Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Mens vi venter på McLaren P1 (som motorpressen prøvekjører i disse dager) og Ferrari LaFerrari... hyller Motor Trend´s Carlos Lago Porsche 918 Spyder nesten opp i himmelen (Chris Harris har allerede gjort dette). Han mener sogar at 918 Spyder er supersportsbilenes fremtid. 918 er rett og slett bare utrolig gjennomført og det skal bli spennende å se om P1 virkelig er bedre eller om den bare er et annet alternativ. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo en MX-5 fan, så denne er kanskje noe å se på?

Postet bilde

Dette er da KANSKJE(?) den ny MX-5 ND. Ser ikke dum ut!

Ja, denne er fin! Noen som vet når ny MX-5 lanseres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Jeg liker Volvo´s Polestar konsept, men hvis de ikke bygger mange til en salgbar pris blir det litt som om BMW skulle bygge 100 stk. M5 og det holder jo ikke mål. Skal du tøffe deg må du kunne stå distansen (type: When the Tough gets Going, the Going get Tough)... :)

 

MX-5 ND virker fornuftig, men det er avgjørende for Mazda at de klarer å fronte bilen på et nivå som er on par med Porsche Boxster/Cayman eller lavere. Hvis markedet begynner å sammenligne bilen med mer hardcore bilmodeller er løpet kjørt. Det var dette som var unikt med den første MX-5 Miata. Den sto helt på egne ben og ble på flere områder sammenlignet med MG Midget som var en langt over 10 år eldre konstruksjon (for ikke å snakke om Lotus Elan).

 

Jeg kom over et par eldre produksjoner med Chris Harris i Norge... :)

 

 

 

Chris Harris har utvilsomt litt stil... :cool:

 

http://www.youtube.com/watch?v=M88AOFUI2xs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er den her... McLaren P1... den egentlige arvtageren etter legendariske F1. Gordon Murray´s mesterverk fra 1992. Som spesifikasjonene viser er ytelsene mer eller mindre identiske med Porsche 918 Spyder. 915 HK for P1 vs. 887 HK for 918 Spyder. Porschen har imidlertid et samlet dreiemoment på 1280 Nm mot P1´s 901 Nm. På den andre siden veier P1 1450 Kg mot 918´s 1634 Kg. Begge har en hybridmotorkonfigurasjon med hhv. en V8 bensinmotor og en eller flere elektriske motorer.

 

P1 skal iht. McLaren klare 0-100 Km/t på 2,8 sekunder (918 ditto 2,6 sekunder), 0-200 Km/t på 6,8 sekunder (918 ditto 7,2 sekunder) og 0-300 Km/t på 16,5 sekunder (918 ditto 19,9 sekunder). Topphastigheten er 350 Km/t (918 ditto 345 Km/t).

 

McLaren P1 gjør iallefall ikke skam på arven etter F1, men det gjenstår å se hva Ferrari svarer med LaFerrari... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må da være tett på drømmen [space]. 993... også indisk rød med fete felger... :love:

Bilen er stadig til salgs selv om annonsen har gått ut (bruk lekkasjen på ac-systemet for alt hva det er verdt når du evt. pruter).

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=43432101&ov=m

 

Har sett bilen på treff. Den har et annet problem også, og det er at front- og bakfanger er mørkere enn resten av bilen. Må definitivt lakkes om for å bli 100%.

Edit: Ser at fronten er byttet mellom første og andre treff jeg har bilder av den fra, så det er vel godt mulig den originale (nederste bildet) også følger med (i rett farge)

Ut over det er den nydelig :)

 

Jeg har knipset noen bilder av den selv :)

 

7218102738_b569c6be65_b.jpg

 

 

7218102498_1d1c293d60_b.jpg

 

 

7218102320_9fd712ac0f_b.jpg

 

 

4595592281_e733314e0f_b.jpg

Endret av [space]
Lagt til bilder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig... og man får jo ikke akkurat mindre lyst på en 993 når man ser dine bilder. Apropos røde biler og spesielt Porsches indiskrøde lakk så er det veldig vanskelig å treffe riktig med fargen når man dellakkerer. Jeg både dellakkerte (først) og hellakkerte (senere) min indiskrøde 924 og begge gangene kunne man se små nyanseforskjeller på karosseriflatene. Jeg synes imidlertid allikevel at Porsches indiskrøde lakk (indischrot) uten tvil er den fineste fargen på en Porsche. Den har en dybde og glans som er fabelaktig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...