Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden

awt
 Share

Anbefalte innlegg

Så lenge bilen din ikke har hatt en oppdatering av software tidligere må nok denne oppdateres ja. Jeg kjenner ikke til hvordan det fungerer på F-biler, så jeg kan ikke si så mye der, men om det er likt som på e-biler så vil nyeste software kreve at du har aktiveringskoder for at BMW apps skal fungere. Internett eller andre funksjoner trenger ikke dette.

Om du får BMW til å gjøre dette får du kun nyeste software (noe som nødvendigvis ikke er negativt med tanke på andre ting). En annen ting som kan være verdt å huske på er at selv om noen skulle legge inn "riktig" software til deg, så vil denne bli overskrevet om bilen må inn for en oppdatering senere i forbindelse med f.eks. garantiarbeid.

Jeg vet ikke om det er mulig å oppdatere bilen selv på en enkel måte, men jeg tviler litt på det. På e-biler trengs det en egen dings for dette, og det er heller ikke det morsomste man kan gjøre, da det er litt risiko for at ting kan gå galt (produktene er ofte kopiprodukter fra Kina).

Hvilken combox du behøver er jeg usikker på, men du kan jo sammenligne litt delenummere og google litt, så finner du muligens forskjellen.

Jeg trodde faktisk NBT var ganske plug & play, men der ser det ut som jeg tok feil gitt. Da forstår jeg det valget ganske godt. :)

ja som du se det er jo litt kjedelig når man mister mer en man får  :P 

okei skjønner er enig med deg når det gjelder software. vet du mye bmw tar for denne koden til bmw apps ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, du har forsåvidt rett i det. :) Tidligere lå denne tråden under stereo-forumet, men nå ligger den jo bare i en generell kategori, så jeg ser jo at det fort kan bli tull..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har senere versjoner her, spesielt med tanke på blåtann?

Nå sliter jeg med å holde kontakten. Den bryter etter ca 15-20sekunder. Samme om jeg streamer musikk ifra Spotify eller snakker I mobilen handsfree system.

Bimmerretrofit.com skal oppdaterte noe(21.01.14), men usikker på om de kan fikse dette?

Men da kan jeg ihvertfall spør dem om det...

Se mine versjoner på bilde

20131227_190145_zpshp7lt2cq.jpg

20131220_120135_zpsf99c00ae.jpg

Jeg har en Samsung Galaxy Note 3 med siste Android version som er til SGN3.

Noen som kan sjekke hvilke versjon dere har på CIC for blåtann versjon?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat samme versjoner som seg RS4.

Har en iPhone 5 tilkoblet, og har ikke noen problemer med at kontakten brytes (eller andre ting for den saks skyld).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saltkjelen & awt

Takker. 

Da kan det nok ha med min mobil og å gjøre da.

Trodde om det var en "gammel" versjon av blåtann/media delen så kunne det ha bli fikset av en oppdatering ifra Bimmerretrofit...

Men får se hva det blir ut av et etter de har kodet bilen min. Skulle oppdatere kartet og til seneste versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bimmerretrofit kunne ikke oppdatere blåtann software version, det måtte gjøres herfra

I am sorry, but it is not possible to update any software remotely.
You can visit bmw website and download the required updates: http://www.bmw.com/com/en/owners/connected_drive_services/mobile_devices/bluetooth/compatibility_check_golocal.html

You can update the software through the USB in the armrest.

Jeg har jo ikke noen av dem mobilene som er der... Hvem er det idag som har slike mobiler idag?

Jaja, utenom iPhone da

Og hvilke versjonsnummer skal jeg velge?

Det er vel letter å selge min mobil, kjøpe meg ein av de kjedeligere der  :whut::stupid:   :uh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, mulig eg er inne på feil side, men eg fant no en hel haug med mobiler..

Hvilken mobil har du da ?

Bluetooth er no ganske standardisert vil eg tro?

Hmmm, merkelig. Det var det ikke når jeg var inne, kanskje jeg søkte på feil versjonsnummer?

Inatt når jeg var inne så var det en iphone, og 4-5 Sony Ericson mobiler, ikke noe mer....

Så søke på andre versjons nummer hjelper. Hvordan ser jeg hva jeg har da?

9171347 får jeg opp når jeg legger inn VIN nummeret, så regner med at det er kun dem mobilene jeg får opp da? Men som du sier så er jo blåtann nokså standard, skulle jeg og tro.

MEN har jo ikke Samsung Galaxy Note3...

Skal teste med kånå sin iPhone 5, og bler det bedre så får jeg ha en iPhone4(har en liggende) i bilen, med sim kort og Spotify på.

Endret av RS4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 08 E61 med liten skjerm uten navigasjon og kunne tenkt meg større skjerm. Noen av dere som har oppgradert som har det gamle systemet liggende til salgs? Skal oppgradere til cic, men grunnet kjøp av E30 prosjekt nedprioriteres det inntil videre om det finnes ok pris på ccc oppgradering istedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...