Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden

awt
 Share

Anbefalte innlegg

Kontakten i hanskerommet er kun for innlasting av musikk og kart, så den vil ikke fungere til dette uansett.

Er det noen form for antennetilkobling til den?

Er klar over det, men måtte prøve :) Ja det er antenne inngang på den, og har bestilt ekstern DAB+ antenne.

Vi kan godt møtes for å sjekke om den fungerer i min, Kjennern. :)

Det kan vi få til, send pm du. Passer nok ikke før til helgen men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er mulig å benytte seg av original DAB-antenne. Det er ihvertfall ikke aktuelt å klistre noe jallagreier rundt i bilen for min del. :)

"Prøvekaninen" din trenger forøvrig ikke CCC eller CIC, men vedkommende må ha 6FL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finnes det komplette cic pakker og få kjøpt? komplett med skjerm headunit idrive+deksel og alt, eller må man samle sammen alt selv på ebay?

har lyst og bytte til nyere i min bil etterhvert. eneste som er dyrt da er vel kartoppdateringer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finnes det komplette cic pakker og få kjøpt? komplett med skjerm headunit idrive+deksel og alt, eller må man samle sammen alt selv på ebay?

har lyst og bytte til nyere i min bil etterhvert. eneste som er dyrt da er vel kartoppdateringer?

Jeg kjøpte ifra bimmerretrofit.com.

Om du kjøper derfra så be dem å sjekke alle deler at det ikke er skader o.l.

Jeg Kjøpte derfra og det var et hakk i iDrive hjulet.

Ellers har dem vært greie og "billige" til nå.

Jeg skal få montert CIC Retrofit og få kodet anlegget etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan igrunn selv velge hva du får med utifra hvor du kjøper, og hva du vil betale. De billigste "pakkene" består somregel av computer, skjerm og kontrollhjul.

Kartoppdateringer er faktisk ikke så dyrt. Det som i utgangspunktet er dyrt til disse er noen aktiveringskoder, men disse kan man finne rundtom til noen hundrelapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da har jeg testa den Dension DAB+U USB enheten. Måtte ha antenne faktisk. Fikk inn kanaler og var enkel å bruke i CIC menyen.

Jeg har dog valgt å selge hele greia siden det ble litt mye styr med å strekke antenne kabel. Er litt original polizei..

Men bruks messig var den helt perfekt som 3part DAB modul.

http://bimmers.no/topic/773088-s-dension-dabu-usb-dab-antenne/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Har kjøpt med CIC oppgradering ifra Bimmerretrofit, men lurer på noe her.

Skal ikke denne kontakten(med gul ring) stå på bryter panelet? Eller tar jeg feil?

Hvordan få dem sammen?

Se bilde

CIC_zps803d559d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt med CIC oppgradering ifra Bimmerretrofit, men lurer på noe her.

Skal ikke denne kontakten(med gul ring) stå på bryter panelet? Eller tar jeg feil?

Hvordan få dem sammen?

Se bilde

CIC_zps803d559d.jpg

Jeg pakket opp utstyret tok av plastikken, tok bilder av alle deler, og det var slik når jeg fikk delene.

Hva skal man gjøre. Sende utstyret tilbake der det kom ifra?

Har faktisk levert bilen inn for å gjøre dette, og dem har begynt på jobben.

Svaret ifra Bimmerretrofit:

Hello Raymond, I am sorry to hear that the connector got damaged. Unfortunately, this kind of repair/replacement is not covered by warranty. When we ship CIC head units, we always ship them with switch panels attached and the switch panel should not be taken off during installation. The head unit should have been installed the way it arrived (with the switch panel attached). We inspect and test all items before shipping, and your system was in 100% working condition before shipping. We carefully package the head unit to ensure that no items arrive damaged, even after long hours of transportation. On the picture that you sent, I see that the switch panel was taken off (which was not necessary for installation); and most likely it was damaged when an installer tried to take the switch panel off. This kind of repair/replacement is not covered by warranty, so unfortunately we will not be able to provide a replacement part or repair service at no charge. A professional electrical engineer/electronics repair technician can fix the connector, by removing the red connector and by soldering the wiring directly onto the PCB board. Alternatively, you may ship the head unit with the switch panel back to us, we will estimate the cost of repair and will do the repair once you provide confirmation and payment. Please let me know how you wish to proceed.
Kind regards, Kate Ivanova
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ihvertfall ingen tvil om at det er skadet. Har hatt mitt deksel av mange ganger, og har aldri opplevd at noe har vært løst eller dårlig. Min teori er at de har vært hardhendte når det har blitt demontert (regner med de fleste skjønner hvor mesteparten av dette faktisk kommer i fra, og da må det mange ganger gå litt fort).

Dessverre har du nok ikke så veldig mye å stille opp med slik jeg ser det, så det er veldig kjipt når slikt skjer. Det beste vil nok være å få noen til å lodde det sammen, evt. kjøpe et nytt. De fra navigasjon business er også like, men jeg vet ikke om de passer rett over (har et slikt liggende selv, men vil igrunn ikke kvitte meg med det, men du kan få "låne" det på ubestemt tid e.l.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ihvertfall ingen tvil om at det er skadet. Har hatt mitt deksel av mange ganger, og har aldri opplevd at noe har vært løst eller dårlig. Min teori er at de har vært hardhendte når det har blitt demontert (regner med de fleste skjønner hvor mesteparten av dette faktisk kommer i fra, og da må det mange ganger gå litt fort).

Dessverre har du nok ikke så veldig mye å stille opp med slik jeg ser det, så det er veldig kjipt når slikt skjer. Det beste vil nok være å få noen til å lodde det sammen, evt. kjøpe et nytt. De fra navigasjon business er også like, men jeg vet ikke om de passer rett over (har et slikt liggende selv, men vil igrunn ikke kvitte meg med det, men du kan få "låne" det på ubestemt tid e.l.).

Hva er det du mener med at jeg har ikke noe å stille opp med, når dem selger utstyr som er ødelagt FØR jeg får det?

Det skal jo fungere, selv om det er brukt?

Ja, det enkleste er vel å få en til å lodde det sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan true, kjempe og sloss så mye du vil, men så lenge de sier nei har du dessverre lite å stille opp med er jeg redd for.

Du kan muligens gå via PayPal, men jeg er redd for at det knapt er verdt bryet. Da er det nok bedre å gå på kortutstederen din, og forsøke å få erstatning derfra.

Det virker uansett som om forhandleren har bestemt seg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...