Fredrik 90 Skrevet August 5, 2014 Share Skrevet August 5, 2014 og så tar vi av oss de tjukke fanboybrillene og beveger oss tilbake til den virkelige verden og der tilbyr 911 en god del ting som M3 ikke gjør. M3 er en 3-serie (toppmodellen men likefullt), 911 er designet fra grunnen av som et ikon og en klasseleder på alle mulige måter. Folk som vil ha en 911 vil ha en 911, ikke en 3-serie med stor motor og diffsperre... Du er på jordet her, og at M5 er bedre på veien enn Panamera er jo også i beste fall tvilsomt. Ingen av disse bilene er banebiler, de veier 2 tonn så hvorfor du drar inn det er litt pussig. Mange mener derimot at BMW i større og større grad har mistet seg selv de siste årene, og nå for det meste produserer turboladede hvalrosser på 2 tonn i sitt forsøk på stjele kunder fra Audi og Mercedes ( noe de lykkes med for all del, men Fahrfreude har det aldri vært mindre av enn nå til fordel for luksus - bmw pleide å være for de kjøreglade ) Egentelig så har jeg ikke så veldig lyst til å diskutere med en som kommer med så mye idiotiske kommentarer.... Hva er det rent bortsett ifra kjøreegenskapene og balansen som 911 gjør så mye bedre enn M3? Jeg er enig i at de som vil ha en 911 vil ha en 911 og de som ønsker M3 i største grad velger M3. De som kjøper en 911 vil ingå noen kompromisser mens de som kjøper M3 vil ha litt av begge deler. Som totalt pakke (som vi snakker om her) så er M3 langt bedre. Selvsagt byr M5 på bedre kjørekomfort langs veien enn Panamera, den har allt for stiv og stumpete understell til å kunne matche M5en hverdags komfort. Dette, den høyere prisen og manglen på plass gjør at M5en som regel kommer best ut av tester utført av henholdsvis AMS og Autocar Det er riktig at dette er rene banebiler med sin størrelse og vekt, men nå er det nå enn slik at dette er preformance biler og de yter begge svært imponerende med tanke på deres fysiske mål Når det gjelder mangel på Farhferude så er det heller øyet som ser, jeg vil ikke påstå at nye M4 og M135I mangler Farhfreude. Turbo og downsizing er en del av fremtiden enten vi liker det eller ikke (jeg hater det) men BMW skal ha for å i det minste gjøre det beste ut av det, nye M4 er jammen meg ett bra eksempel på at "less is more" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet August 5, 2014 Share Skrevet August 5, 2014 Nå kommer jo dessverre nye c63 amg også med dobbelturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 5, 2014 Share Skrevet August 5, 2014 Nå kommer jo dessverre nye c63 amg også med dobbelturbo Ja velkommen etter Mercedes kan jeg bare si, var forøvrig bare ett spørsmål om tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet August 5, 2014 Share Skrevet August 5, 2014 njaah... nå er det jo ikke akkurat korrekt å si "velkommen etter"... nye S63 AMG har også turbo... fremdeles v8 på 63 modellen og v12 på 65 modellen der... Ingen bmwmotor som matcher der dessverre... Men er vel nok som alle sier, miljøaspekt og kostnadsreduksjon som står på agendaen...dessverre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 5, 2014 Share Skrevet August 5, 2014 er det bare jeg som har fått opp øynene for mazda i det siste? Fy så råe de nye modellene til mazda har blitt, spess 6eren og de nye treerene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 5, 2014 Share Skrevet August 5, 2014 njaah... nå er det jo ikke akkurat korrekt å si "velkommen etter"... nye S63 AMG har også turbo... fremdeles v8 på 63 modellen og v12 på 65 modellen der... Ingen bmwmotor som matcher der dessverre... Men er vel nok som alle sier, miljøaspekt og kostnadsreduksjon som står på agendaen...dessverre... Hva er det BMW ikke matcher? Spørsmålet er vel om det er noe de gidder å matche BMW var forøvrig blandt de alle første som kom med Turbo i 1973, så på 745I i 1980. Så å gaule over at det er trist med turbo i BMWer og alt det der med tanke på "arven" blir litt feil når de har holdt på med turbomotorer i over 40 år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet August 6, 2014 Share Skrevet August 6, 2014 Renault var vel først ute med turbo som faktisk funket på en forbrenningsmotor? Man kan si mye