Gå til innhold

Døde nøkler E60/61 - diversity/antenneforsterker

Odd-M
 Share

Anbefalte innlegg

Som sagt, hvis de har byttet alt i høyre hengsel til glassluka så skal antenneforsterkeren din fungere (eller i det minste ha strøm og signal). Hvis de har koblet feil eller knekt coax-kabelen mellom antenna og forsterkeren (som går gjennom venstre hengsel til glassluke) så må du holde nøkkelen helt over spoileren for at nøkkelen skal fungere. Det er 2 hengsler på hver side, så du må gjerne presisere hvilken de har jobbet på (her antar jeg glassluka, men det blir litt løst å bare si "høyre" når det er to stk).

Scenarioet er at de har koblet noe feil, men det er ganske merkelig å ikke funksjonsteste ting relatert til det man har reparert før man gir bilen tilbake. 

Hvis de er helt på bakbeina så må du nesten måle at det faktisk er feil relatert til ledningsnettet og slå i bordet med det. Kan hende de bare har glemt å plugge inn antenneforsterkeren eller ikke plugget inn skikkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde min bil på rep inne hos BMW og da skiftet de ledninger i bakluka min, på begge sider.

Der byttet de om 2 kabler til midtre bremselys i spoiler. Jeg klagde på dette, men valgte å ikke levere inn bilen i frykt for betaling om de fant feil en annen plass.

Uansett, poenget mitt er at verkstedet kunne ha byttet om noen kabler i kontakten og dermed er fjernkontroll funksjoner satt ut av funksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og tenkte litt på det Otis sier om  at de kan ha koblet noen kabler feil. Virker mer sannsynlig det enn at antenneforsterker plutselig ikke virker. Mulig at feilkobling av kabler også kan resultere i at antenneforsterker slutter å virke. 

Men er kabler lagt riktig og det er antenneforsterkeren som ikke virker vil jeg tro det er vanskelig å bevise at dette er verkstedet sin feil at denne plutselig sluttet å virke. Det beste hadde sikkert vært og fått testet med en antenneforsterker du vet virker for å utelukke at problemet ligger i denne, men disse er jo dessverre dyre i innkjøp.

Edit: Jeg tror kabelen til bakrutevarmen går via venstre hengsel. Har du sjekket om de fikk fikset denne? 

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...