Lamek Skrevet Desember 24, 2011 Share Skrevet Desember 24, 2011 Dette bedre da? e30 325med bane oppsett fikk litt å bryne seg på e30 m3 passerte meg, men det var bare såvidt:) Svingen her er i 3.gir i 60-70km/t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 24, 2011 Share Skrevet Desember 24, 2011 Ja jeg synes det er tøft jeg, ingen skal fortelle meg at dieselbiler ikke kan kjøres aktivt! Selv hadde jeg aldri turt en sånn manøver som å ligge breit i 70 km/t så jeg skal egentelig bare holde kjeft Eneste var at en kompis som er bensinentusiast nekta for at man kunne spinne donuts med en dieselbil på tør asfalt, det måtte jeg jo bevise at fint gikk ann ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet Desember 24, 2011 Share Skrevet Desember 24, 2011 Ja jeg synes det er tøft jeg, ingen skal fortelle meg at dieselbiler ikke kan kjøres aktivt! Selv hadde jeg aldri turt en sånn manøver som å ligge breit i 70 km/t så jeg skal egentelig bare holde kjeft Eneste var at en kompis som er bensinentusiast nekta for at man kunne spinne donuts med en dieselbil på tør asfalt, det måtte jeg jo bevise at fint gikk ann ! Det går helt fint å spinne donuts ja, men man skal være forsiktig med det da disse bilene er ganske tunge og har ett sinnsykt dreiemoment. så det ender som regel opp med at man får full spinn på bare ene hjulet og da brenner man opplagringen i planethjulene inni diffen på notime... JA jeg snakker av egen erfaring:) Monter diffbrems så er problemet borte.. Bildet tatt i denne svingen er en av de svingene som går tregest på acr.. Kan fint ligge bredt i 4.gir i over 100km/t men er greit å ha litt erfaring da:) Prøvde meg i timeatack med 245/40 18 conti sportcontact 2, men fikk problemer med varme bremser etter 3 runder så d var bare å avslutte å bestille nye skiver og klosser:) Så diesel kan absolutt kjøres sportslig, men krever litt mer planlegging pga turbolagg o.l... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet Desember 24, 2011 Share Skrevet Desember 24, 2011 Nok offtopic kanskje.. ' Til trådstarter. Bmw Diesel 6er anbefales på det sterkeste:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Desember 24, 2011 Share Skrevet Desember 24, 2011 Lekte meg med en e91 318d LCI M-sport i sommer.. Gikk overraskende bra til å være så effektsvak! Satt som et skudd på veien også, samt sladding og kontrar var nada problemo Mine morsomste 10timer bak rattet så langt! Så Diesel kan kjøres sportslig ja! Og til trådstarter, kjøp 6'r! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Desember 25, 2011 Share Skrevet Desember 25, 2011 Kjøp 6er, 30-50 000,- mere for en 525 er ikke så mye mot hva man må betale for en 525d mot en 520d når bilen er ny..... Jeg måtte betale ca 130 000,- ekstra for å få en 525d kontra 520d, men det er verdt det synes jeg! Helt annen kjøreopplevelse med en 6er.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Desember 25, 2011 Share Skrevet Desember 25, 2011 Kjøre en diesel sportslig? Hva pokker legger dere i den setningen? Tror ordet dere leter etter er hurtig\fort. Fordi det er lite sportslig med en dieselmotor. Selv om bilen har sportslige kjøreegenskaper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet Desember 25, 2011 Share Skrevet Desember 25, 2011 Kjøre en diesel sportslig? Hva pokker legger dere i den setningen? Tror ordet dere leter etter er hurtig\fort. Fordi det er lite sportslig med en dieselmotor. Selv om bilen har sportslige kjøreegenskaper. Da har du lite peiling på bil;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Desember 25, 2011 Share Skrevet Desember 25, 2011 Kjøre en diesel sportslig? Hva pokker legger dere i den setningen? Tror ordet dere leter etter er hurtig\fort. Fordi det er lite sportslig med en dieselmotor. Selv om bilen har sportslige kjøreegenskaper. Jeg synes det går å kjøre ganske så sportslig med min 525d, men nå har ikke jeg kjørt noen spreke bensin biler da, kun 330ci e46, 528i e39, 728i og 730i e38 og 525i e60..... Og dette er vel ikke akkurat spreke biler selv om de går greit!! Men ingen av de har noe som helst mulighet til å henge på den bilen jeg har nå, den vil jeg heller ikke kalle sprek, men den går ganske bra!!! Det som er moro med diesel bilen jeg har er at du har 540nm allerede fra 1750rpm dette er etter chiping, originalt er det vel 450nm! Denne motoren er det ingen problem å ta ut 320hk/670nm av!(N57D30, som står i min 525) Enda mere når det kommer løsning for fjerning av partikkelfiltre, så at det ikke går å kjøre sportslig med denne har jeg litt vanskelig for å skjønne.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Desember 27, 2011 Share Skrevet Desember 27, 2011 Kjøre en diesel sportslig? Hva pokker legger dere i den setningen? Tror ordet dere leter etter er hurtig\fort. Fordi det er lite sportslig med en dieselmotor. Selv om bilen har sportslige kjøreegenskaper. Da har du lite peiling på bil;) Du har tydeligvis lite peiling på det meste da, inkl norsk og betydningen av enkelte ord. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Desember 27, 2011 Share Skrevet Desember 27, 2011 Kjøre en diesel sportslig? Hva pokker legger dere i den setningen? Tror ordet dere leter etter er hurtig\fort. Fordi det er lite sportslig med en dieselmotor. Selv om bilen har sportslige kjøreegenskaper. Jeg synes det går å kjøre ganske så sportslig med min 525d, men nå har ikke jeg kjørt noen spreke bensin biler da, kun 330ci e46, 528i e39, 728i og 730i e38 og 525i e60..... Og dette er vel ikke akkurat spreke biler selv om de går greit!! Men ingen av de har noe som helst mulighet til å henge på den bilen jeg har nå, den vil jeg heller ikke kalle sprek, men den går ganske bra!!! Det som er moro med diesel bilen jeg har er at du har 540nm allerede fra 1750rpm dette er etter chiping, originalt er det vel 450nm! Denne motoren er det ingen problem å ta ut 320hk/670nm av!(N57D30, som står i min 525) Enda mere når det kommer løsning for fjerning av partikkelfiltre, så at det ikke går å kjøre sportslig med denne har jeg litt vanskelig for å skjønne.... Igjen, det dere henviser til hele tiden er å kjøre bilen fort/hurtig. Tror ikke dere helt vet betydningen av ordet sportslig. En dieselmotor blir ikke sportslig, uansett hvor mange hk og nm den leverer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 27, 2011 Share Skrevet Desember 27, 2011 En dieselmotor blir ikke sportslig, uansett hvor mange hk og nm den leverer. Fordi? Er bare fordi DU synes det eller har du en bedre grunn...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet Desember 27, 2011 Share Skrevet Desember 27, 2011 En dieselmotor blir ikke sportslig, uansett hvor mange hk og nm den leverer. Fordi? Er bare fordi DU synes det eller har du en bedre grunn...? Kanskje litt usportslig bil, men vil kalle dette en riktig så sportslig og frisk dieselmotor. At du mener at diesel er usportslig får bli opp til deg, men du møter nok mye motstand når du publiserer det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 28, 2011 Share Skrevet Desember 28, 2011 de fleste burde fått med seg at jeg er diesel mann, men crzywiz er inne på noe som de fleste diesel fans bare ikke skjønner. Jeg skal ikke si meg enig eller uenig i bruken av ordet "sportslig", men på respons er det ikke tvil om at dieselmotorene sliter. Hvorfor er respons viktig ved sportslig kjøring? ved enkle sving kombinasjoner så er det ikke det, men ved mer teknisk sammensatte kurver så har respons ekstremt mye å si. Her sliter dieselen, og det blir vanskelig balansere bilen (hurtig nok) Saken har dog flere sider, den første er at det er de færreste normale bensinmotorer som har noe respons å skryte over (med unntak av S motorer), den andre er at den dårlige responsen i stor grad skyldes programmering. Den tredje er at for 99% av førerne så spiller dette absolutt ingen rolle, og de skjønner ikke hva vi gnåler om. And-reas reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Desember 29, 2011 Share Skrevet Desember 29, 2011 de fleste burde fått med seg at jeg er diesel mann, men crzywiz er inne på noe som de fleste diesel fans bare ikke skjønner. Jeg skal ikke si meg enig eller uenig i bruken av ordet "sportslig", men på respons er det ikke tvil om at dieselmotorene sliter. Hvorfor er respons viktig ved sportslig kjøring? ved enkle sving kombinasjoner så er det ikke det, men ved mer teknisk sammensatte kurver så har respons ekstremt mye å si. Her sliter dieselen, og det blir vanskelig balansere bilen (hurtig nok) Saken har dog flere sider, den første er at det er de færreste normale bensinmotorer som har noe respons å skryte over (med unntak av S motorer), den andre er at den dårlige responsen i stor grad skyldes programmering. Den tredje er at for 99% av førerne så spiller dette absolutt ingen rolle, og de skjønner ikke hva vi gnåler om. Som eksemplene over her bekrefter, så tror jeg ikke folk flest vet hva ordet sportslig betyr. Det er ikke det samme som hurtig eller sterk, som en moderne dieselmotor utvilsomt kan være. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå