Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å høre andres erfaring med Ebay

Har handlet litt der i det siste og det har stort sett vært OK, men fikk et problem i starten på bruken.

Ved en feil ble det slik at jeg bestilte varen mens jeg trodde jeg skulle kalkulere frakt på den. :mrgreen:

Nå er mine engelsk-kunnskaper veldig rusten så dette er min feil da. #-o

De er ikke sendt men nå får jeg hele tiden beskjed om at jeg må betale for varene.

Ser også at det ikke går å kansellere bestillingen. [-X

Ved kjøp har jeg også brukt kjøp nå.

Er det vanlig eller bruker Dere å legge inn bud på varen.

Skrevet

Jeg legger kun inn bud hvis de har samme produktet med "kjøp nå" og budet ligger betydelig lavere.

Men ellers har jeg bare gode erfaringer med begge deler.

Om de ikke sender til Norge, har det funket å sende en mail og spørre om de kan gjøre det, evt. betale litt ekstra (tips).

Var til og med en gang jeg bestilte felger fra et lite firma som ikke sendte til Europa, der selgeren gikk innom 4-5 postkontor for meg, bare for å finne det billigste alternativet :D

Ellers har samboeren brukt kontoen til å kjøpe litt kjoler og designklær. Alt har kommet kjapt og uten problemer.

Skrevet

Har nå handlet på ebay i mange år,er vel egentlig kun der jeg handler. Aldri vert noe som helst tull. Eneste var engang her jeg hadde kjøpt noe carbon lister til bilen der den ene delen ikke passet. Sendte mail til selgeren og viste han bilde om hva som var galt. No problem sa han og ba meg sende pakken tilbake (så klart gratis) pengene var på konto allerede dagen etter. Med engelsken så er google oversetter you best friend :)

Byr aldri, kjøp nå! :)

Skrevet
Ønsker å høre andres erfaring med Ebay

Fikk et problem i starten på bruken av Ebay

Ved en feil ble det slik at jeg bestilte varen mens jeg trodde jeg skulle kalkulere frakt på den. :mrgreen:

De er ikke sendt men nå får jeg hele tiden beskjed om at jeg må betale for varene.

Ser også at det ikke går å kansellere bestillingen. [-X

Bruker Google men overså dette med forpliktet til å kjøpe. :oops:

Noen som har råd ang. det.

Blir jeg utestengt fra Ebay pga. det?

Skrevet
Bruker Google men overså dette med forpliktet til å kjøpe. :oops:

Noen som har råd ang. det.

Bruk "contact seller" og send en melding der du beklager at du kjøpte ved en feil, og spør høflig om selger kan kansellere handelen.

Hvis selger går med på det, vil du motta en melding fra eBay der de forteller at selger ønsker å kansellere, og ber deg om å godta dette.

Fordelen med å gjøre det på denne måten er at du unngår å få en "non-paying bidder strike" fra eBay, og selger slipper å betale eBay-gebyr for en handel det ikke ble noe av. :)

Skrevet

Av 63 handler på ebay, har bare 1 gått i vasken. Den ene gangen det gikk "galt" klaget jeg det inn via PayPal og fikk pengene tilbake. :D Bruk alltid PayPal :!:

Skrevet

Byr sjeldent, men kjøper nå titt og ofte. Betaler KUN via PayPal, det er trygt og kjapt for begge parter. Har ikke hatt problemer med at jeg ikke har mottatt varene enda. Posten rotet det til for meg en gang ved å sende tilbake det jeg kjøpte til Tyskland, men selgeren sendte det fraktfritt en gang til da jeg forklarte at posten hadde rotet det til.

Skrevet

Jeg har handlet for alt for mange tusen fra eBay, inkludert felgene mine. Tror aldri jeg har hatt problemer, men tabbet meg ut når jeg handlet fra ebay.de en gang. Der er det ikke alltid de godtar PayPal, så jeg måtte til med bankoverføring. Dette så jeg selvfølgelig etter at jeg hadde kjøpt varen.

Jeg foretrekker "Buy it now", men om det jeg ønsker kun er tilgjengelig med bud går det greit det også. Problemet der er at man enkelt blir revet med..

Skrevet

Tror jeg nærmer 120 plusser i karakter greiene til ebay. handlet masse der, kun en handel som har gått galt, men det var naivt å tro at 16GB minnepenn kunne være så billig. Kjøp nå er best, sparer sjeldent mye på bud runder, hvis det ikke er noe veldig sært og lite omsettelig du er ute etter.

On topic: Bør ikke være verre enn at du ber selger om å kansellere ordre pga. feilbestilling, så lenge vedkommende er seriøs vil han ikke ha problemer med dette.

Skrevet
On topic: Bør ikke være verre enn at du ber selger om å kansellere ordre pga. feilbestilling, så lenge vedkommende er seriøs vil han ikke ha problemer med dette.

Har prøvd med selger men de henviser til Ebay og der får jeg ikke svar på henvendelsen. Bare en ny påminning om å betale.

Fristen er i dag så får vel se hva som skjer.

Det er i alle fall uaktuelt og betale

Verste av alt oppi denne smørja er at det dreier seg om 2 motorfester til en Audi #-o:stupid:

Skrevet

Passerer vel mange hundre buys der nå snart, funker knirkefritt - er det problem ordner paypal opp - noe det sjeldent er. Bruker utelukkende kjøp nå funksjon.

Skrevet

Har prøvd med selger men de henviser til Ebay og der får jeg ikke svar på henvendelsen. Bare en ny påminning om å betale.

Fristen er i dag så får vel se hva som skjer.

Det er i alle fall uaktuelt og betale

Verste av alt oppi denne smørja er at det dreier seg om 2 motorfester til en Audi #-o:stupid:

Rart han skal stå på sitt og selge til en som har kjøpt feil. De pleier som regel ikke å være så vrange.

Worst case er vel at du får en minus karakter, men om du blir utestengt fra ebay krever nok gjantagende adferd 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...