Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Flinken! :D Fant ut helt selv og greier.

 

Ja altså CCC (og CIC) består av flere moduler. 5 på CCC, Host, Gateway, Audio controller, bruker interface og applikasjoner, og tuner.

Så alle disse må kodes for å virke rett, spesielt CAUDI mtp lyd. Som er audio kontrolleren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurdere å ettermontere navi og parkeringssensor og ryggekamera på min E81 2007,  jeg spør da om jeg bør gjøre dette samtidig eller kan jeg starte med PDC og siden forsette med ryggekamera og navi. Hvilken versjon navi skal jeg da vurdere (ja jeg er klar over at det er en dyr løsning, da jeg vil ha den største skjermen 8,8») kan man regne med å få DAB+/og eventuelt haifinne antenne som E82 ble levert med?  hvem kan hjelpe meg med dette i Oslo/Akershus/Østfold/Buskerud/Vestfold området ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, ULRIX1 skrev:

Jeg vurdere å ettermontere navi og parkeringssensor og ryggekamera på min E81 2007

Ville definitivt ikke montert noe originalt, statisk og utdatert, men noe moderne, fleksibelt og fremtidsrettet, som for eksempel denne:

http://www.a-carnavi.com/pd.jsp?id=42#_pp=0_410_40

ABUIABAEGAAgm6Xq1AUozcGtvQQw3Qg46gQ.png

Edit: De originale parkeringssensorene på E8x-serien fungerer faktisk veldig bra. Ser for meg dog at dette blir relativt dyrt å ettermontere. Er det egentlig behov for både ryggekamera og sensor? Kjekt med begge deler, selvsagt, men her bør det vurderes om prisen står i forhold til det du får, når du altså har kamera uansett.

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ULRIX1 skrev:

men Android 4.4 er jo også veldig utdatert ? finnes det ikke noe nyere versjoner her ?

Sant nok. Ser ut som dette er en av leverandørene til graviton.no, og der har de samme enhetene Android 6, 7 eller 8, mer ram og kraftigere prosessor, men graviton har ikke denne som er laget for E8x-serien. Kanskje websiden til leverandøren ikke er oppdatert, eller at de sender kraftigere enheter til Europa. Sjekk med graviton om de kan skaffe denne for E8x med oppdatert maskinvare og nyere Android?

2 timer siden, awt skrev:

Jeg monterte iDrive i min e81, sånn sett en kurrant jobb, men man bør aller helst bytte dashbord, så det blir jo noen kroner.

Det er ikke bare å skjære ut plass på det gamle?

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjermen passer fint i luken på toppen (alle e81 og e87 LCI har denne), og man får montert selve iDrive-enheten i dashbordet ved å kutte og jukse det litt til, men det er vanskelig å feste klimapanelet skikkelig, og etter min mening får man det ikke bra før man får et dashbord som har de korrekte festene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke skrevet ned, men man trenger enkelt og greit et dashbord fra en bil med original navi, aller helst fra en bil produsert etter 03/07, da de før har en annen struktur i overflaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alle e81 har det "nye" dashbordet, da denne ble lansert likt som e82, e87 LCI og e88. e87 pre-LCI har et dashbord med annen struktur, og dette bør du ikke kjøpe.

iDrive finnes kun med automatisk klima, ikke manuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg er ny her på forumet å har nettopp kjøpt meg en e61. Jeg holder på og skal oppdatere navi å har kjøpt kode og lastet ned kart på PC men får det ikke over på USB minnepenn. Har holdt på i mange timer nå. Så spørsmålet mitt er om noen kan hjelpe meg med å få dette til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...