Zamot Skrevet Juli 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2012 Han som skulle hjelpe meg med å foliere leppen jeg kjøpte sa den var for ujevn, så da er det på vent. Litt usikker på om jeg skal lakkere den eller kjøpe en annen ferdig i carbon.. Noen flere bilder: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet Juli 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2012 Ahrg. Usikker på om jeg skal sette på frontleppen jeg har kjøpt, for da må jeg lakkere litt. Og ikke 100% fornøyd med passform/innfesting på sidene/i hjulbuer. Og det er jo flere som har denne typen.. Det er denne, (men ikke carbon): Har også lyst på denne, men den er veldig dyr, spesielt i carbon: Den er dessuten "skummel" å sikle på for man får jo lyst på hele kitet med list hele veien rundt og diffuser bak. Og det koster skjorta... What to doo?? (Forresten mulig jeg tar turen på rudskogen neste lørdag for banekjøring BMWCCN øst) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paukri Skrevet Juli 20, 2012 Share Skrevet Juli 20, 2012 nydelig bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet Juli 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2012 Takk til paukri og andre for hyggelige tilbakemeldinger. Vurderer å lakkere frontleppen jeg har, og bli ferdig med det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Juli 24, 2012 Share Skrevet Juli 24, 2012 Grom bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Juli 24, 2012 Share Skrevet Juli 24, 2012 Det var gromme tall! Hva er det du har gjort for å få de tallene der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 24, 2012 Share Skrevet Juli 24, 2012 Såpass sterke tall, tør du virkelig det? Jeg selv sjeska på ESS softwaren som gir 285 hk og 612 nm men ble faktisk frarådet på det sterkeste av ESS selv Nå vet jeg ikke om du har gjort noen mekaniske inngrep da, det setter kanskje saken i ett annet lys Men hva slags bremser har du har på bilen, er det vanlig "standard" størrelse til 325 eller har du større? Har selv kun orginale 325 bremser og kjente etter noen runder på Nurburgring at jeg skulle hatt noe som biter litt mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet Juli 24, 2012 Share Skrevet Juli 24, 2012 Rå bil... Kule mods.. Fortsett med bilder:-D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moe Skrevet Juli 24, 2012 Share Skrevet Juli 24, 2012 Fan for ein bil... så blank får eg neimen ikkje min sparkling.... og min blir polert minst 8 ganger i året... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet Juli 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2012 Rå bil... Kule mods.. Fortsett med bilder:-D Takk! Er begrenset med tid til vasking og fotoshoot, men slike kommentarer motiverer jo. Tenkte å ta noen rolling shots en dag faktisk. Såpass sterke tall, tør du virkelig det? Jeg selv sjeska på ESS softwaren som gir 285 hk og 612 nm men ble faktisk frarådet på det sterkeste av ESS selv Nå vet jeg ikke om du har gjort noen mekaniske inngrep da, det setter kanskje saken i ett annet lys Men hva slags bremser har du har på bilen, er det vanlig "standard" størrelse til 325 eller har du større? Har selv kun orginale 325 bremser og kjente etter noen runder på Nurburgring at jeg skulle hatt noe som biter litt mer Tørre ja, man lever bare en gang, hehe... Hjelper mye å få bort partikkelfilter ift. varmeutvikling tenker jeg. Turbo regner jeg som slitedel (men lang levetid) uansett.. Ellers har jeg ny forsterket Sachs kløtsj liggende - den slipper litt på høye gir og lave turtall, samt litt svinghjulsvibrasjoner (men til vanlig er ikke dette noe problem så lenge man er klar over det). En utfordring er dobbelmassesvinghjul der det ikke er noe alternativ (dvs. kanskje begynner å riste etter hvert igjen), og det er dyyyrt. Bremser (nevnt tidligere s.4) er originale BMW performance bremser (står i delekatalog) i denne størrelsen: 338X26 6-stemplet foran (originalt 330mm) 324X22 bak (originalt 336mm) Mao. de er ikke mye større enn originalt, men er ganske stor flate på kloss og flere/større stempler, så det biter greit. Men absolutt mest for penga er jo bare å bytte skiver/klosser til noe gromt. Ellers er det K-sport (men stress ift. evt. godkjenning) eller Brembo (som fort blir 40-50k om man skal ha store og hele veien rundt). Kjøpte performance-bremsene pga. utseende, greit kompromiss ift. pris/ytelse til noen trackdays innimellom, og at det er orignaldeler så evt. godkjenning burde ikke være stress (strengt tatt burde ikke egen godkjenning være nødvendig). Et annet tips er å kjøpe brukte 335 calipere foran (348mm) (5000,- på finn.no) og spe på med gromme skiver/klosser . Må også få programmert bremsene, abs-en føles litt rar, bl.a. slår inn litt tidlig. Fan for ein bil... så blank får eg neimen ikkje min sparkling.... og min blir polert minst 8 ganger i året... Takk. kan hende bilder lyver litt, men den er blank ja. Har en kompis som er sånn detailer-freak, vi polerte den på en kveld. Han var imponert over standen på lakken til å være 2007, men visstnok har disse bilene en type lakk som blir herdet på fabrikk så det hjelper på. Husker ikke alle produktene vi brukte, men prosessen var omtrent slik: -Vasking (i flere trinn) + tørking -Polering med maskin -små områder og avtørking med en gang. Mildt poleringsmiddel (trengte ikke å polere med grøvre slipemidler/rubbing som han ofte pleier først). -Gå over med et middel som fjerner alt av polish/vox/fetterester (lett påføring og avtørking 2 ganger) -Lakkforsegling (lett påføring og avtørking). 20min herding -Voks, påføring/avtørking for hånd (swissvax carnuba) Kan se om jeg får slengt ut noen bilder fra selve poleringen om det skulle være interresant. (og kan evt. undersøke produkter etc, men det finner man sikkert masse om på detailersclub forumet). Ellers må jeg vel krype til "råne"-korset og anskaffe noen hvite led-pærer til angel eyese og tåkelys. Har lest masse, bestilt noen tåkelåys, men tar gjerne i mot konkrete tips til produkt/butikk, gjerne der de har på lager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Juli 25, 2012 Share Skrevet Juli 25, 2012 Stadig vekk like begeistret for denne. Du kan sakene dine hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet Juli 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2012 Her er noen bilder fra poleringen: Før polering (ikke så lett å se forkjell på bilder når noen innstillinger/eksponering fraviker osv): Etter: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 26, 2012 Share Skrevet Juli 26, 2012 Tørre ja, man lever bare en gang, hehe... Hjelper mye å få bort partikkelfilter ift. varmeutvikling tenker jeg. Turbo regner jeg som slitedel (men lang levetid) uansett.. Ellers har jeg ny forsterket Sachs kløtsj liggende - den slipper litt på høye gir og lave turtall, samt litt svinghjulsvibrasjoner (men til vanlig er ikke dette noe problem så lenge man er klar over det). En utfordring er dobbelmassesvinghjul der det ikke er noe alternativ (dvs. kanskje begynner å riste etter hvert igjen), og det er dyyyrt. Bremser (nevnt tidligere s.4) er originale BMW performance bremser (står i delekatalog) i denne størrelsen: 338X26 6-stemplet foran (originalt 330mm) 324X22 bak (originalt 336mm) Mao. de er ikke mye større enn originalt, men er ganske stor flate på kloss og flere/større stempler, så det biter greit. Men absolutt mest for penga er jo bare å bytte skiver/klosser til noe gromt. Ellers er det K-sport (men stress ift. evt. godkjenning) eller Brembo (som fort blir 40-50k om man skal ha store og hele veien rundt). Kjøpte performance-bremsene pga. utseende, greit kompromiss ift. pris/ytelse til noen trackdays innimellom, og at det er orignaldeler så evt. godkjenning burde ikke være stress (strengt tatt burde ikke egen godkjenning være nødvendig). Et annet tips er å kjøpe brukte 335 calipere foran (348mm) (5000,- på finn.no) og spe på med gromme skiver/klosser . Må også få programmert bremsene, abs-en føles litt rar, bl.a. slår inn litt tidlig. Takker for informasjon ang bremser, det blir nok en liten oppgradering der ja Er nok litt bedre når du bytter klutsj og fjerner partikkelfilteret ja. Bilen din må jo gå noe hel grønn jævlig med disse tallene her. Ble selv imponert over min på Autobahn nå i ferien, artig med en bil som bare fortsetter å akse når man passerer 220 km/t som som ingenting har skjedd. Kan ligge i 240 km/t og gi på og fortsatt ha solid skyv i ryggen. Sier seg selv at her er det nm som teller, "spiste" alt av 3,0 TDi Audaer og en MB CLS 500 måtte se seg forbikjørt når vi passerte 220 km/t En ting er iallfall sikkert, du har en helrå bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Juli 26, 2012 Share Skrevet Juli 26, 2012 Lekker tralle med gromme oppgraderinger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet Juli 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2012 Valgte å ikke dra på banekjøring med BMCCN øst i går etter en vurdering av vær, pris og andre ting å gjøre. Neste uke får jeg levert litt LED-Pærer fra Dybvik Trading : 13079 HB4 11w LED 14912 P&P Motstand 13504 LED til BMW AE - E90/91 (10w) 13078 Ryggelys LED CREE 13604 LED skiltlys sett (BMW T6) Så da blir det hvitt lys både foran og bak, hehe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå