Fredrik 90 Skrevet September 27, 2011 Share Skrevet September 27, 2011 har det noen gang falt deg inn å vurdere hvorfor du havner i såpass mange utrivelige drittkastings diskusjoner på dette forumet? jeg skal ikke kommentere de første utsagnene dine engang, makan til usaklig tull, fra en som ikke kan noe som helst om faget, eller har hatt noe med meg å gjøre. Det neste er vel at jeg er idiot som ikke skjønner at 9/11 var en insidejobb? for det er på det nivået du uttaler deg nå. Forøvrig så er folkeskikk et fint nøkkelord, også på nettet. Disse dokumentene fra hartge ble da gitt med alle biler som jeg har sett dette utført på, det gjelder bla garantioverdragelse på feil som kan skyldes trimmingen (denne står hartge for). Jeg har ikke beskyldt deg for å lyve, men kanskje for at noen har sitert feil, og gitt deg et hint om å sjekke hva hartge har å si om oppgraderingen til din motor, som du ikke har papirer på, som er hemmelig, som ingen andre som selger hartge har hørt om, og som gir mer effekt enn hartge selv oppgir, og mer enn sin egen tuning til 330d. Sist jeg kjørte e9x med hartge var vel i 08-09, og samtlige av de bilene var oppgitt med den effekten hartge oppgir i dag. Om bilen din faktisk har denne magiske hemmelige effekten, så logg gjerne egt og emp under belastnign (før turbo), tror du vil få deg en overraskelse, forutsatt at du får noen som har greie på det til å forklare tallene til deg. Dette blir mitt siste innlegg vedr diskusjonen om hva hartge selger og ikke vedr 325d. Dersom noen lurer på dette så er hartge.de siden å besøke. Om du (petterkanin) lurer på noe annet så hjelper jeg gjerne med det, ser det bare som fordelaktig å ikke diskutere mer med fredrik. Ta det litt med ro mister, dette er bare ett uskyldig diskusjonsforum selv om det er like artig hver gang noen lar seg vippe av pinnen! Jeg ser du trekker inn at jeg havner i mange utrivlige diskusjoner noe som sikkert kan stemme, men jeg står på mitt til motparten kan komme med håndfaste bevis! Og jeg ville ikke snakka om folkeskikk til en person du aldri har møtt, såpass burde du ha forstått.... Men nå runder vi av denne diskusjonen for godt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wracul Skrevet Oktober 6, 2011 Share Skrevet Oktober 6, 2011 Hvis du er seriøs tuner. Så sjekker du før du legger ut på glatta. E61N og E60N, om det er 525D, 530D, 525XD eller 530XD. Så har de samme turbo. http://realoem.com/bmw/partxref.do?part=11657794260&showus=on&showeur=on Eneste forskjellen på disse to moterene er noe dritt 530D har på innsuget. (dette har null betydning for effekt) Hvorfor selger ESS to forskjellige stage? 525D sin automatkasse tåler rett og slett ikke 285hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 7, 2011 Share Skrevet Oktober 7, 2011 Hvis du er seriøs tuner. Så sjekker du før du legger ut på glatta. E61N og E60N, om det er 525D, 530D, 525XD eller 530XD. Så har de samme turbo.http://realoem.com/bmw/partxref.do?part=11657794260&showus=on&showeur=on Eneste forskjellen på disse to moterene er noe dritt 530D har på innsuget. (dette har null betydning for effekt) Hvorfor selger ESS to forskjellige stage? 525D sin automatkasse tåler rett og slett ikke 285hk. Hehe! Var det jeg visste at de hadde samme turbo og at man kunne ta ut like mye av begge to, TRF er nok neppe noen seriøs aktør! Viste innegga hans her til Verksmester på BMW, han bare rista på hode og flirte! De brukte vist mye tid på å rydde opp i biler etter sånne som han! Menmen, hvem som helst kan jo kalle seg seriøs og særlig på ett forum. Jeg var også i kontakt med ESS angående tuning Jeg blei også frarådet den store stagen der, selv om jeg har manuell! Han på ESS spurte om jeg bruker bilen i vanlig bruk, noe jeg selvsagt gjør og da var det litt for voldsomt! Det ville slite at for mye på clutsj og svinghjul med så mye mer gamp og nm enn bergnet. Er sikkert en grunn til at 335d kun kommer med automat, selvsagt en mye sterkere kasse en de mindre modellene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Oktober 7, 2011 Share Skrevet Oktober 7, 2011 Hvis du er seriøs tuner. Så sjekker du før du legger ut på glatta. E61N og E60N, om det er 525D, 530D, 525XD eller 530XD. Så har de samme turbo.http://realoem.com/bmw/partxref.do?part=11657794260&showus=on&showeur=on Eneste forskjellen på disse to moterene er noe dritt 530D har på innsuget. (dette har null betydning for effekt) Hvorfor selger ESS to forskjellige stage? 525D sin automatkasse tåler rett og slett ikke 285hk. Hehe! Var det jeg visste at de hadde samme turbo og at man kunne ta ut like mye av begge to, TRF er nok neppe noen seriøs aktør! Viste innegga hans her til Verksmester på BMW, han bare rista på hode og flirte! De brukte vist mye tid på å rydde opp i biler etter sånne som han! Menmen, hvem som helst kan jo kalle seg seriøs og særlig på ett forum. Jeg var også i kontakt med ESS angående tuning Jeg blei også frarådet den store stagen der, selv om jeg har manuell! Han på ESS spurte om jeg bruker bilen i vanlig bruk, noe jeg selvsagt gjør og da var det litt for voldsomt! Det ville slite at for mye på clutsj og svinghjul med så mye mer gamp og nm enn bergnet. Er sikkert en grunn til at 335d kun kommer med automat, selvsagt en mye sterkere kasse en de mindre modellene Nåja, ESS har nå også måtte "rydde opp" etter forhandlere som har installert Hartge oppgraderingen, så vær nå ikke så tøff. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 7, 2011 Share Skrevet Oktober 7, 2011 Alle kan gjøre feil, men det er ikke det som det er snakk om! Veldig rart at de hendvender seg til ESS når BMW forhandleren og Hartge har gjort feil, var jo dem som skulle ordna opp! Men for all del! ESS er en seriøs og trygg aktør på tuningmarkedet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 7, 2011 Share Skrevet Oktober 7, 2011 Hmm, jeg sa jeg var ferdig her, men det er noen helt SINNSYKE påstander du kommer med. Jo, disse har forskjellig turbo, MEN, som det vises her, ett eller annet sted på vegen så har de fått samme, dette støttes av etk om du søker på ymse VIN. Dere går helt feil veg når dere definerer dette, selv om en turbo er brukt på flere typer motorer, så betyr ikke det at alle disse motorene bruker samme. Bilene jeg har hatt inne har hatt froskjellig, det er ikke så mange av disse jeg har hatt inne dog. Dersom det viser seg at jeg har vært borti unntaket, og hovedregelen er lik, er dette bare flott (!), da kan man ta ut like mye, men fremdeles, jeg tar ikke ut 285 uten samtidig å gjøre fysiske inngrep for å få ned egt. Mål dette, så skjønner man hvorfor. Å si at jeg ikke er seriøs, og at "bavaria har brukt mye tid på å rydde opp i rotet til slike" er jo reinspikka pølsevev. Men, det går ikke an å vinne denne diskusjonen, for alle referansene dine er jo "skybert", det er jo bare å klikke inn på hartge.de så vil du se at de selger akkurat det jeg sier, og ikke fantasi produktet ditt. Du eier jo ikke faglig kunnskaper, men stor i munnen er du. Og, innleggene i denne tråden, det er jo ingeting teknisk her, så han må være ganske synsk han der verksmeseteren din :S Forøvrig så kan ingen merkeforhandler "rydde opp" i ei fil, de kan å laste forskjellige filer inn og ut, punktum. De fleste som har lest innleggene dine før vet hvor sprø du er på dette, men for å gjøre det helt klart for eventuelt nye lesere, Fredrik90 har aldri noensinne hatt noe med meg, mitt firma, eller mine produkter å gjøre. Dersom noen ble nysgjerrige, er det bare å spørre. Synes det er synd å bli stempla av en som ikke aner noe om faget,meg, eller mine produkter, på grunnlag av såra ego når fakta kommer på bordet om bilen hans har noen få hk mindre enn han har innbilt seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 7, 2011 Share Skrevet Oktober 7, 2011 Jeg ønsker ikke å ta parti med noen, eller har noen som helst erfaring eller kunnskap om chipping, men jeg sjekket ut chipping og 525d tidligere, og da spesielt Hartge. Jeg mener også å ha lest at man kunne få ca. 270hk fra Hartge med en 525d, men at Hartge senere trakk dette tilbake. Jeg mener bestemt at jeg har lest dette på Hartge sine hjemmesider også. Jeg finner ingen konkrete kilder på dette, men bl.a. her er en tråd om temaet, der man kan se det tydelig er copy/paste. Tråden er noen år gammel. Her er også et tilsvarende innlegg. Det finnes flere treff på denne chippen i forbindelse med Hartge om man googler litt, men om den fantes, eller hvorfor den evt. ble trukket tilbake aner jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 7, 2011 Share Skrevet Oktober 7, 2011 TRF: Du er klar over at du bare gjør vondt verre, tror du hadde gjort lurt i å holde litt igjen! Etter bremsetest hos Autopower har jeg fått bekreftet de tallene jeg har blitt lovet på min bil, så det er ikke noe å diskutere en gang! Men det er sikket fantasi det også, ikke sant TRF! Og du! Direkte personangrep tar du på PM! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 7, 2011 Share Skrevet Oktober 7, 2011 direkte personangrep? skjerp deg, jeg svarer _knapt_ på tiltale. Ja jeg burde absolutt holdt igjen (det har jeg også skrevet tidliger, men det er noen helt vanvittige beskyldninger du kommer med som ikke har rot i virkeligheten), vet at det ikke går an å ha en normal diskusjon med deg, det har vi alle sett flere ganger. Du legger ut i det vide å brede om mitt firma, uten å ha noe annet holdepunkt enn at jeg 1) sier at hartge ikke har dette produktet og 2) jeg har vært borti forskjellige turboer på 2,5/3,0, men ser at det har skjedd et skifte ett eller annet sted. Det blir interessant å finne mer utav dette. Kan du ikke dele bremsepapirene da? er jo enkelt å legge ut? Kanskje litt detaljer rundt bremsingen, roto test eller rulle, korr faktor osv, faktisk resultat. Det er jo bare kjempe om du har dette (som jeg har sagt), men det finnes ikke i dag, og gjorde ikke det når jeg hadde med dette å gjøre (slutten av 08 / begynnelsen av 09). awt: har ikke søkt, men så på første linken din. Dette er fult mulig siden dette er i 07, altså "gamle hartge". De hadde også noen ganske råe oppsett til m57n, alle disse forsvant når de fikk en helt ny produktlinje, vet ikke nøyaktig når dette skjedde, men i mellom 08/09 ble ihvertfall de nye produktene standard, og alt gammelt forsvant. Faktum er like fult at det ikke er tilgjengelig i dag. Apropos det, er ikke bare diesellinjen som har blitt kraftig forandra, men "alle" eldre biler forsvant. Før var det ikke noe problem å få tak i soft (vanvittig bra var det også!) til de aller fleste bmwer fra hartge (alt fra nyere til gode gamle e34 m5), dette er nå helt slutt. Ryktene sier at dette er fordi hartge har satt hele ecu tuninga ut til andre, og konsenterer seg om sine egne "biler", dette skal jeg dog si hverken fra eller til på da det bare er rykter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 7, 2011 Share Skrevet Oktober 7, 2011 Jeg ønsker ikke å ta parti med noen, eller har noen som helst erfaring eller kunnskap om chipping, men jeg sjekket ut chipping og 525d tidligere, og da spesielt Hartge. Jeg mener også å ha lest at man kunne få ca. 270hk fra Hartge med en 525d, men at Hartge senere trakk dette tilbake. Jeg mener bestemt at jeg har lest dette på Hartge sine hjemmesider også.Jeg finner ingen konkrete kilder på dette, men bl.a. her er en tråd om temaet, der man kan se det tydelig er copy/paste. Tråden er noen år gammel. Her er også et tilsvarende innlegg. Det finnes flere treff på denne chippen i forbindelse med Hartge om man googler litt, men om den fantes, eller hvorfor den evt. ble trukket tilbake aner jeg ikke. Det er jo akkurat dette jeg har ment fra begynnelsen! Disse bilene som har fått denne oppgraderinga hos Bavaria var i akkurat dette tidsrommet! Om Hartge har trukket det fra markedet er mye mulig, men det betyr at det finnes 525d der ute med 270 hk by Hartge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Oktober 7, 2011 Share Skrevet Oktober 7, 2011 Her er orginal nr på Turboan. Når man får turbo haveri så får man kun kjøp den til 235hk. 235hk har 11657794260 218hk har 11657790308 177hk har 11657791758 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 7, 2011 Share Skrevet Oktober 7, 2011 dette skal undersøkes nærmere Mulig vi må endre produkt oversikten i en trivelig retning. Men, det er jo en del flere varianter på de eldre(tu/n), ettersom de kom med både vakum og elektrisk styrt aktuator, annen flens også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thamule Skrevet Oktober 8, 2011 Share Skrevet Oktober 8, 2011 dette skal undersøkes nærmere Mulig vi må endre produkt oversikten i en trivelig retning. Men, det er jo en del flere varianter på de eldre(tu/n), ettersom de kom med både vakum og elektrisk styrt aktuator, annen flens også. Gir du et svar hernår du har sjekket opp i ting TRF? PS: Denne diskusjonen har gitt meg eit dårlig inntrykk av deg Fredrik 90 . Tvilar på at du bryr deg, men tenkte eg skulle gi beskjed Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 8, 2011 Share Skrevet Oktober 8, 2011 Ja dette kommer jeg tilbake til, men slik det ser ut nå vil vi kunne tilby tilsvarende på biler som faktisk har samme turbo. Jeg vil også be min leverandør av turboer sende over turbo map fra de som er forskjellige. Det blir dog ikke gjort noe mer fysisk testing før tidligst ut i neste år, har en del andre ting som har pri før den tid. Videre blir det en ny runde med da å se på dmf og aut kasse, tror ikke vi vil kunne bruke samme oppsett uansett om det viser seg at de fleste har lik turbo. Dette spes mtp effektutviling på lavt turtall (det er her man får størt belastning på drivlinje). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wracul Skrevet Oktober 8, 2011 Share Skrevet Oktober 8, 2011 Kan være greit å sjekke opp forskjeller på dyser og TRF-Racing. Kan hende det er en innskrenkning på 525D M57N2 motorene. Og de koster noen kroner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå