Gå til innhold

Misfornøyd kjøper?

bricks
 Share

Anbefalte innlegg

Ja du klarte å missforstå meg rett ja.. I de øyeblikk noe ikke stemmer kan man tilate seg å være vanskelig til tider. Det jeg mener er det at om du står i ferskvare disken på rema og kjøper de siste 2 kiloene med ribbe før jul og han luringen bak disken klarer og miste den på gulvet, da må de veie opp for det på noe vis. Jeg er ikke den som sier "å jah, men det er greit det" å finner meg i hva som helst..

Man kan gjerne få være misfornøyd, det sier jeg ingenting imot. Men vet du hva som alltid fikk meg til å smile? Kunder som oppførte seg hyggelig og dannet, kom bort til meg og pent fortalte meg at de ikke var helt fornøyde, eller at noe har gått istykker, eller hva det måtte være. Hvorfor fikk det meg til å smile? Fordi de var i et fryktelig fåtall. Folk må få utøve sin rett etter forbrukerkjøpsloven, men der står det ingenting om regelrett trakasering og hudfletting av personalet. (Forøvrig alltid morro når folk kommer å greier ut om lover og regler de tror finnes, men som ikke gjør det)

MEN! Vanskelig er det ikke lov å være. Alle som har vert ute i arbeidslivet vet at feil skjer. Og alle som har håndtert kunder vet hvor ekkelt det er med sure og vanskelige kunder. Jeg er sikker på at man kan komme like langt med å oppføre seg hyggelig og høflig, som man kan ved å kjefte og være vanskelig. Muligens også kanskje lenger.

Men men, nok om det. Det blei litt mye OT..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jo da, husker jeg jobbet på ica jeg. Eldre damene som alltid skulle ha 57 glass med frokostsalat når det var på 10kr tilbud og bare måket seg vei frem til kassen for å kjefte meg huden full siden det ikke var mere igjen. Da fant jeg bare frem tilbudsavisen og fortalte de at det står her det, nederst på siden at det holder så lenge beholdningen rekker... :)

Hadde en annen i rullestol og som kom ned kl 17 alltid og klikket fullstendig fordi det brødet han ville ha alltid var utsolgt. Men som jeg sa, da får du komme ned tidligere på dagen da vettu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjempehyggelig med kunder som angriper første og beste person og stiller de personlig ansvarlig for noe de på ingen måte kan ha hatt noe med å gjøre. Jeg har jobbe for en lavpriskjede i et år, der folk tydligvis tror at man kan behandle betjeningen som dritt fordi det er billig å handle der.

Om dere virkelig synes det er morro å være vrang kunde så håper jeg nå at karma fungerer i praksis.

Sånne folk havner i den dypeste avgrunn i mitt syn på samfunnet. Som regel folk som har det alt for godt og mangler en god grunn for å faktisk være sur.

Trodde jeg kunne la være å skrive i klartekst her men noen må tydeligvis ha det inn med tesje!

Når jeg skal klage på en vare med feil så sørger jeg for å få tak i riktig person å klage til, så gjelder det å femlegge problemet på en saklig måte og begynner dem da å slå seg vrange da har man lov å kreve det man faktisk har rett på av service. Står de stadig på sitt, som f eks i denne saken med den F11en, da hadde jeg tillat meg å bli "uhyggelig"!

Og til slutt, du snakker om karma! Da ville jeg vært jævlig forsiktig med å dømme andre du ikke kjenner en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du klarte å missforstå meg rett ja.. I de øyeblikk noe ikke stemmer kan man tilate seg å være vanskelig til tider. Det jeg mener er det at om du står i ferskvare disken på rema og kjøper de siste 2 kiloene med ribbe før jul og han luringen bak disken klarer og miste den på gulvet, da må de veie opp for det på noe vis. Jeg er ikke den som sier "å jah, men det er greit det" å finner meg i hva som helst..

Man kan gjerne få være misfornøyd, det sier jeg ingenting imot. Men vet du hva som alltid fikk meg til å smile? Kunder som oppførte seg hyggelig og dannet, kom bort til meg og pent fortalte meg at de ikke var helt fornøyde, eller at noe har gått istykker, eller hva det måtte være. Hvorfor fikk det meg til å smile? Fordi de var i et fryktelig fåtall. Folk må få utøve sin rett etter forbrukerkjøpsloven, men der står det ingenting om regelrett trakasering og hudfletting av personalet. (Forøvrig alltid morro når folk kommer å greier ut om lover og regler de tror finnes, men som ikke gjør det)

MEN! Vanskelig er det ikke lov å være. Alle som har vert ute i arbeidslivet vet at feil skjer. Og alle som har håndtert kunder vet hvor ekkelt det er med sure og vanskelige kunder. Jeg er sikker på at man kan komme like langt med å oppføre seg hyggelig og høflig, som man kan ved å kjefte og være vanskelig. Muligens også kanskje lenger.

Men men, nok om det. Det blei litt mye OT..

Når jeg jobba som selger på Jernia så var det ikke mye jeg gadd å gjøre for å hjelpe kunden vis dem var usaklig.

Men la dem det fram på en ordentig måte så ordna det seg som regel alltid med bytte etc.

Var en som klaget på en egg koker for at den hadde smelta på kokeplata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si jeg fikk så veldig godt inntrykk av fyren gjennom den artikkelen. Forhandler kom og hentet bilen og ordnet en leiebil, og han klager på at de ikke kan se på bilen før om et par dager? Hadde det vært snakk om uker eller måneder så hadde jeg skjønt frustrasjonen, men det er vel ikke slik at de hadde en bukk stående klar for hans bil vel? LITT venting må man tåle. Et par dager er jo egentlig ikke så værst, ventelistene på verksted kan være skremmende lange til tider.

Hadde vært interessant å fått vite hva det var som fikk bilen til å bare stoppe slik uten videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste noe lignende på 5post. Det var en 523i som stoppet etter noen få mil, tror det var en elektrisk feil eller føler.

Jeg skjønner godt at han er skuffet. Bilen er fem dager gammel og kun gått 236km, da ville jeg også forventet at BMW ville prioritert å reparert bilen med en gang.

Morsom historie er det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra hva jeg skrev i tulletråden tidligere i kveld:

Det er noe dritt ja. Det røyk noe jævlig fra motorrommet i mellom torpedovegg og motor i v50`n i kveld. Trodde den hadde tatt fyr, men det ga seg når tenningen ble skrudd av. Perfekt! Tenkte jeg da, ringte volvo å sa faen i helvete så sa de at de henter den og fikser det i morgen. Det er er service.

Det gjør BMW også på alle norsksolgte BMW'er de 5 første årene. BMW Mobilecare heter det. Gratis leiebil får du også :) så BMW er ikke noe dårligere der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjempehyggelig med kunder som angriper første og beste person og stiller de personlig ansvarlig for noe de på ingen måte kan ha hatt noe med å gjøre. Jeg har jobbe for en lavpriskjede i et år, der folk tydligvis tror at man kan behandle betjeningen som dritt fordi det er billig å handle der.

Om dere virkelig synes det er morro å være vrang kunde så håper jeg nå at karma fungerer i praksis.

Sånne folk havner i den dypeste avgrunn i mitt syn på samfunnet. Som regel folk som har det alt for godt og mangler en god grunn for å faktisk være sur.

Trodde jeg kunne la være å skrive i klartekst her men noen må tydeligvis ha det inn med tesje!

Når jeg skal klage på en vare med feil så sørger jeg for å få tak i riktig person å klage til, så gjelder det å femlegge problemet på en saklig måte og begynner dem da å slå seg vrange da har man lov å kreve det man faktisk har rett på av service. Står de stadig på sitt, som f eks i denne saken med den F11en, da hadde jeg tillat meg å bli "uhyggelig"!

Og til slutt, du snakker om karma! Da ville jeg vært jævlig forsiktig med å dømme andre du ikke kjenner en gang.

Hva vet du om hva som faktisk er saken på F11en?

Enig med enkelte over her, det skal IKKE lønne seg og være hestkuk med betjeninga. Og forhåpentligvis møter de på noen som har baller nok til gi dem det de har krav på, men intet mer når de oppfører seg slik.

Jeg har ALLTID fått god service hos BMW i Tromsø, og jeg har ALDRI hevet stemmet, blitt krass eller noe som helst. De har skaffet til rette BMW leiebil,satt folk på overtid osv for å få bilen klar innen rimelighetens tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet du om hva som faktisk er saken på F11en?

Enig med enkelte over her, det skal IKKE lønne seg og være hestkuk med betjeninga. Og forhåpentligvis møter de på noen som har baller nok til gi dem det de har krav på, men intet mer når de oppfører seg slik.

Jeg har ALLTID fått god service hos BMW i Tromsø, og jeg har ALDRI hevet stemmet, blitt krass eller noe som helst. De har skaffet til rette BMW leiebil,satt folk på overtid osv for å få bilen klar innen rimelighetens tid.

Etter å ha leste Broom artikkelen så kom det jo fram at BMW i Trondheim faktisk tok affære på en rikrig måte(Skulle dog bare mangle). Men jeg skjønner meg ikke på bileiern, alle biler kan ha feil og jeg synes har reagerte veilig drøyt. I mitt tilfelle så kunne jeg akseptert at det gikk ett par dager før de så på bilen men noen dager over det og jeg hadde forlangt handling, må regne med tiden bilen faktisk står på verkstedet til reprasjon også. BMW lånebil er det minste de kunne gitt kunden synes jeg da :wink:

Jeg har også alltid fått god behandling hos Bavaria, de kunne dog ha vært bedre på kundeservice slik den lokale Audi verkstedet var men! Eiern av F11en skulle iallfall gi bilen en ny sjanse og det er jeg ganske sikker på at han ikke kommer til å angre på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhandler kom og hentet bilen og ordnet en leiebil, og han klager på at de ikke kan se på bilen før om et par dager? Hadde det vært snakk om uker eller måneder så hadde jeg skjønt frustrasjonen, men det er vel ikke slik at de hadde en bukk stående klar for hans bil vel? LITT venting må man tåle.

Det skulle da bare mangle at BMW ryddet plass snarest for å se på en helt ny bil som hadde fått nødstopp - BMW har jo et renommé å ivareta.

Dessuten kan det ta tid å lokalisere feilen, deler kan måtte bestilles og faglig kompetanse hos importøren konsulteres. Dette tar tid, så jo fortere man kommer i gang, jo bedre.

I tillegg er fri leiebil bare gratis for kunden, og BMW har derfor all interesse av at leiebilperioden blir så kort som mulig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste noe lignende på 5post. Det var en 523i som stoppet etter noen få mil, tror det var en elektrisk feil eller føler.

Jeg skjønner godt at han er skuffet. Bilen er fem dager gammel og kun gått 236km, da ville jeg også forventet at BMW ville prioritert å reparert bilen med en gang.

Morsom historie er det da.

Det er klart, men skal de ta den rett inn på verkstedet betyr det at en bil som allerede er der må trilles ut, noe som betyr at da kommer det en kunde som har bestilt time og ventet i kanskje 4 uker og er misfornøyd for at bilen hans ikke er ferdig til avtalt tid. Det er heller ikke hans feil at en annen kundes bil har fått en garantifeil. Det er desverre umulig å gjøre alle til lags, så en må forsøke å finne en kombinert løsning som kan passe for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...