Fredrik 90 Skrevet Oktober 28, 2011 Share Skrevet Oktober 28, 2011 Jeg så denne live på Oslo Motorshow idag og ble veldig skuffet. Synes den var mye tøffere på bilder! Noen biler har en merkelig tendens til å bli tammere å se på i virkeligheten! Så en Bugatti Veyron i byen og den er jo det mest hårete man kan se, men den var liksom så liten og lav, nesten litt stusselig Samtidig kan det være andre veien også, som f eks F01 som føltes like stor som en Suburban da jeg første gang så den live Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Oktober 28, 2011 Share Skrevet Oktober 28, 2011 Så denne på Oslo Motorshow idag selv, og det var masse små swirls, sjekket spesielt nøye ved venstre bakfanger hvor hun stod. Fant noe jeg trodde var en stygg ripe, men var hårstrå Men var swirls! Prøvde å ta bilde, men vanskelig med mobilkamera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Oktober 28, 2011 Share Skrevet Oktober 28, 2011 Ikke så rart det Spruddel, siden hun stod ved venstre bakskjerm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Oktober 28, 2011 Share Skrevet Oktober 28, 2011 Skrivefeil. Jeg sjekket faktisk på venstre side Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 28, 2011 Share Skrevet Oktober 28, 2011 Burde ikke biljournalister av alle være såpass seriøse at de behandler fagfeltet sitt med respekt? Du ser ikke en elektronikkrepratør dra ullsokkene sine over kretskort. Man burde heller ikke se en biljournalist ta i annet enn dørhåndtak og andre ting som er nødvendig for å betjene bilen. Hehehe... artig sammenligning. Jeg vet ikke, men jeg tror at det er en temmelig stor forskjell på hvordan folk oppfatter bilentusiasme. Jeg har f.eks vært mer enn normalt interessert i biler i snart 30 år, men akkurat auto detailing og bilstereo har gått meg fullstendig hus forbi. Ikke at jeg ville ha vært spesielt interessert hvis det ikke hadde gått meg fullstendig hus forbi. Jeg har hatt fire Porscher som alle sammen var rene bruksbiler. De ble kjørt 50-60000 Km årlig i all slags vær i hele Europa. Pene (jmf. detailing) var de ikke, men de var teknisk 100% der slike biler bør være. Jeg har også bl.a hatt tre Land Rovere som alle sammen så ut som om de kom rett ut fra skauen. De ble kjørt slik Land Rovere skal kjøres... off road. Teknisk var de 100% oppgradert med winch, militærfester foran og bak, helikopterfester (på 88"), frihjulsnav og overdrive. Skikkelig 4x4 by oldschool Land Rovers slik det skal være. Rake motsetningene med andre ord, men ikke desto mindre et uttrykk for ekte bilentusiasme enten man utlever den på Nürburgring/Hockenheim eller i skauen. Folk flest befinner seg et sted midt i mellom når det gjelder bilinteresse og jeg tror at det er denne gruppen Hattrem henvender seg til i VG. Hadde hennes journalistkarriere vært helt elendig ville hun ha vært sparket for mange år siden. I bilteknologisk forstand representerer hun min bedre halvdel og hennes likesinnede (type: en bil er et fremkomstmiddel) og dette er åpenbart godt nok kommersielt for VG. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 28, 2011 Share Skrevet Oktober 28, 2011 Er vel mer det at man forventer noe brutalt også er den lissom... helt okey... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 28, 2011 Share Skrevet Oktober 28, 2011 Og hvem er denne "vennen" deres fra midtøsten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Oktober 28, 2011 Share Skrevet Oktober 28, 2011 Fredrik: Jeg er enig med Stig! For noen er lakk og ordet strøken i sin rette forstand meget viktig. De som driver og interesserer seg for detailing synes det er ille å se når folk sitter på biler osv. Hvorfor hun absolutt skal holde hendene på bilen skjønner jeg heller ikke. Blir fettmerker.. Forøvrig en jævlig rå bil da! Selv om den må til en detailer etter messa hvis de vasker med svamp der. Vasker med svamp jeg og Riktignok Zymöl svamp, men prinsippet er likt.. Godt eksempel er testen til Mighty på Detailersclub: http://www.detailersclub.no/forum/topic/8185-test-grout-sponge-til-bilvask/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Oktober 29, 2011 Share Skrevet Oktober 29, 2011 Burde ikke biljournalister av alle være såpass seriøse at de behandler fagfeltet sitt med respekt? Du ser ikke en elektronikkrepratør dra ullsokkene sine over kretskort. Man burde heller ikke se en biljournalist ta i annet enn dørhåndtak og andre ting som er nødvendig for å betjene bilen. Hehehe... artig sammenligning. Jeg vet ikke, men