Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden

awt
 Share

Anbefalte innlegg

Du har retti at combox kom i oktober 2010 (2011-modeller), men det er kun om bilen har noe relevant utstyr (internett, assist, bluetooth, usb (6FL) etc.) at bilen har combox. Om du ikke har noen funksjoner som krever combox, har du heller ikke dette.

For å ettermontere combox trenger du kabelsett for ettermontering av bluetooth (delenummer 84642179535), combox (mest sannsynlig delenummer 84109257150), en kontakt (delenummer 61136913626 og 61136913644). Prisen for dette er rundt 4-4500,- hos f.eks. Koed, og alt er originale BMW-deler (dette var kun det jeg fant i farten, så det er mulig du trenger andre småting også).

Ettersom dette er en offisiell ettermontering fra BMW vil nok et BMW-verksted kunne gjøre dette, men regn med bakoversveis-priser. Hvorvidt andre verksteder tar på seg slikt aner jeg ikke.

Alle combox-er støtter bluetooth-streaming, internett (krever litt mer "avansert" koding, utføres neppe av BMW) og alt det der, så det får du med på kjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg vurdere å oppgradere fra ccc til cic og lurer på en ting.

jeg har ikke dab på min ccc. hvis jeg kjøper en cic med dab og ikke bruker dab ,vil vanlig radio fungere.

eller må jeg kjøpe en cic uten dab. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg installert cic-upgrade i bilen. Fikk prutet den ned til ca 8000 inklusiv frakt. Alt funker fint som bare det, men den nye iDrive controlleren passer såklart ikke med gammel midtkonsoll. Må man ha nytt deksel til midtkonsoll eller er det noen som har klart å ordne dette på annen måte? Jeg vil jo at det skal se mest mulig orginalt ut, men overlever hvis det finnes f.eks et plastdeksel som passer rundt controlleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom kontrolleren er annerledes må man naturligvis gjøre noe her. Enten kan man kjøpe ferdig interiørlist fra en 09/10 modell, eller så kan man skjære ut slik at det passer med 5-serie rammen. Om man ikke er dreven og nøye med verktøyet kan man benytte seg av en 6-serie ramme som gir deg litt ekstra slingringsmonn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når får vi dette i Norge: http://www.bmw.se/se/sv/insights/magasin/2013-2/_shared/pdf/connectedDrive.pdf
dvs. integrerte SIM-kort i bilen (SA6AC og SA6AE) som gir tilgang til BMW Online tjenester og full Connected Drive

Har ventet på dette siden selgeren lovte at BMW Online med sim kort i bilen fra Telenor var rett rundt hjørnet da jeg kjøpte ny f11 i 2011.  

Har forøvrig ikke hørt et pip fra Bilia  om dette eller noen som helst kundeoppfølging derfra etter dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noe sånt i bilen min, må ha simkort der fra Tyskland. For jeg trykka litt rundt så plutselig ringte den til en tysker som ville hjelpe meg med alt mulig rart  :lol:

Har også vær tjenester, nyheter, google search etc på navi... Jeg har ikke satt på delt internett på mobilen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svingte innom gs og bestilte en ramme som passer rundt kontrollen. Helt sikkert den samme som du snakker om saltkjelen. Har sett at noen har brukt den i e6x. Jeg har e91 så er spent på om det passer. Hullet til den gamle er betydelig mye bredere enn den nye kontrolleren. Finner det ut om et par dager når rammen er på plass :) Skal holde de som måtte være interessert oppdatert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er rammen til idrive-controller på plass. Den er dessverre litt for smal til å dekke det opprinnelige hullet. Fant ut at jeg skulle prøve å dekke det på egenhånd, så jeg klippet til noe svart plastikk jeg hadde liggende og festet dette over rammen. Synes selv det ser helt ok ut :)

post-74852-0-74255300-1406063085_thumb.j

post-74852-0-72788900-1406063097_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Er det noen her inne som har prøvd å montere en cic idrive controller i en bil med ccc.

Har en tidlig 2005 mod e61 som jeg prøvde å montere en slik en i i går....

Fikk lys i den, men ingenting fungerte.... Noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...