Gå til innhold

Krasj på Nürburgring

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pleier å stå ved innkjøringa hvis det er veiarbeid mener jeg å huske. Mange tenker jo ikke over at det er en offentlig vei hvor det gjelder de samme trafikkregler som ellers.

Helt riktig observert. Det skal stå på den store infotavla ved utslippet om hvor det er veiarbeid, evt andre farer man bør være ekstra obs på. Og veiarbeid som dette skulle forundre meg stort om ikke er merket på denne tavla. Men, dette er jo bare enda ett godt bevis på at hele Touristfahrten-opplegget har gått helt over stokk og stein de siste åra. Når de som eier/driver Nürburgring GMBH er minimalt opptatt av sikkerhet rundt banen og informasjon om kjøring, og heller konsentrerer seg om å melke mest mulig penger av alle som besøker både banen og det sinnsykt store og så å si alltid folketomme RingWerk, synes jeg det blir litt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært der selv, men snakka med flere som har vært der, som sier det er spesielt mye dumdristige engelskmenn der. Men hvem som har kjørt i hvem, er ikke så lett å si fra bildene da. Kjedelig uansett, skulle tro ringtaxien var klar over arbeidet hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært der selv, men snakka med flere som har vært der, som sier det er spesielt mye dumdristige engelskmenn der. Men hvem som har kjørt i hvem, er ikke så lett å si fra bildene da. Kjedelig uansett, skulle tro ringtaxien var klar over arbeidet hvertfall.

Jeg vil si jeg tenker meg om to ganger i de fleste tilfeller når jeg skal kjøre forbi en engelskmann der nede på banen. Blir litt som å ta alle over en kam, men mitt inntrykk er at engelskmenn ofte gjør mye rart, intet mer sagt om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, dette er jo bare enda ett godt bevis på at hele Touristfahrten-opplegget har gått helt over stokk og stein de siste åra.

Sett med norske øyne har vel alltid turistkjøringen på Nordsløyfen vært temmelig over stokk og stein, noe disse årgangsbildene fra 1970 viser:

;)

(NB: Lang åpningsintro - hurtigspol forbi de første 90-120 sekundene og start rundt 1:58.

Situasjonen som starter på 3:32 ser skummel ut.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer fra søndagens hendelser på Nordsløyfen.

Her er film fra et onboard kamera postet av en sveitser som ser ut til å like Nürburgring, E30, Alphaville og raske og kraftige maskiner generelt:

Ulykkesstedet passeres rett etter 9:50, og later til å skje mellom første og andre stadium av kollisjonen: Ringtaxien, den svenske Corvetten, E36en og E30en ser ut til å mangle.

Legg også merke til en av kommentarene:

Keep this online mate!

They're trying to veil this here in Germany.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem i natt etter en tur til Ringen. Ble en tur med mye venting, søndagen kom vi ikke utpå p.g.a. den nevnte ulykken. Banen ble stengt resten av dagen. Mandagen ble heller ikke noe bedre. De pøser på med biler og sykler, haster de utpå......... Banen ble i alt stengt 4 ganger i løpet av den dagen. Vi hadde leid Suzuki Swift, men det ble ikke mye til suksess. Mye venting og lite kjøring. Trivdes heller ikke så veldig godt utpå der, var altfor mye trafikk. Mye briter og sykler. Den ene gangen banen ble åpnet, så rakk jeg nesten en full runde før banen ble stengt igjen. Da var det to individuelle ulykker med bare noen 100 meters mellomrom. Den første av de var med både biler og en sykkel, så nesten ut som at føreren av sykkelen svevde mellom liv og død. Fikk aldri hørt hvordan det gikk med han.

Alt i alt hadde vi en flott tur, men det er virkelig med skrekkblandet fryd man kjører på banen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...