Gå til innhold

En utrolig trist utvikling - F30 328i eksoslyd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ingen god utvikling det her, men så skal man jo også nevne at det bare er f30 og e30 av de klippene der som har original og urørt eksos.

Selv om fordelene er mange med spreke og turtallsvillige 4-ere, så er det jo denne lyden som mangler. Er som å erstatte Louis Armstrong med Justin Bieber. Sangen er fortsatt den samme, men det låter på ingen måte rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel også F30 335i som bør bli sammenlignet her? Nå er vel ikke den lansert enda, men den vil komme. Alle de andre modellene har jo toppmotoriseringen (om man ser bort fra M-modellene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen god utvikling det her, men så skal man jo også nevne at det bare er f30 og e30 av de klippene der som har original og urørt eksos.

Selv om fordelene er mange med spreke og turtallsvillige 4-ere, så er det jo denne lyden som mangler. Er som å erstatte Louis Armstrong med Justin Bieber. Sangen er fortsatt den samme, men det låter på ingen måte rett.

Sant nok, men alikevel?.... :roll:

Jeg er normalt en stor tilhenger av potente rekkefirere, men dette blir bare patetisk i forhold til f.eks S14B23. Selv ikke med verdens feteste Eisenmannanlegg vil denne motoren kunne sammenlignes med BMW´s tidligere så stolte rekkeseksere.

awt: F30 335i stiller i en annen klasse... sjekk prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det så ille da? En original E46 328i har fin lyd innvendig, men høres jo ikke på mer enn noen meters avstand utenfra, selv om de som sitter inni ofte tror det... ;)

Så leken og fin ut syns jeg, syns det så ut til å være effekt og respons til å leke og kontrollere den på gassen iallfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det så ille da? En original E46 328i har fin lyd innvendig, men høres jo ikke på mer enn noen meters avstand utenfra, selv om de som sitter inni ofte tror det... ;)

Så leken og fin ut syns jeg, syns det så ut til å være effekt og respons til å leke og kontrollere den på gassen iallfall. :)

At F30 328i har glimrende kjøreegenskaper tviler jeg ikke et sekund på... helt sikkert signifikant bedre enn tidligere generasjoner, men eksoslyden er bare tragisk.

Porsche 944 anno 1983... potent... no kiddin'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definèr bedre... hvis man omformulerer seg til "mer kompetente" kan jeg si meg enig. Mer grep tilsvarer ikke nødvendig bedre kjøreegenskaper per se.. se bare på RS5, slaktet av samtlige motormagasiner.... til tross for at rundetidene eklipser M3.

Tragisk lyd og tragisk med firere akustisk sett. Da kan du like godt kjøpe Audi sine 2.0 TFSI motorer. Kompetente, men høres ut som en vaskemaskin full av dasspapir.

335 lyden er forsåvidt fin den, men 330i er hos MANGE ansett som en bedre kjøremaskin. Ikke like rask, neivel, men mye flottere lyd, mer levende motor og inspirerende motorkarakteristikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...