awt Skrevet November 20, 2016 Forfatter Share Skrevet November 20, 2016 5 timer siden, Knutmyr skrev: Mener den "tynne" er NBT EVO. Ikke helt satt meg inn i hva som er forskjellen. Men ville gått for noe som er likt i størrelse med det du har. Hvis ikke må du ha ny ramme i dash også Så lenge festene er like tror jeg ikke det har noe å si. Det er f.eks. ingen problem å montere en M-ASK-enhet (som har samme tykkelse som den til X1) i en e60 med CCC-deksler, verre omvendt. 5 timer siden, BimmerBro95 skrev: Takk for svar Hva vil være en bedre løsning da? er ute etter bluetooth avspilling, dab og kanskje handsfree all-in-one pakke liksom Uten å bytte hele idriven da selfølgelig Jeg tror ikke det finnes noen alternativer som du vil ha en dings som gjør alt, men for f.eks. DAB-delen vil både Kufatec og mObridge være bedre løsninger. danskiii reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutmyr Skrevet November 20, 2016 Share Skrevet November 20, 2016 6 minutter siden, danskiii skrev: Finner ikke helt ut hva som står i f48 enda men NBT EVO ID6 er visst det nyeste systemet bmw leverer. Legger ved en film fra bimmer retrofit Blir nok å prøve å få til dette ja! Skal prøve meg på rundt 10-12k totalt, men ser det litt an ettersom jeg skal være litt obs på hvor jeg kjøper tingene samt finne ut hvordan jeg får dette til å fungere sammen i et E karosseri Vil nok igjen lage en DIY som med CIC i E82 med deleliste og priser Tror jeg endte på rundt 15k. Har ikke regnet noe på det enda Fikk tak i spiller med skjerm og usb hos hugger for 5, nesten 6 for adapter jeg brukte, 800 for iDrive uten touch, 1300 for knapper og litt kabler og div i tillegg.. Kjøpte det meste jeg trengte nytt på Koed med BMWCCN rabatt, smådeler på GS med GS kort og gratis frakt. Koding er ikke noe stort problem, var med liste fra adapter leverandør, men ligger også lister i div forum rundt omkring. Fikk til M-Sport startup bilde bl.a Sikkert mye mer jeg kan kode inn, men har da god tid på sånt senere. Her er tråden jeg startet på, med deleliste jeg fant ut underveis danskiii reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet November 20, 2016 Share Skrevet November 20, 2016 16 minutter siden, Knutmyr skrev: Tror jeg endte på rundt 15k. Har ikke regnet noe på det enda Fikk tak i spiller med skjerm og usb hos hugger for 5, nesten 6 for adapter jeg brukte, 800 for iDrive uten touch, 1300 for knapper og litt kabler og div i tillegg.. Kjøpte det meste jeg trengte nytt på Koed med BMWCCN rabatt, smådeler på GS med GS kort og gratis frakt. Koding er ikke noe stort problem, var med liste fra adapter leverandør, men ligger også lister i div forum rundt omkring. Fikk til M-Sport startup bilde bl.a Sikkert mye mer jeg kan kode inn, men har da god tid på sånt senere. Her er tråden jeg startet på, med deleliste jeg fant ut underveis nå blir det jo en del forskjell på våre systemer da jeg går for EVO, samt touch controller. Jeg har som deg vært i kontakt med bimmerretrofit ang emulator, faktisk ang hele setupen også, men tviler på det blir dem da de er relativt dyre ja har tatt en titt innpå tråden din der, håper alt fungerer som det skal og du er fornøyd, nbt virker utrolig gøy så gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Appelgren Skrevet Desember 28, 2016 Share Skrevet Desember 28, 2016 La nok inn dette innlegget i litt feil tråd førstegang, da jeg kom over denne litt senere.. Håpet på noen tips når det gjelder Navi/Idrive/CIC til en E91. Vurderer å montere cic navig. i min E91 11/2011. Såvidt jeg forstår trenger jeg cic-enhet produsert etter 09/2010 for dab+. Har fra før av Professional Radio med Dab+ (S654), så da er vel delen med antenne i orden. Men, er denne enheten værre å få tak i? Har søkt endel rundt på nett, fleabay osv. Kan jeg spøre om jeg har misforstått totalt når det gjelder hvilken enhet jeg trenger, eller om jeg er på leting etter riktig enhet, er disse vanskeligere å få tak i? Har ærlig talt kun skumlest en liten del av denne tråden, så beklager så mye om jeg for 8. gang tar opp det her! Er det store prisforskjeller på slike? Noe som absolutt lønner seg mer enn et annet alternativ kanskje? Takk på forhånd for svar 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 29, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2016 Det stemmer det du skriver. Enheter med DAB+ er sjeldne, noe som igjen gir utslag på pris. Man må rett og slett bare følge med på annonser og håpe på det beste. Alternativt kan man montere NBT, disse er mye vanligere med DAB+, men monteringen er noe mer omfattende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Appelgren Skrevet Desember 29, 2016 Share Skrevet Desember 29, 2016 Riktig. Det jeg tenkte. Da er det vel kanskje heller enklere med en "vanlig" cic enhet, for så å koste på seg modul (kufatec?), ellers får en bare vente og se om det dukker opp en med dab+ til en ålreit pris.