jeg tror at det er en temmelig stor forskjell på hvordan folk oppfatter bilentusiasme. Jeg har f.eks vært mer enn normalt interessert i biler i snart 30 år, men akkurat auto detailing og bilstereo har gått meg fullstendig hus forbi. Ikke at jeg ville ha vært spesielt interessert hvis det ikke hadde gått meg fullstendig hus forbi. Jeg har hatt fire Porscher som alle sammen var rene bruksbiler. De ble kjørt 50-60000 Km årlig i all slags vær i hele Europa. Pene (jmf. detailing) var de ikke, men de var teknisk 100% der slike biler bør være. Jeg har også bl.a hatt tre Land Rovere som alle sammen så ut som om de kom rett ut fra skauen. De ble kjørt slik Land Rovere skal kjøres... off road. Teknisk var de 100% oppgradert med winch, militærfester foran og bak, helikopterfester (på 88"), frihjulsnav og overdrive. Skikkelig 4x4 by oldschool Land Rovers slik det skal være. Rake motsetningene med andre ord, men ikke desto mindre et uttrykk for ekte bilentusiasme enten man utlever den på Nürburgring/Hockenheim eller i skauen. Folk flest befinner seg et sted midt i mellom når det gjelder bilinteresse og jeg tror at det er denne gruppen Hattrem henvender seg til i VG. Hadde hennes journalistkarriere vært helt elendig ville hun ha vært sparket for mange år siden. I bilteknologisk forstand representerer hun min bedre halvdel og hennes likesinnede (type: en bil er et fremkomstmiddel) og dette er åpenbart godt nok kommersielt for VG. Selv utøver jeg min bilentusiasme i nürburg, i skogen, hos forhandlere og hjemme i garasjen til naboen. Min hovedregel er at når man ser på andres biler, gjelder barnelærdommen "bare se og ikke røre." Det er elementær respekt for andres eiendeler. Jeg ser dessverre at mange mangler den delen av oppdragelsen. Selv har jeg brukt en 6 sifret sum og utallige argeidstimer på en e30 fra 1988. Der opplever jeg støtt og stadig folk som synes det er greit å sette seg på den, eller dra seg inntil den når de passerer. Respektløst sier jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 29, 2011 Share Skrevet Oktober 29, 2011 Selv utøver jeg min bilentusiasme i nürburg, i skogen, hos forhandlere og hjemme i garasjen til naboen. Min hovedregel er at når man ser på andres biler, gjelder barnelærdommen "bare se og ikke røre." Det er elementær respekt for andres eiendeler. Jeg ser dessverre at mange mangler den delen av oppdragelsen. Selv har jeg brukt en 6 sifret sum og utallige argeidstimer på en e30 fra 1988. Der opplever jeg støtt og stadig folk som synes det er greit å sette seg på den, eller dra seg inntil den når de passerer. Respektløst sier jeg! Generelt er jeg enig med deg, men ikke når det gjelder en pressevisning, biltester eller i et underholdningsprogram som f.eks Top Gear. Skal "nix pille" regelen gjelde i slike tilfeller også blir det for ekstremt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 29, 2011 Share Skrevet Oktober 29, 2011 Og hvem er denne "vennen" deres fra midtøsten? Du selvfølgelig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 29, 2011 Share Skrevet Oktober 29, 2011 Er ikke fra midtøsten just so u know Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 29, 2011 Share Skrevet Oktober 29, 2011 Er ikke fra midtøsten just so u know Pakistan og Afghanistan regnes til Asia, mens nabolandet Iran tradisjonelt hører til midøsten. Det er historiske årsaker til dette (ref: silkeveien). Demografisk og etnisk er det imidlertid liten forskjell på befolkningen i det østlige Iran, Afghanistan, Pakistan og det nordvestlige India. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Oktober 29, 2011 Share Skrevet Oktober 29, 2011 Min hovedregel er at når man ser på andres biler, gjelder barnelærdommen "bare se og ikke røre." Det er elementær respekt for andres eiendeler. Jeg ser dessverre at mange mangler den delen av oppdragelsen. +1.000.000! Spør eier om lov eller be eier vise deg ting du vil se Er ikke fra midtøsten just so u know Pakistan og Afghanistan regnes til Asia, mens nabolandet Iran tradisjonelt hører til midøsten. Det er historiske årsaker til dette (ref: silkeveien). Demografisk og etnisk er det imidlertid liten forskjell på befolkningen i det østlige Iran, Afghanistan, Pakistan og det nordvestlige India. Ergo, han er ikke fra Midtøsten, slik han sa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 29, 2011 Share Skrevet Oktober 29, 2011 Ergo, han er ikke fra Midtøsten, slik han sa Nemlig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå