Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Du trenger kabelsett for ettermontering av handsfree. Mener på jeg brukte delenummer 84640443734 i min 1-serie (dobbelsjekk at dette passer). I tillegg må det byttes til "combox"-kontakt på denne, delenummer 61136913644 og 61136913626. Mulig det finnes et tilsvarende sett med riktig kontakt, men det har jeg aldri sjekket opp i.

I tillegg til dette må du legge frem ledning til USB, samt aux og evt. snap in-adapter om du har tenkt å bruke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, awt skrev:

Du trenger kabelsett for ettermontering av handsfree. Mener på jeg brukte delenummer 84640443734 i min 1-serie (dobbelsjekk at dette passer). I tillegg må det byttes til "combox"-kontakt på denne, delenummer 61136913644 og 61136913626. Mulig det finnes et tilsvarende sett med riktig kontakt, men det har jeg aldri sjekket opp i.

I tillegg til dette må du legge frem ledning til USB, samt aux og evt. snap in-adapter om du har tenkt å bruke dette.

Takk 😊 Da får nok 1.serien min combox også snart 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Lurer på en retrofit NBT Evo med touch skjerm fra Bimmer Retrofit til min 2012 E70 uten DAB+. 

Nå har jeg liten og ingen peiling på montering av slikt, så lurer på om noen vet om en som kan montere slikt i Bergen eller omegn og om det i det hele tatt er verdt det til i overkant av 2000 $ før skatt ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har akkurat byttet bilparken litt, og endte opp med en E65/66 2004 modell 730d som er importert i 2006.

Bilen har det meste integrert, som telefon, bluetooth, TV, cd veksler, separat cd, dvd spiller for navi, talefunksjon, og logik7 stereo. Finner ingen form for USB kobling, og prøver å lese meg til litt hva man må gjøre for å oppgradere denne. Menyvalg for paring av telefon finnes ikke.

Feil i dag er telefon kobler opp en sjelden gang, navi leser ikke cd, pdc har feil, og menyene i software ser ut til å være de første versjonene, da det stemmer lite med hva jeg finner andre steder.

Så, ønsket er å få orginalt til å virke, samt tilkoble dab+ etter hvert.

Ser på nett etter programmerer, program og samt komponenter for hva som kan gjøres, men blir ikke helt klok.
Noen som har noen enkle og effektive råd? kansje deler for enkel oppgraderinger?

Alle tips mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e6x 7-serie har et helt eget system som ingen andre modeller bruker, og derfor er det dessverre lite man kan gjøre med disse.

Jeg kjenner ikke til om uoriginale enheter som Dension og slikt fungerer på disse, men tror ikke du har så mange andre muligheter.

@Chris A Det er vanskelig å gi noen eksakt pris, da det kommer an på ganske mange faktorer, men du må nok regne med minimum 15k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Chris A skrev:

Fikk en pris på 900.- for to år. Er ikke så galt det? Da er vel man sikret oppdateringer og kart i to år?

Vet ikke, har oppdateringer inkludert frem til 2019 eller noe så har ikke sjekket priser. Om det er alle oppdateringer i to år er det ikke så ille synes jeg, dette blir tredje gangen jeg oppdaterer kart på F30-en siden april i fjor så de kommer relativt ofte ut.

Mulig du finner det billigere på ebay men har ikke sjekket det på noen år. Til gamlebilen (09 E92) mener jeg at jeg betalte ca 60 USD for koden til én oppdatering fra en kar i Latvia.

Endret av sluquet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spotify i connected drive. Jeg har denne bmw connected drive appen, det meste virker. Unntatt spotify, den legger seg i appen på min samsung s7 edge telefon. Men den lastes ikke inn når jeg kobler usb kabelen til, og går inn på connected drive i bilen. Det som kommer er news, wiki, osv. Noen som vet hvorfor spotify ikke kommer inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Chris A skrev:

Spotify i connected drive. Jeg har denne bmw connected drive appen, det meste virker. Unntatt spotify, den legger seg i appen på min samsung s7 edge telefon. Men den lastes ikke inn når jeg kobler usb kabelen til, og går inn på connected drive i bilen. Det som kommer er news, wiki, osv. Noen som vet hvorfor spotify ikke kommer inn?

Dette fant jeg her https://support.spotify.com/us/listen_everywhere/in_the_car/bmw-integration/

" Note: On Android operating systems, the Spotify integration currently only works with the new 2016 BMW 7 Series. We are working hard to enable Spotify for all compatible BMW Connected Drive and Mini Connected vehicles. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...