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 29, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2016 En modul vil etter min mening aldri kunne erstatte original DAB+-funksjon (spesielt på CIC), så jeg hadde nok forsøkt å funnet en CIC med DAB+. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik.S Skrevet Desember 29, 2016 Share Skrevet Desember 29, 2016 Hei! har en BMW e87, hvor jeg nylig har ettermontert cic Sitter nå og ser etter Combox, og kom over en brukt fra en F20 2013.mod, er det noen som vet om denne passer på E87? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tthuns Skrevet Desember 29, 2016 Share Skrevet Desember 29, 2016 Du bør få tak i en combox for Exx serien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 29, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2016 Vil ikke passe nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MbwE90 Skrevet Desember 30, 2016 Share Skrevet Desember 30, 2016 Hei Folkens. BMW 320D 163hk 2005. Defekt på Idrive og må byttes. Noen dere som vet hvor jeg kan får tak i og hva vil det koste? På forhånd takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dragmore Skrevet Januar 5, 2017 Share Skrevet Januar 5, 2017 hei. Har noen spm angående Idrive og muligheter for oppgradering: 1. Tror jeg har første generasjon Idrive : M-ASK med Business NAVI 2. Blåtann modulen fungerer ikke med iphone eller android og kan heller ikk streame musikk.. Er det mulig å software oppgradere denne slik at jeg kan bruke handsfree og blåtann musikk streaming? 3. Kan man oppgradere M-ASK til en nyere software for bedre navigasjon? 4. Er det andre ting man kan gjøre/burde gjøre? Fex oppgrader girkasse software.. den er ganske "laggete for tiden.." 5. Jeg spurte i en annen tråd, men er det noen som gjøre slike oppgraderingsjobber på sørlandet? mvh T BMW E60 2003 520IA: Quote Vehicle information VIN xxxxxxxxxxxxxxxxx Type code NA31 Type 520I (EUR) E series E60 () Series 5 Type LIM Steering LL Doors 4 Engine M54 Displacement 2.20 Power 125 Drive HECK Transmission AUT Colour BLACK SAPPHIRE METALLIC (475) Upholstery STOFF EDWARD/ANTHRAZIT (ABAT) Prod.date 2003-11-05 Vehicle options S1CA Selection of COP relevant vehicles S205 Automatic transmission S320 Deleted, model lettering S403 Glass roof, electrical S423 Floor mats, velours S428 Warning triangle and first aid kit S441 Smoker package S442 Cup holder S459 Seat adjuster, electric, with memory S465 Through-loading system S494 Seat heating driver/passenger S502 Headlight cleaning system S508 Park Distance Control (PDC) S522 Xenon Light S524 Adaptive Headlights Vehicle options S534 Automatic air conditioning S540 Cruise control S606 Navigation system Business S644 Preparation f mobile phone w Bluetooth S698 Area-Code 2 for DVD S785 White direction indicator lights L801 National version Germany S863 Retailer Directory Europe S879 On-board vehicle literature German S8SA Navigation access request,country-spec. S8SB Telematics access request,country-spec. S8SC Telematics access request,country-spec. S8SP Control unit CO2 S915 Dummy-SALAPA S931 Winter instead of summer tires ex-fact. Vehicle options S969 Navi DVD to be requested at shipping Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik.S Skrevet Januar 6, 2017 Share Skrevet Januar 6, 2017 On 29.12.2016 at 18.11, awt skrev: Vil ikke passe nei. Takk for svar, fant en combox telematics for Exx serien til ok pris, vet de ekstra funksjonene ikke fungerer i Norge, men kan den monteres og brukes som en combox media? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 8, 2017 Share Skrevet Januar 8, 2017 Ja, en Telematics-enhet kan brukes som en Media. Henrik.S reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik.S Skrevet Januar 8, 2017 Share Skrevet Januar 8, 2017 1 time siden, Saltkjelen skrev: Ja, en Telematics-enhet kan brukes som en Media. Takk! Hvilke kabler trenger jeg for å montere? Har ingen modul eller kabler bak der fra før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå