPro for dette i relasjon til de aller fleste filmene som legges ut i denne tråden... :)

 

Gammel Pink Floyd er stort. Jeg husker faktisk da "Dark" ble brukt som referanseplate (altså vinyl) i platebutikkene. Jeg hadde to favorittsjapper i Oslo. H.P Hagen på Majorstuen og Musikkhuset ved siden av Studenten på Karl Johan. I tillegg var det en sjappe som het Opus eller noe i den duren i krysset Bygdøy Alle/Niels Juels Gate. H.P Hagen var imidlertid favoritten iom. at de alltid hadde gode tilbud på bl.a eldre plater med Pink Floyd. Dessverre så ga jeg bort platesamlingen da vi flyttet til Danmark i 1999. På den annen side var samlingen allerede den gangen støvet ned på loftet i godt og vel 10 år. Jeg har imidlertid stadig de aller første CD utgivelsene med bl.a Pink Floyd som kom på markedet rundt 1985 og lyden på disse ligger ikke mye tilbake for vinylplatene. Senere utgivelser har en dårligere lyd... forstå det den som kan.

 

Apropos "Dark"... denne gamle dokumentaren er verdt å bruke litt tid på. Bildekvaliteten er ikke den beste, men det det som kommer frem i filmen er interessant... :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=MPu9ewIv4vU 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige ord. Jeg liker selv å se på filmer som holder høy kvalitet innholdsmessig samt når det gjelder bildeoppløsning. Det meste som er nytt kan heldigvis avspilles i 1080p HD. Jeg tror at vi kan takke GoPro for dette i relasjon til de aller fleste filmene som legges ut i denne tråden... :)

 

Gammel Pink Floyd er stort. Jeg husker faktisk da "Dark" ble brukt som referanseplate (altså vinyl) i platebutikkene. Jeg hadde to favorittsjapper i Oslo. H.P Hagen på Majorstuen og Musikkhuset ved siden av Studenten på Karl Johan. I tillegg var det en sjappe som het Opus eller noe i den duren i krysset Bygdøy Alle/Niels Juels Gate. H.P Hagen var imidlertid favoritten iom. at de alltid hadde gode tilbud på bl.a eldre plater med Pink Floyd. Dessverre så ga jeg bort platesamlingen da vi flyttet til Danmark i 1999. På den annen side var samlingen allerede den gangen støvet ned på loftet i godt og vel 10 år. Jeg har imidlertid stadig de aller første CD utgivelsene med bl.a Pink Floyd som kom på markedet rundt 1985 og lyden på disse ligger ikke mye tilbake for vinylplatene. Senere utgivelser har en dårligere lyd... forstå det den som kan.

 

Apropos "Dark"... denne gamle dokumentaren er verdt å bruke litt tid på. Bildekvaliteten er ikke den beste, men det det som kommer frem i filmen er interessant... :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=MPu9ewIv4vU 

 

Veldig fin dokumentar du linker til - jeg har sett den et par ganger før. En annen av mine favoritter:

 

http://www.youtube.com/watch?v=n1yxNjU7u_8

 

 

Enig i at GoPro har vært en revolusjon. Jeg har brukt GoPro en del på motorsykkel og resultatet er teknisk sett fantastisk. Godt å ha en del timer video fra Vestlandsveier liggende når den uendelig lange norsk vinteren skal overstås. Forstår godt at bjørnen går i hi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikanerne er heldige på enkelte områder... BMW turte blandt annet ikke å lansere E60 M5 uten mulighet for manuell kasse der borte - for på sportsbiler skal man kunne gire selv :)

Flott natur på vestkysten forøvrig.. og legg merke til fargene på BMW emblemet... en artig detalj og en høflig gest til landet der bilen ble til... :)

 

 Lyden er vel noe av det flotteste som noensinne har kommet ut av en personbil.. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha ringt til politiet og/eller kommunen. Det er iallefall det de gjør når hele kvartaler i Oslo skal sperres av i noen timer i forbindelse med filming. Spesielt hvis mest mulig moderne skal fjernes i forbindelse med historiske filmer er dette viktig. I Oslo fikk man bl.a sperret av deler av Karl Johans gate da et par scener til filmen om Max Manus skulle skytes... :)

 

Apropos godlyd i sedaner (altså ikke sportsbiler) synes jeg at dagens Audi RS7 kommer temmelig høyt opp på listen. Den høres jo ut som en Messerschmitt Bf 109 når den kommer litt opp i fart... skikkelig sint... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntil for 10-12 år siden kunne man faktisk kjøpe en fin Ferrari 308 for relativt små penger, men nå har folk fått opp øynene for modellen og det presser prisen oppover. Jeg synes at designet er klassisk oldschool Ferrari og for et utrenet øye er det vanskelig å se forskjell på 308, 328 og 288 GTO (som er blandt mine helt store favoritter når det gjelder superbiler). Porsche 911 Carrera RS 2,7 "Ducktail" trenger ingen nærmere introduksjon og spesielt ikke når man har 8 stk. på et fat... :)

 

Fra gamle superbiler til nye superbiler... Pagani Huayra. Den er ikke min favoritt, men designdetaljer og håndarbeidet er utvilsomt top notch... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...