stygt om Renault, men de vet å skape nye ting iallefall.. hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 6, 2014 Share Skrevet August 6, 2014 Renault var vel først ute med turbo som faktisk funket på en forbrenningsmotor? Man kan si mye stygt om Renault, men de vet å skape nye ting iallefall.. hehe.. Du er sikker på at det ikke var Chevrolet Corvair som kom med turbo i 1962 og regnes som den aller første produskjonsbilen med turbo slik vi kjenner den i dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sanders54 Skrevet August 6, 2014 Share Skrevet August 6, 2014 er det bare jeg som har fått opp øynene for mazda i det siste? Fy så råe de nye modellene til mazda har blitt, spess 6eren og de nye treerene Jeg og! Mazda har virkelig begynt å designe noen fine biler. Bare synd man ikke får firehjulstrekk på de. Jeg tror også sportsligheten er noe lav, men pene biler er de ihvertfall. Noen inne her som har prøvd en ny Mazda 6? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet August 6, 2014 Share Skrevet August 6, 2014 Egentelig så har jeg ikke så veldig lyst til å diskutere med en som kommer med så mye idiotiske kommentarer.... Hva er det rent bortsett ifra kjøreegenskapene og balansen som 911 gjør så mye bedre enn M3? Jeg er enig i at de som vil ha en 911 vil ha en 911 og de som ønsker M3 i største grad velger M3. De som kjøper en 911 vil ingå noen kompromisser mens de som kjøper M3 vil ha litt av begge deler. Som totalt pakke (som vi snakker om her) så er M3 langt bedre. Selvsagt byr M5 på bedre kjørekomfort langs veien enn Panamera, den har allt for stiv og stumpete understell til å kunne matche M5en hverdags komfort. Dette, den høyere prisen og manglen på plass gjør at M5en som regel kommer best ut av tester utført av henholdsvis AMS og Autocar Det er riktig at dette er rene banebiler med sin størrelse og vekt, men nå er det nå enn slik at dette er preformance biler og de yter begge svært imponerende med tanke på deres fysiske mål Når det gjelder mangel på Farhferude så er det heller øyet som ser, jeg vil ikke påstå at nye M4 og M135I mangler Farhfreude. Turbo og downsizing er en del av fremtiden enten vi liker det eller ikke (jeg hater det) men BMW skal ha for å i det minste gjøre det beste ut av det, nye M4 er jammen meg ett bra eksempel på at "less is more" Hehe... du er nå søt. Hva som rent bortsett fra balansen og kjøreegenskapene som gjør en 911 bedre enn en M3? Dette er sentrale poenger i relasjon til begrepet sportsbil, og at du velger å skuffe dette under teppet for å prøve å sette E92 M3 i et bedre lys er jo litt komisk da. 911 er fra bånn og opp designet som en kompromissløs kjøremaskin, med en unik motorplassering i hekken, unike kjøreegenskaper, og hver eneste del er designet med tanke på runde på runde rundt ringen. 911 er en rendyrket sportsbil, M3 er en sportslig versjon av 3-serie. en M3 er ingen sportsbil på samme måte At M5 har bedre komfort enn Panamera er bare vrøvl. Skulle likt å se bevis på dette, de fleste tester jeg har lest så går Panamera seirende ut av duellen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbina10 Skrevet August 6, 2014 Share Skrevet August 6, 2014 Faren min sin M|Fjeld, RNJ og Merrushe reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet August 6, 2014 Share Skrevet August 6, 2014 Mazda er definitivt folkebilmerket med best design om dagen, og hadde kun utseendet telt hadde Mazda 6 stilt sterkt for min del. Når det gjelder Porsche vs M4, så hadde jeg definitivt prøvd begge hvis jeg var i markedet, for det er vel liten tvil om at begge to er spydspisser i sine respektive segmenter, som til en viss grad overlapper hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbina10 Skrevet August 6, 2014 Share Skrevet August 6, 2014 Han brukte 3 år på den, alt er overhalt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet August 6, 2014 Share Skrevet August 6, 2014 Faren min sin Rå! turbina10 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 6, 2014 Share Skrevet August 6, 2014 har hørt at 911 deler litt av designet med boblen, er dette sant? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå